Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska posta lite sålda böcker, men då visar det sig att minste sonen gjort en leksak av all tejp. Så jag måste åka till affären för att köpa tejp, så att jag kan göra paketen i bilen eftersom vi bor 1 mil därifrån. Sen gå in i affären igen och posta böckerna. Tack älskade lille son :cautious:

Tillägg: Min man har mina bilnycklar med sig till jobbet. Så jag blir hemma eftersom jag vägrar åka A-traktorn till affären för att endast posta böcker :rofl:
 
Senast ändrad:
Tyvärr jobbar typ alla jag känner. Jag klarar det ju, såklart. Det är ju ingenting typ, eftersom jag har 0 press på mig själv just att packa upp osv.
Det är mest flytten jag är nervös över. Försöker intala mig att det är proffs som ska flytta mina grejer och om jag gör något fel går det att rätta till :angel:
Låt dem sköta jobbet och det kommer bli så bra
 
Alltså de här jäkla tomaterna. Förra årets blev höga, men det här är ju löjligt. Nu är de 5cm från taket -och vi kan inte ställa ut dem för de blåser sönder...
A8AEBC77-3BF8-4796-B173-C0017CE9DE8E.jpeg
 
Svettas 🥴 De bara rinner i värmen. Men lagt spritomslag på min kära farbror Trul som är jämntjock i benet idag 🧐 Igår var de bara svullet där såren var. Är de inte bättre imorgon får vi nog slå en pling till vår kära privata veterinär och se vad hen säger 🤔 Han är inte halt heller bara tjock i benet 🥴 Mattes hjärta går sönder ...😫😓
 
Svettas 🥴 De bara rinner i värmen. Men lagt spritomslag på min kära farbror Trul som är jämntjock i benet idag 🧐 Igår var de bara svullet där såren var. Är de inte bättre imorgon får vi nog slå en pling till vår kära privata veterinär och se vad hen säger 🤔 Han är inte halt heller bara tjock i benet 🥴 Mattes hjärta går sönder ...😫😓
Lymfangit på G?
 
Jaha. Maken min har semester, jo tjena. Jobbet ringde och hade personalkris och givetvis ställer han upp och jobbar. Vi som hade tänkt åka på utflykt! Nåja det kommer fler dagar. Men nu sitter jag själv och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Tror jag åker till stan och köper kattmat. Jättespännande!
 
Ringde nya försäkringsbolaget, inga problem att försäkra hund med tidigare sjukdom då djuret inte behandlats för det dem senaste två åren. Härligt!

Alt 1. Stanna kvar hos Schmagria och betalar över 13 000 kr för två hundar med endast 30 000 vetvård, 2400 självrisk plus 25 rörlig.
Alt 2. Byta till nya bolaget och betalar 10 000 för två hundar, 60 000 vetvård, 3500 självrisk (eget val) och 15% rörlig plus tillägg för tänder, specialfoder, inackordering vid sjukdom i familj osv.

Svårt val, eller inte...
 
Oh lord… suttit nu och svarat på massa ”influenser-förfrågningar”. Nej jag tänker inte göra ads för smink, hudvård, högtalare osv. Hade ev övervägt om Systembolaget hade en bra deal annars nej 😅
 
Ringde nya försäkringsbolaget, inga problem att försäkra hund med tidigare sjukdom då djuret inte behandlats för det dem senaste två åren. Härligt!

Alt 1. Stanna kvar hos Schmagria och betalar över 13 000 kr för två hundar med endast 30 000 vetvård, 2400 självrisk plus 25 rörlig.
Alt 2. Byta till nya bolaget och betalar 10 000 för två hundar, 60 000 vetvård, 3500 självrisk (eget val) och 15% rörlig plus tillägg för tänder, specialfoder, inackordering vid sjukdom i familj osv.

Svårt val, eller inte...

JÄTTEsvårt val... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 691
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 930
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp