Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fas nere, huvudsäkring, knivsäkring trasig. Tur att det hände på fredagkvällen, jourelektriker är ju billigt som tusan!

Världens snällaste elektriker kunde komma hit och försöka fixa biffen på väg hem från ett annat jobb. Sedan ringde nästa världens snällaste elektriker och erbjöd sina tjänster. De är båda beprövade tidigare med stor belåtenhet. Så utsikterna att det blir både snabbare, bättre och bara halvdyrt ökade precis!
 
Känts som jag aldrig vaknade till idag alls .. Seg som kola, somnade till under 20 min när jag lagade mat. Får gå och lägga mig tidigt istället och kolla på tv i sängen ...

Hästarna fick sitt mellan de två workshoparna. Så nu är första delkursen i princip klar förutom tentorna då 🙄 Mmm för jag älskar ju att skriva .. Nej nu glömmer jag dem ikväll och försöker vakna piggare imorgon.
 
Jag har BRUTAL träningsvärk framsida lår efter ett träningspass med min PT i onsdags. Vi ska träna igen imorgon. Jag har meddelat henne om att låren är ur funktion (jag skulle plocka upp en sak från golvet, ställde mig på ett knä och fick mig knappt upp igen). Jag har inte fått något svar på det. Är lite rädd för morgondagens övningar. :cautious::laugh:
 
Nu har jag pysslat med Arthur och Sir Lancelot igen. Arthur, min forsta surdets starter ar stark i dag, likasa Sir Lancelot. Chubby som bestar av delar av dem bada fick satta till en start pa dagens brod (som jaser sista vandan just nu och ska in i ugnen om ett par timmar) i gar och Arthur har levererat till det brod som nu star i kylskapet och ska bakas om ett par dagar eller sa.

Medan jag holl pa och kollade recept och youtubes pa "hur man gor" ... och fick lite panik da det ju ar sa HIMLA pedantiskt noga nar man tittar pa YouTubes. Tider, temperaturer, och hur man tar i brodet ar super noga ... mitt i allt det som var sa NOGA kom jag att tanka pa min mormor nar hon bakade surdegsbrod. Hon hade skrattat at det mesta i dagen's surdegsbrods varld. Hon anvande inte vag eller termometer, allt gick pa kann och brodet blev alltid fantastiskt.

Sa ingen panik och jag gjorde lite som jag tyckte. :p
 
Världens snällaste elektriker kunde komma hit och försöka fixa biffen på väg hem från ett annat jobb. Sedan ringde nästa världens snällaste elektriker och erbjöd sina tjänster. De är båda beprövade tidigare med stor belåtenhet. Så utsikterna att det blir både snabbare, bättre och bara halvdyrt ökade precis!

Faserna är i ordning igen. Tyvärr fanns inte rätt säkringsstorlek i sortimentet (fick ta nästa högre) så det blir för elektrikern att komma tillbaka under veckan och stoppa i rätt amperetal igen, annars blir Eon ledsna i ögat.

Men allt klart, underbart!
 
Köpte skor till vavvan i veckan, tyvärr gick de alldeles för högt upp på benen så det blev att åka tillbaka till arken och byta till annan sort idag. Har bara provat de nya en gång men såklart lyckades hon komma ur dem... :cautious: Ska prova en gång till och spänna hårdare men det lutar åt retur på dem också. Köpte också ett vintertäcke på rea idag som var för stort. :meh::rofl: Lyckat!

Trodde knappast att jag skulle vara den som saknade promenader i minusväder men att bara gå utanför ytterdörren börjar bli lite trist helt ärligt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp