Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för temperatur då, +10? :p

Allt under +20*C :p ... Vi hade faktiskt is i tradgarden i ett par dagar de flesta vintrar. Det fros nagon gang mellan 2-5 pa natten och under varje vinter sa hangde frosten/isen (vissa av oss glomde stanga av sprinklers nar det blev kallt:cautious:) kvar i flera timmar uppemot 4-7 dagar per ar. Golfbanorna stanger halva dagen eller sa, da frosten i graset gor att det blir forstort (Florida gras ar sa himla kansligt🤔) om man gar pa det.
 
Allt under +20*C :p ... Vi hade faktiskt is i tradgarden i ett par dagar de flesta vintrar. Det fros nagon gang mellan 2-5 pa natten och under varje vinter sa hangde frosten/isen (vissa av oss glomde stanga av sprinklers nar det blev kallt:cautious:) kvar i flera timmar uppemot 4-7 dagar per ar. Golfbanorna stanger halva dagen eller sa, da frosten i graset gor att det blir forstort (Florida gras ar sa himla kansligt🤔) om man gar pa det.
Veklingar :p
T.o.m gräset är vekt! :angel:
 
Ställde ingen klocka idag iom att jag iaf bara skulle hemma-jobba utan telefonmöten etc.
Vaknade kl 14. Whaaat liksom!?! :eek:
Nog för att jag varit sliten. Men jag kan ju liksom inte sova så länge i sträck. Trodde jag!
Jaha, det var den dagen liksom. :laugh:
Sambon hade tagit ut och matat hunden och lyft tillbaks henne hos mig. Han tyckte jag skulle få sova. Och det gjorde jag ju verkligen. 😴
 
Ställde ingen klocka idag iom att jag iaf bara skulle hemma-jobba utan telefonmöten etc.
Vaknade kl 14. Whaaat liksom!?! :eek:
Nog för att jag varit sliten. Men jag kan ju liksom inte sova så länge i sträck. Trodde jag!
Jaha, det var den dagen liksom. :laugh:
Sambon hade tagit ut och matat hunden och lyft tillbaks henne hos mig. Han tyckte jag skulle få sova. Och det gjorde jag ju verkligen. 😴
Jag blir alltid så desorienterad när det händer (vilket det kanske gör en gång om året efter någon extraordinär omständighet). Minns en gång mitt i mörkaste vinter när jag var sjuk och vaknade och det var mörkt. Trodde jag hade vaknat till samma kväll som jag gått och lagt mig, men nix, klockan var 1530 dagen därpå. Ställde till det i hjärnan flera dagar!

För din del låter det som att du verkligen behövde det, så jag skulle bara tacka och ta emot :D
 
Haft provridning på lille hästen, det gick bra och jag tror att personen vill fortsätta rida då och då :)
Roligt att se någon annan på sin häst också :)
Kul att det gick bra!

Provridningar på min häst är en mardröm. På ridplan är han otroligt energisparande om man inte vet hur man ska få honom i arbete och det känns inte bra att låta folk provrida i skogen där han är pigg och glad.
Skäms så mycket för honom under provridningar. Är glad att fodervärdarna inte provred honom innan de tog honom. 😅
 
Kul att det gick bra!

Provridningar på min häst är en mardröm. På ridplan är han otroligt energisparande om man inte vet hur man ska få honom i arbete och det känns inte bra att låta folk provrida i skogen där han är pigg och glad.
Skäms så mycket för honom under provridningar. Är glad att fodervärdarna inte provred honom innan de tog honom. 😅
Nu blev det provridning ute, vi har inte tillgång till paddock och jag känner till ryttaren sen innan. Men så är lille hästen en väldigt okomplicerad typ också :)
 
Visst ja. Nar jag letade fram en annan bild rakade jag se den har som jag tankt visa er. Vi har nagot som kallas "Little Free Library" boxar overallt runt landet, fler har pa vastkusten. Jag har aldrig sett nagot i South Carolina i alla fall.:p
Man tar de bocker man vill lasa och lagger i de man last. Ibland ar boxen nastan tom och ibland ar den sa overfylld att det ar svart att ta ut eller lagga in en bok. Har i Oregon har vi en hel massa boxar i varje boende omrade ... och alla utnytjas mycket frekvent, sarskilt nu nar vi ar sa isolerade.

IMG_0883.webp
 
Håller man sig verkligen varm i sådana? Jag är mycket skeptiskt 😅

MVH Overallryttare

Vi får se! De skyddar ju mot vind och nederbörd. Jag är väldigt varm av mig tror jag, hade underställ i stallet första gången igår och då var det -18. Funderar på att investera i fodrade ridbyxor och då lär jag nog få upp värmen under chapsen. :)

Jag gillar inte hur otymplig man blir med overall och egentligen inte heller underställ under ridbyxorna. Vi har också isolerat ridhus. :p
 
Sitter med en sjujäkla fredagskänsla efter en dag som innehållit såväl oväntad löneförhöjning som översvallande beröm från kunden jag hade möte med igår, och en massa annat kul. ÅH vad jag behövde en sådan här boost på jobbfronten! :love: Nu ska jag springa och köpa champagne (bokstavligen talat - hade ändå planerat en löptur efter jobbet så lika bra att kombinera nytta med nöje)! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp