Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte när jag kom till affären att såväl favoritchampagne som tulpaner var på rea. Skål!

20210205_203440.webp


Nu väntar vi på leverans av takeout från favoritstället :)
 
Har precis varit och klättrat. Inte många där en fredagkväll, ändå hamnade jag att prata med en okänd och mycket trevlig person. Vi hejade på varandra och med hans pepp lyckades jag våga mig upp på ett läskigt ställe :D Nu blir det te. Imorgon ska jag upp tidigt för att träffa vän med hund.
 
Sitter och är orolig att jag inte kommer få jobba tillräckligt! :nailbiting: Har ju fått ca 83% vikariat på ett ställe, och tänkte att då kan jag ju jobba upp resten på hemtjänsten. Bara det att nu har jag fått reda på att om jag ska jobba mer på kommunen utöver mitt schema så blir det övertid, alltså inte alls så säkert att dom kommer sätt in mig eftersom det blir dyrt för dom då!:nailbiting:

Jag hade ju liksom räknat med att kunna jobba upp resten med lätthet då jag jobbat nästan dagligen på hemtjänsten innan jag hoppade på långviket på äldreboendet då det fattas folk, men nu inser jag att dom säkerligen kommer välja någon ”billigare” i första hand... :down: Är dessutom typ bara fre,lör,sön varannan vecka jag kan lägga mig tillgänglig för att undvika att jobba för många dagar på rad, och på helgen blir det ju ÄNNU dyrare för dom. Inser att jag kanske får lära mig att överleva på 83% bara...:cautious:

Kan man på något sätt tacka nej till övertidsersättning? :angel:
 
Jag blir alltid så desorienterad när det händer (vilket det kanske gör en gång om året efter någon extraordinär omständighet). Minns en gång mitt i mörkaste vinter när jag var sjuk och vaknade och det var mörkt. Trodde jag hade vaknat till samma kväll som jag gått och lagt mig, men nix, klockan var 1530 dagen därpå. Ställde till det i hjärnan flera dagar!

För din del låter det som att du verkligen behövde det, så jag skulle bara tacka och ta emot :D
Förstår det! 😅

Jag har svåra kroniska sömnstörningar och sover inte mer än 3-4 h trots tung medecinering. Så det hr var ju helt absurt märkligt. Känns liksom som jag glömt ngt pga att jag sov så länge. :laugh:
 
Sambon och jag pratade om ngt och kom in på om veterinär som också är läkare. Såg framför oss hur en veterinär-ortoped-hybrid skulle longera alt mönstra folk på rakt spår med böjprov.
"Jo, vi böjde högt bak och det är lårbenshalsen." eller
"Ja, vi bedövade vristen och ner. Det var stortån!"

Så många sjuka fall som fantiserades ihop. :laugh:
Ja, vi hade antagligen dömts ut för lynnesfel båda två.. :angel:
 
Slipper fara till föräldrarna imorgon!
Jag fick utskrivet medicin ändå av min läkares chef som ringde mig sent i em. Så skönt att det löste sig.

Det negativa är väl att jag nu inte har någon läkare längre att vända mig till. Men jag hoppas att min psykolog som också är enhetschef kan hjälpa mig att lösa situationen på något sätt.
 
Sitter med en sjujäkla fredagskänsla efter en dag som innehållit såväl oväntad löneförhöjning som översvallande beröm från kunden jag hade möte med igår, och en massa annat kul. ÅH vad jag behövde en sådan här boost på jobbfronten! :love: Nu ska jag springa och köpa champagne (bokstavligen talat - hade ändå planerat en löptur efter jobbet så lika bra att kombinera nytta med nöje)! :D
Stort grattis till löneökningen, så himla roligt! 🥳
 
Mitt förra jobb stängde för gott i April 2020. Ägaren tog hästarna och sitt pick och pack och flyttade från ön.
Jag bor (hyr) hennes hus och vi har kontakt veckovis, då och då...
Företgets e-postadress och domän stängdes ned pga obetalda räkningar. Så även telefonnumret pga att jag flyttade in här och har mitt nr här nu och hennes stängdes av.

Folk på ön vet att jag jobbat där. Eller om de frågat på fb så har folk taggat mig där och således får jag privatmeddelanden på fb från folk som köpt gift vouchers och nu vill ha pengarna tillbaka.

I början skickade jag deras uppgifter till min gamla chef men hon har uppenbarligen inte betalat tillbaka eller skött detta snyggt. Jag förstår att folk är frustrerade. Det finns ingen hemsida, fb, telenr eller e-post längre, företaget är nedlagt.

Nu får jag pm från folk som vill att jag ska ge ut hennes nummer till dom.

Vilket jag absolut inte kommer göra...

Lämna mig ifred liksom, jag har inget med att göra där förutom då att jag faktiskt har kontaktuppgifter, men det beror på att vi är kompisar och jag hyr hennes hus.

Jag har redan skickat deras (de som messar mig på fb) kontaktuppgifter till ägaren. Men sedan är det ju upp till henne att höra av sig tycker jag....


Behövde bara skriva av mig
 
Grump, jag har en liten sticka i foten, men den är för liten och tunn för att jag ska få ut den. Tvekar lite att rota runt för mycket med en nål eftersom det är precis på trampdynan.
 
Jag behövde byta bromsbackar på bilen och lämnade in den här hos en bilverkstad som särbon använder. När vi kommer dit och ska hämta den säger den gullige ägaren att han låtit den stå kvar inne så den inte skulle vara helt nedisad. Så gulligt och det är vad jag kallar service above and beyond :love:
 
Mitt förra jobb stängde för gott i April 2020. Ägaren tog hästarna och sitt pick och pack och flyttade från ön.
Jag bor (hyr) hennes hus och vi har kontakt veckovis, då och då...
Företgets e-postadress och domän stängdes ned pga obetalda räkningar. Så även telefonnumret pga att jag flyttade in här och har mitt nr här nu och hennes stängdes av.

Folk på ön vet att jag jobbat där. Eller om de frågat på fb så har folk taggat mig där och således får jag privatmeddelanden på fb från folk som köpt gift vouchers och nu vill ha pengarna tillbaka.

I början skickade jag deras uppgifter till min gamla chef men hon har uppenbarligen inte betalat tillbaka eller skött detta snyggt. Jag förstår att folk är frustrerade. Det finns ingen hemsida, fb, telenr eller e-post längre, företaget är nedlagt.

Nu får jag pm från folk som vill att jag ska ge ut hennes nummer till dom.

Vilket jag absolut inte kommer göra...

Lämna mig ifred liksom, jag har inget med att göra där förutom då att jag faktiskt har kontaktuppgifter, men det beror på att vi är kompisar och jag hyr hennes hus.

Jag har redan skickat deras (de som messar mig på fb) kontaktuppgifter till ägaren. Men sedan är det ju upp till henne att höra av sig tycker jag....


Behövde bara skriva av mig
Usch då surt :( Jag har flertalet gånger blivit kontaktad av folk som har frågor kring en person som tidigare sydde och sålde hundselar, just för att de vet att jag hade kontakt med personen (har bland annat fotograferat många bilder åt personen och hjälpt till med hemsida). Hittills har det inte varit några problem när jag förklarat att det nog kan bli svårt att få tag på personen, hoppas verkligen att det inte ändras. Nu var det dock länge sen sist, men ja, man vet ju aldrig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 435
· Visningar
40 212
Senast: dobbis
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp