Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, enkät (före under efter), plus mätning av BT, vid-behovs-mediciner och så intervjuer med personal.

Det låter galet ambitiöst men eftersom vi har hjälp med datainsamlingen så blir det nog bra.

Spännande! Just enkäter är nog det enda tillfälle där jag faktiskt kan tänka mig att kvantitativa metoder i studentuppsatser är vettigt att använda sig av. :)
 
Har ägnat några timmar under eftermiddagen åt att röja i lägenheten. Alltså. Jag förstår inte. Det känns som om jag spenderat massvis av timmar nu på att röja, och ändå ser det ut att vara ungefär lika mycket kvar... Ska försöka ta en liten stund varje ledig dag, annars kommer det aldrig bli klart.
Det där känner jag igen mig i, känslan av att aldrig bli klar. Jag har ett hus att röja efter min pappa, ett hus som han bott i de senaste 50 åren. Även han gillade att spara på saker.
 
Snart färdig med föreläsning två om kvantitativ metod.

Jag tycker "Pearsons produktmomentkorrelationskoefficient" säger ungefär allt. :rofl:

Aaah, gjorde precis klart en sådan vetenskaplig metodkurs, hatade den över hela mitt hjärta men jag tog mig igenom den helt okej! Jag kan säga att den tjocka boken "statistisk verktygslåda" var farligt nära att hamna i kaminen i december. ;)
 
Stoppade in potatisgratängen vid 16, tyckte jag var väl förberedd och att jag började i tid. Strax innan kommer sambon hem ”åh jag är såå hungrig” *gnäll gnäll* Inte ett ord om att ”vad bra att maten är på gång” eller någonting. Barnet svälter också tydligen. Ack ve :meh:

Alla har ätit lunch vid 12-13. Barnet har ätit mellis OCH godis...
 
Funderar på om jag ska sälja Caddyn och köpa en annan bil. Känns lite onödigt med en skåpbil när jag bara har en hund kvar och han är i storlek med en katt 😂 Enklast är ju så klart att byta in Caddyn men jag får ju mer betalt om jag säljer den själv. Brukar alltid byta in mina bilar, älskar att byta bil så gör det rätt ofta :o
 
Aaah, gjorde precis klart en sådan vetenskaplig metodkurs, hatade den över hela mitt hjärta men jag tog mig igenom den helt okej! Jag kan säga att den tjocka boken "statistisk verktygslåda" var farligt nära att hamna i kaminen i december. ;)

Jag tycker eg det är roligt men är så trött att det är lite tufft just nu 😱
 
Funderar på om jag bara ska säga fuck it till allt som gäller skolan och återgå till jobbet. Utmattad och utan fritid känns nog (marginellt) bättre än sönderstressad och inga pengar :cautious:

Tillägg: och sen försöka plugga nåt som faktiskt leder till nåt annat jobb om typ nåt år.
 
Det var oplogat på jobbet i morse, så jag fick pulsa i snön hela fm. Lagom tills jag slutade för dan, började de ploga :mad:
Tandläkaren tog över en timme med rtg, undersökning och lagning av en tand. Hade flera småhål, så jag fick ett gäng tider dit. Tur att man har tandläkarekortet...:banana:
 
Morsan vill ta över mina gamla Samsung. En S8, jag har en S10 nu.
Jag vet inte om den gamla är låst? :confused::confused:
Haft min S10a i snart ett år nu. Och S8an i drygt 3 kanske
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 054
Senast: Mia_R
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 802
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp