Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått i uppgift att vattna odlingar på jobbet. Inte alls min arbetsuppgift men mysigt och tar max 20 minuter uppdelat på två gånger varje vecka, så jag sa att det kan jag fixa förutsatt att jag har tid.
Det var sjukt rogivande att stå där ute och hälla vatten i jorden :o Var stressad innan men nu är all stress borta. Hoppas det fortsätter vara så där mysigt.
 
Attackera skolsskjutssamordnaren! (och gärna nån politiker)
Sådär får det inte gå till!
Vi är dock olydiga föräldrar som har satt vårt barn i friskola i fel kommun så skolskjuts har vi inte rätt till. Men maken har pratat med kollektivtrafiken och jag har sagt till via sociala medier och fick då veta att vi kan begära ersättning när vi har fått köra bil istället. Det är som det brukar vid skolstart, de brukar efter några veckor och upprördhet i media sätta in extra bussar. 🙄 Vi är inne på sjätte året nu med kollektivtrafik.
 
Varit på återbesök med hästen, första de gjorde var att undra vart hon var när hon stod framför dem, det skulle ju vara en travhäst :confused::D

Men hon stod snällt när de bahandlade, det läskiga var när de skulle tvätta av benen med en blöt pappersbit :cautious:

Hon har även blivit solbränd där de klippte och hon är rosa, så där ska vi kleta på solkräm.
 
Lite jobb inne så vi skulle sättas på andra arbetsuppgifter. En kollega väger 210 kg och har problem att gå av förklarliga skäl så han kan bara sitta och jobba. Tydligen får arbetsgivaren bidrag för att ha honom anställd. Chefen trodde att jag inte heller kan gå och stå i jobbet men jag sa tappert att jag kan faktiskt gå. Måste inte sitta. Visst har jag grav övervikt och också ont i ett knä men jag vill inte bli ihopslagen med 210 kilosmannen.
 
Åt Köttbullar med potatismos på Markan.
Simmade sedan en stund och tog en varm, lång dusch efteråt.
Väl hemma blev det en kopp java på soffan tillsammans med en bok någon timme
Har fått iväg alla hund, katt och fågelböcker nu. De sista blev hämtade idag. 2 fulla banankartonger med hundböcker, 1 pappkasse med kattböcker och så 3 fågelböcker.
Ska göra samma med de hästböcker jag har fått, är en hel banankartong full. Efter jag har läst dem...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 772
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 321
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp