Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska på ett möte idag, hade bestämt outfit för flera dagar sen (nä, det händer inte så mycket spännande i mitt liv). Kjol och blus. Temperaturen ute är +14 grader. Jag har varit på semester i helgen och under tiden jag har varit borta har samtliga av mina byxor krymt. Så det enda alternativet är att frysa i kjol. :laugh:

Varför är sommaren redan slut? :arghh:

Sådär kan jag också göra om jag för en gångskull ska iväg på något som kräver andra kläder än myskläder, ridkläder eller fritidskläder 😂
 
Chefen har lagt sig till med en ny grej.
Om han vill veta om mina kollegor gjort något/kolla status på deras arbetsuppgifter - frågar han mig :idea:
När jag inte vet ber han mig att kolla upp det med mina kollegor och återkomma till honom.
När han vill be dem att utföra en arbetsuppgift, ska jag tala om det för kollegorna.

Funderar på att fråga när jag får löneförhöjning iom att jag tydligen nu är någon form av assistant/arbetsledare åt honom. :cautious:
 
Trött, arg och irriterad, allt jag gör ska göra ont tydligen.
Det jag har är en fraktur i Metatarsalia Ossa digiti V (lilltåns första ben) om jag lyssnar på de som vet, Det ska jag nog göra. det brukar som oftas bli bäst så. J***** västerfot. nåväl nu har jag gnällt klart och ska ta en lakritsglass.
 
Jag testade inte snippsaunan men har örterna hemma så får göra det någon dag.

Nästan tre dagar med bara kvinnor och god (och väldigt hälsosam!) mat på bestämda tider var underbart.
Ingen disk.

Vi nakenbadade på allmän strand och det var befriande att se korta, långa, smala och tjocka på samma ställe. En del bar sina ärr på kroppen och andra i själen. Och jättemånga spontana samtal, både ytliga och väldigt djupa.

Fabulöst :)
 
:rage: Alltså om man vid klart väder inte ser en tonåring som viftar med reflexvästen på en raksträcka vid en busshållsplats. Då kanske man inte ska köra buss? Jag har full förståelse vid dimma, mörker, kraftigt regn, sol i ögonen men inga såna ursäkter fanns idag. När man sedan ringer och klagar så säger människan: "Det kan vara så att det var fullt på bussen, då stannar de inte." Men det fungerar inte på landet, om det är så många som åker så att det blir fullt på bussen innan man ens har åkt 1/3 av sträckan så får man lov att sätta in fler bussar. Samma tjafs varje år när skolorna börjar och i år är det värre än någonsin.
Attackera skolsskjutssamordnaren! (och gärna nån politiker)
Sådär får det inte gå till!
 
Chefen har lagt sig till med en ny grej.
Om han vill veta om mina kollegor gjort något/kolla status på deras arbetsuppgifter - frågar han mig :idea:
När jag inte vet ber han mig att kolla upp det med mina kollegor och återkomma till honom.
När han vill be dem att utföra en arbetsuppgift, ska jag tala om det för kollegorna.

Funderar på att fråga när jag får löneförhöjning iom att jag tydligen nu är någon form av assistant/arbetsledare åt honom. :cautious:
Ska du vara arbetsledare ska du rimligtvis ha lön i nivå med vad arbetsledare har, ja! Plus att du inte ska ha en miljon administrativa uppgifter också i så fall, om de inte tänkt typ betala dig för massa övertid (det är ju dock inte rimligt som permanent lösning att du ska jobba massa övertid och göra jobb för flera personer... :grin:)

Men varför går inte chefen direkt och mailar/pratar med personen det gäller? Det måste ju gå både snabbare och enklare :idea:
 
Ska du vara arbetsledare ska du rimligtvis ha lön i nivå med vad arbetsledare har, ja! Plus att du inte ska ha en miljon administrativa uppgifter också i så fall, om de inte tänkt typ betala dig för massa övertid (det är ju dock inte rimligt som permanent lösning att du ska jobba massa övertid och göra jobb för flera personer... :grin:)

Men varför går inte chefen direkt och mailar/pratar med personen det gäller? Det måste ju gå både snabbare och enklare :idea:
Jag undrar samma sak, det skulle dessutom gå fortare för honom att få svar :D
 
:rage: Alltså om man vid klart väder inte ser en tonåring som viftar med reflexvästen på en raksträcka vid en busshållsplats. Då kanske man inte ska köra buss? Jag har full förståelse vid dimma, mörker, kraftigt regn, sol i ögonen men inga såna ursäkter fanns idag. När man sedan ringer och klagar så säger människan: "Det kan vara så att det var fullt på bussen, då stannar de inte." Men det fungerar inte på landet, om det är så många som åker så att det blir fullt på bussen innan man ens har åkt 1/3 av sträckan så får man lov att sätta in fler bussar. Samma tjafs varje år när skolorna börjar och i år är det värre än någonsin.

Så inte okej! 🤯
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 772
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 321
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp