Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och där kom ångesten som på beställning :meh:
Vet inte om jag ska kolla på filmsnuttarna mamma filmade på träningen. Det kan vara bra, om jag fokuserar på det som gick bra och hur fin min häst är osv. Men det kan vara dåligt också om jag fastnar i att fokusera på hur jag ser ut på hästen :crazy:
 
Ja men vad himla bra den här dagen slutade då. Eller inte. Jag bestämde mig för att inte ta något modernt speåk/modersmål detta året och meddelade SYVen det.

Jag har jättesvårt att säga nej. Jag vet att folk inte brukar beskriva mig som någon som har svårt att säga vad jag vill, tycker och känner men det har jag. Jag vet ju att det problemet ligger hos mig och ingen annan, men jag blir ändå lite trött när det blir så här. Har försökt säga ifrån nu att jag inte tror att vi ska lägga på fler kurser eftersom det inte kommer fungera. Men får bara höra "men förra året tog du X antal poäng". Grejen är att jag kommer ta 100 poäng mindre idag, MEN de sista 100 poängen förra året var tack vare att jag gjorde prövningen i idrotten. Jag hade inte orkat läsa ett ämne till hela terminen... men nu är det tydligen ett bakslag att jag inte orkar ta en till kurs. Dock kommer det ju komma till två ämnen nästa termin då en kurs börjar efter jul och jag ska hoppa på matten för att typ repetera och inte glömma allt.

Men nu blev allt bara jättejobbigt. Jag VILL ju göra ALLT, men kan inte. Har liksom inte tillräckligt mycket energi för det. Så nu känns det som att jag är sämst för att jag inte orkar ta ett till ämne när jag redan läser så mycket färre ämnen än "normala" elever gör. Jag vill ju inte säga nej för att det känns som att jag är en sämre människa (:confused:) pga det. Och när jag säger nej så får jag en sammanställning av poängen och att jag tar mindre poäng detta året än förra året.

Jag VET att mindre poäng innebär fler år. Men jag vet ju också vad konsekvenserna av att ta för mycket poäng blir. Då blir ingenting gjort istället... ja, det suger. Men jag kan inte trolla fram energi, skulle det handla om ett litet tag - typ en månad - ja då kanske det skulle fungera. Men inte som en långvarig lösning... :crazy: :cry:


Tror att jag ska försöka undvika att svara SYVen nu så får mamma ta det nästa vecka. Jag verkar ju inte få fram mitt budskap :banghead: :meh:
 
Dags för dagens dumma fråga: hur funkar det här med "anpassad reklam" egentligen?
Jag får upp reklam för massa olika bantningspulver på Facebook, men har inte sökt på nåt sånt och är definitivt inte med i nån bantningsgrupp. Why is that?
 
Toppen. Hade lagt mig, var glad och trött. Började försvinna in i drömland...
Då kom jag på att chefen sagt något som lät som att han förväntade sig att jag skulle in och jobba innan jag skulle ta katten till veterinären.

Det innebär att jag åker in, är där en timme, åker hem, är med i ett videomöte, åker till veterinären, hem igen, sen till jobbet och jobbar 30 minuter, sen åker hem igen. Det blir helt knasigt ju. Då spenderar jag ju hellre de timmar det skulle ta för mig att åka runt i kollektivtrafiken till jobb hemma. 🙄

Men nu har jag ont i magen för tänk om han bestämde sig för att jag ska in på morgonen imorgon, men han går ju inte upp klockan 5 direkt, så hur jag ska få veta vad som är rätt innan jag ens kan göra rätt vet jag inte.

Lär i alla fall inte sova något i natt för nu har det här börjat snurra i huvudet.
 
Min hjärna är inte med mig nu. Funderar allvarligt på att hoppa på en till kurs i alla fall, bara för att jag "borde" göra det... jag tänker inte ta några beslut eller skriva något mer just nu. Tänker prata med min mamma först angående detta. Men jag känner mig typ tvingad/pressad till att bara "få ihop det" och göra som "alla andra".

Jag hatar att jag ens överväger saken, jag vet ju egentligen att jag inte borde för att jag inte kan/orkar. Suck på mig själv. Men är det något som är aktuellt så är det i alla fall ett modernt språk... frågan är bara om jag ska göra det och i så fall; vilket språk?! 😅
 
Men jag känner mig typ tvingad/pressad till att bara "få ihop det" och göra som "alla andra".
Så känner jag också ibland, sen kommer jag ihåg att det inte fungerar. Jag vill egentligen testa att gå till skolan någon dag (nu gör jag allt hemma) men skolan hade nog inte kunnat ta att jag bara var där en dag. De hade säkert sagt att det var jättebra bara jag var där alls, men min gissning efter att ha haft kontakt med de ett tag är att de sen trott att jag ska gå till skolan "som alla andra" och blivit upprörda när det inte var så. Och det fungerar tyvärr inte, även om jag vill det.

Så mitt tips är att försöka att inte tänka på vad "alla andra" gör, det spelar ändå ingen roll för dig egentligen. :)
 
Dags för dagens dumma fråga: hur funkar det här med "anpassad reklam" egentligen?
Jag får upp reklam för massa olika bantningspulver på Facebook, men har inte sökt på nåt sånt och är definitivt inte med i nån bantningsgrupp. Why is that?

Antagligen pga din tråd, det nämns ju kalorier och dyl och Mr Reklam snappar upp sånt väldigt snabbt!
 
Senast ändrad:
Tyskland är inte riktigt ute ur feodalsamhället ännu... titlar är extremt viktigt.
Jo jag hade nog inte förstått hur mycket det används än, talade såklart ur det svenska perspektivet hur konstigt det skulle kännas att kallas för fru Xxxx hos doktorn :D

Alltså jag kommer ihåg när det var prat om att unga försökte vara artiga med att tilltala (oftast kunder) folk med Ni, och så blev äldre så förolämpade :laugh::D Det kändes så tvärtom och förvirrande, jag var en av de unga som tyckte att det lät extra artigt då. Det blev lite rolig kulturkrock när unga faktiskt försökte vara artiga :rofl:
(Jag kan nog fortfarande idag tilltala kunder med ni om det skulle falla in, för att vara extra respektfull. :cautious:😅)
 
Min hjärna är inte med mig nu. Funderar allvarligt på att hoppa på en till kurs i alla fall, bara för att jag "borde" göra det... jag tänker inte ta några beslut eller skriva något mer just nu. Tänker prata med min mamma först angående detta. Men jag känner mig typ tvingad/pressad till att bara "få ihop det" och göra som "alla andra".

Jag hatar att jag ens överväger saken, jag vet ju egentligen att jag inte borde för att jag inte kan/orkar. Suck på mig själv. Men är det något som är aktuellt så är det i alla fall ett modernt språk... frågan är bara om jag ska göra det och i så fall; vilket språk?! 😅
OM du väljer ett språk så slår jag ett slag för teckenspråk, inte alls partisk :angel:;)
 
Nu får jag inte shoppa mera den här månaden :o Har beställt (trodde att jag betalade samtidigt också men såg inget avdrag på kontot, får kolla upp det) ett matbord och sedan ett antal varor från redbubble... Inget av dem var billiga men gissa vilken som blev dyrast 🙈 (om ni gissar på redbubble så har ni rätt :angel:)

Jag har varit van vid att inte behöva spara så mycket på pengar varje månad då jag haft det gott ställt men nu får jag skärpa till mig. Men åtminstone matbordet ska iallafall hålla länge hoppas jag! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
560
· Visningar
55 833
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 335
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 345
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp