Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
De klara näringsdryckerna är som saft ungefär, de "mjölkiga " kan vara svårare, kalla är som sagt lättare att dricka. Men jag har svårt för smoothie så det kan vara mig det är fel på. Men frysa och sen äta med sked fungerade för mig när jag behöver få i mig något i samband med cellgiftsbehandling.

Jag har provat några olika klara, tycker de har en konstgjort smak som är obehaglig. Blir nån skum eftersmak :crazy:
 
Jag har provat några klara och nån av de "mjölkiga". Tycker de klara smakar så konstgjort (kanske för att det är massa konstiga ämnen i dem... :cautious:) och de "mjölkiga" är bara läskiga på nåt sätt :crazy:
Finns även nya varianter som ska fungera som ”kylande” i smaken samt en med lite chili i. Låter skumt men ger en ”varmare” smak. Skitsvårt att beskriva men det funkar. Jag har som princip att smaka igenom alla näringsdrinkar jag själv serverar eller föreslår
 
Antagligen synnerligen ovanligt i alla fall.

Högre klasser hade pigor inne. Och kokerskor.
Jo, det har de ju till vardags i min bok. Augusta lagar alla måltider... :) Men sedan åker frun, dottern och pigan till sommarnöjet. Min fundering var då om en ensam karl skulle kunna laga lite mat, eller om det var helt otänkbart?
 
Alltså ni för ursäkta alla klädbilder från mig på sistone men jag kan inte komma över hur underbart extra den här klänningen är :laugh: Casual middag bah:”Tja!”

C1228C75-0D2D-4B47-9F0F-950E891EC956.webp
 
Jo, det har de ju till vardags i min bok. Augusta lagar alla måltider... :) Men sedan åker frun, dottern och pigan till sommarnöjet. Min fundering var då om en ensam karl skulle kunna laga lite mat, eller om det var helt otänkbart?
Om de bodde i stan kan det tänkas att han åt på någont värdshus eller krog? Tvivlar å att en högreståndsman tog sig uti köket. det gjorde väl inte ens frun i huset.

Min egen farmor (född i slutet av 1800-talet) som inte var nån aristorkrat utan bara "bättre folk" hade kökspigor. Att farfar skulle rört något i köket ser jag som fullständigt!! otänkbart.
 
Gårdagens film, The gentleman, var bra och efter bion kollade vi ifatt Efterlysta för mord.
Idag sovmorgon, stallet, promenad med tipsrunda i Bokskogen, fika på Tirups örtagård och friidrott på TV :)

Bild på min focaccia med getost, honung, valnötter och picklad rödlök :d 26-åringen åt bakad potatis med tonfisk och till efterrätt pina colada-paj respektive chokladboll :d

IMG_20200816_145644.webp
 
Gårdagens film, The gentleman, var bra och efter bion kollade vi ifatt Efterlysta för mord.
Idag sovmorgon, stallet, promenad med tipsrunda i Bokskogen, fika på Tirups örtagård och friidrott på TV :)

Bild på min focaccia med getost, honung, valnötter och picklad rödlök :d 26-åringen åt bakad potatis med tonfisk och till efterrätt pina colada-paj respektive chokladboll :d

Det känns som du glömde nämna huvudingrediensen, som inte snålats med. Sjö av xxx-sås?
 
Ska gå och lägga mig. Börjar typ överväga att bli religiös och be till Gud om att få sova ordentligt en hel natt :cautious:
Nån gång borde det ju hända!

Och som alltid eyes on the prize: ska till stallet om ungefär 8,5 timme :heart
 
Ska gå och lägga mig. Börjar typ överväga att bli religiös och be till Gud om att få sova ordentligt en hel natt :cautious:
Nån gång borde det ju hända!

Och som alltid eyes on the prize: ska till stallet om ungefär 8,5 timme :heart

Jag kanske borde bli religiös, men har haft 1,5 år-streak av totalt ordentliga nattsömnsnätter - från att knappt ha sovit ordentligt alls på många år efter jag fick min sömnapnebehandling färdig. 666 dagar av skönsömn. Otäckt tal när man pratar om religion dock.
 
Ligger i sängen, skulle behöva sova men mår mest illa av tanken på att jobba imorgon. Var struligt förra veckan och kändes riktigt uselt i fredags. Som tur är kommer favoritkollegan imorgon (han var borta i slutet av veckan nu), så förhoppningsvis kan det gå ok ändå.

Känns bara som att allt går dåligt nu och det enda jag vill är att vara ute i skogen med hundarna dygnet runt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 723
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 304
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 340
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp