Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå något annat @Sel
Jag läste ett inlägg på fb som handlade om att man inte ska dricka vatten från kranen i badrummet, det var inte svenskt, brittiskt tror jag (kan ha varit amerikanskt men tror inte det). Är det så hos er? Det lät så konstigt! Men det verkade vara allmänt känt med tanke på alla kommentarer.

Det verkade som att det vattnet lixom kom från någon annan äcklig tank på taket :wtf:
I och för sig var jag ju sett dokumentären ”The Vanishing at the Cecil Hotel”:nailbiting:

On a more pleasant note, hoppas du träffar Shiban 🥰
Det är samma vatten i badrumskranen som överallt annars, så det går jättebra att dricka överallt i UK. Såvitt jag vet i alla fall, jag har aldrig varit med om annat - men folk har faktiskt frågat nu när jag tänker efter! :D
 
Vi gick upp för en cider. Jag hann stå i loungen i ungefär två minuter innan shibaägaren kom fram "Oh, I have a shiba too!" Hello liksom, man kan väl inte missa den här? :D
20220222_213209[1].jpg

Hennes var inte så dog friendly, men hon gick och hämtade henne i alla fall så satt vi i korridoren i nästan en timme och surrade medan Chika ömsom halvsov men ibland försökte leka, och hennes ömsom hälsade på förbipassrande, ömsom morrade åt Chika. 😅 Jättevacker var hennes tik!
Sedan satt jag och våfflan i en soffa i loungen och drack en svindyr cider, tackade nej till klappar och mös innan vi promenerade hem. :heart Ångrar ingenting, det var länge sedan vi var ute bara hon och jag.
 
Hatar bilkrångel. När jag skulle ta mig ut så hade vänster bakhjul frusit ihop. Försökte köra så att det hjulet var i moddsträngen första kilometrarna. Tur att trafiken var gles på riksvägen. Det släppte sen men några lampor lyser. Får se om det lagat sig själv när jag tar mig ut från dialysen
Tyvärr drog jag med i handbromsen på ena bilen när det var plusgrader. Det frös fast rejält när det slog om till minus. Men som tur är har vi två bilar.
 
Det är samma vatten i badrumskranen som överallt annars, så det går jättebra att dricka överallt i UK. Såvitt jag vet i alla fall, jag har aldrig varit med om annat - men folk har faktiskt frågat nu när jag tänker efter! :D
+ @cambodia

Tror det är en seglivad gammal myt från förr, då det var så där på vissa ställen! Man kan definitivt dricka kranvattnet här sen många långa år tillbaka :D
 
Är så opepp på att gå upp och ut med hunden. Hoppas folk har hunnit skotta bättre nu, det är så drygt med oskottade trottoarer.
Usch ja, håller helt med!

Och med det sagt, vi har gett upp att skotta "vår" trottoar. Det är en stenmur och häck på ena sidan och "stora vägen" på andra. Var ska vi lägga snön? Skottar vi ut den på vägen kör skottaren tillbaka den upp på trottoaren, kasta upp över häcken går inte det är för högt. På båda sidorna av trottoarbiten är det uppfarter, så där kan vi inte lägga snön.. Som tur väl är kommer det inte så mycket snö här så ofta.
 
Usch ja, håller helt med!

Och med det sagt, vi har gett upp att skotta "vår" trottoar. Det är en stenmur och häck på ena sidan och "stora vägen" på andra. Var ska vi lägga snön? Skottar vi ut den på vägen kör skottaren tillbaka den upp på trottoaren, kasta upp över häcken går inte det är för högt. På båda sidorna av trottoarbiten är det uppfarter, så där kan vi inte lägga snön.. Som tur väl är kommer det inte så mycket snö här så ofta.
Vi få köra den till var ände av tomten, där kan vi lägga. Så det blir mycket att gå men man måste ju. 🤷‍♀️
 
Vi få köra den till var ände av tomten, där kan vi lägga. Så det blir mycket att gå men man måste ju. 🤷‍♀️

Vi skulle få gå upp en bra bit på vår uppfart och upp för en backe på tomten. Har pratat med grannen som har en likadan uppfart och de säger att ingen har skottat trottoar på flera år. Gående får helt enkelt gå på andra sidan.
När det kom mycket snö tidigare i vintras gjorde vi en smal gång förbi vårt hus. Tror inte någon annan än vi själva använde den. Det är inte många som är ute och går här
 
Ensam TV-kväll igår. Startat dagen med hotellfrukost och nu iväg med tunnelbanan. Känns som det är enormt länge sen man var ute och flängde. Som ett annat liv. De här två åren med pandemin har förändrat allt känns det som. Men nu är man tillbaka i livet med försenade tåg och ensamma nätter på hotell. På gott och ont. Egentligen gillar jag att få röra på mig lite. Men jag har lite att återhämta. Mitt SL-kort verkar inte ens vara giltigt längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp