Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så många frågor efter ett inlägg på vårt interna teams sida. "Parkeringen är felanmäld " 😂 Är parkeringen trasig? Full med snö? Det handlar om en specifik parkeringsplats, utomhus så det är inte några bommar eller liknande. Tror nästan jag måste fråga min kollega som brukar vara vid den byggnaden.
 
Är sur. BRFen skickade en lapp i går om att de ska komma in i lägenheten på fredag. Det är liksom 3 dagars framförhållning.
På lappen står även att om det går lite fortare i vissa lägenheter kommer de tidigare. När jag gick ner i morse satt lappen på porten och på den stod det "förseningar"

What? Jag måste ju kunna veta när de ska komma? De kan väl inte bara säga att jomen någon gång denna eller nästa vecka? :banghead:
 
Nu har kyrkan blivit knäpp igen! När det är mörkt ute ser den ut såhär:
20220223_025030.jpg


Lite kuslig, tycker jag!
 
Vakna av mig själv vid halv sex men somna om till tjugo över istället :laugh: Tror Pappa slutar jobba 05.34 eller något sådant så ingen ide att gå ut för tidigt. Hästarna kom ut, kommer allt bli tomt utan store Lunsen när han flyttar, men tror de blir bra för honom, han är mest uttråkad här hemma han behöver arbeta. Och jag vill inte köra honom av olika anledningar.

Försöker knyta ihop säcken för den här tentan tänkte att den senast ska vara inlämnad i morgon även om vi har till fredag lunch på oss men vore skönt med en ledig fredag faktiskt :angel: Och stel som en pinne var jag i morse med farligt och träna :cautious:
 
Fick sånt härligt minne på fb (är ju lixom väck sen jag blev kapad) med min pålla av min gamla stallkompis; pållan som låg ner på sidan i hagen och njööööt av solen idag för 5 år sedan ❤. Då inte en snöflinga i sikte; idag alldeles vitt efter ännu mer snö i natt ❄.
 
Har en leverantör som verkligen inte sköter sitt uppdrag trots att vi gett övertydliga instruktioner, supply chain managern här vägrar att det är leverantörens fel för det måste vara vårat (t.o.m. leverantören själv erkänner att de gjort fel och gått emot instruktionerna i flera fall). Blir lite less på att han gör allt för att undvika sådana situationer som blir obekväma för honom, alltså när han måste göra något nytt och eventuellt leta på ny leverantör/ändra arbetssätt. :meh:
 
Det är svårt att hitta skjuts till oss så vi blir kvar i åtminstone tre timmar till.
Nåja, min plånbok blir gladare för varje timme :D

Beroende på när jag blir avlöst ska jag motionera en eller två ponnyer, handla mat och baka. Ska laga mat och fixa stallet oavsett när jag blir avlöst :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp