Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag har fått en till batch med molly-yngel också! Produktiva firrar det där. <3 De får väldigt små kullar verkar det som däremot, förra gången hittade jag sju, den här gången har jag bara sett två.... men med guppyynglen som simmar omkring är det ju rena rama barnkammaren!
 
Funderar på om jag ska kontakta chefen igen på jobbet jag ringde om och höra om det kunde vara av intresse att anställa mig på timmar… De kunde göra det till en låg deltidstjänst på typ 60% sa chefen, hade hoppats på att de kunde sänka det lite ytterligare :angel: OCH jag vill inte jobba på det andra stället de har samarbete med. Frågan är om det är för högt krav…
 
Har hittat en "reservryttare". Min mormors farmors farfar.... 🤪 Han levde på 1700-talet. Tyvärr hittar jag inte så mycket om honom, mer än att han fick en son i november 1799 (födelseböcker fanns, men inte husförhörslängd, så långt tillbaka). Med vid sonens dop fanns en annan ryttare, som jag antar att han kanske var reserv åt. Lite coolt vad man kan hitta ändå.... :)
 
Dagens Mysko
 

Bifogade filer

  • 20220221_215201.webp
    20220221_215201.webp
    122,6 KB · Visningar: 18
Har lovat min psykolog att inte ge upp målningen. Så jag målar en stund till innan jag parkerar mig i soffan.
Jag vet att målandet är bra för mig, men just nu har jag nog tappat lite självförtroende och sug.
Men det är bara att kämpa på. Alla andra punkter på dagens lista är avklarade.
Utom att boka tid hos tandläkaren.. :angel:
 
Apropå något annat @Sel
Jag läste ett inlägg på fb som handlade om att man inte ska dricka vatten från kranen i badrummet, det var inte svenskt, brittiskt tror jag (kan ha varit amerikanskt men tror inte det). Är det så hos er? Det lät så konstigt! Men det verkade vara allmänt känt med tanke på alla kommentarer.

Det verkade som att det vattnet lixom kom från någon annan äcklig tank på taket :wtf:
I och för sig var jag ju sett dokumentären ”The Vanishing at the Cecil Hotel”:nailbiting:

On a more pleasant note, hoppas du träffar Shiban 🥰
 
Apropå något annat @Sel
Jag läste ett inlägg på fb som handlade om att man inte ska dricka vatten från kranen i badrummet, det var inte svenskt, brittiskt tror jag (kan ha varit amerikanskt men tror inte det). Är det så hos er? Det lät så konstigt! Men det verkade vara allmänt känt med tanke på alla kommentarer.

Det verkade som att det vattnet lixom kom från någon annan äcklig tank på taket :wtf:
I och för sig var jag ju sett dokumentären ”The Vanishing at the Cecil Hotel”:nailbiting:

On a more pleasant note, hoppas du träffar Shiban 🥰

De flesta lander i Asien och (i alla fall Norra) Afrika har tank pa taket for vatten. Pa vintern ar det "kallvatten" i den tanken och varmvattens tanken finns innomhus ... pa sommaren stanger man av elen pa varmvattens tanken och tak-tanken far agera varmvattens-tank da man annars skollar sig i duschen. :p

Bor man i Nord America, langt fran ett vattentorn och/eller i oken/berg dar det inte finns vatten och man inte kan ha brunn (typ Colorado eller Arizona) har man vattentank, numera inte pa taket som regel, men det finns sakert kvar en eller annan pa tak ocksa.
 
Har hittat en "reservryttare". Min mormors farmors farfar.... 🤪 Han levde på 1700-talet. Tyvärr hittar jag inte så mycket om honom, mer än att han fick en son i november 1799 (födelseböcker fanns, men inte husförhörslängd, så långt tillbaka). Med vid sonens dop fanns en annan ryttare, som jag antar att han kanske var reserv åt. Lite coolt vad man kan hitta ändå.... :)
Ja visst är det spännande!!:)
 
När jag gjort sysslorna (och sambon kört diskmaskin, ja jisses så skönt med den om än bänkdiskmaskin men ändå) blev det dusch och sen kvällis och Torpet, nu strax sovdags :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp