Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I skottkärra och köra iväg snön?Usch ja, håller helt med!
Och med det sagt, vi har gett upp att skotta "vår" trottoar. Det är en stenmur och häck på ena sidan och "stora vägen" på andra. Var ska vi lägga snön? Skottar vi ut den på vägen kör skottaren tillbaka den upp på trottoaren, kasta upp över häcken går inte det är för högt. På båda sidorna av trottoarbiten är det uppfarter, så där kan vi inte lägga snön.. Som tur väl är kommer det inte så mycket snö här så ofta.
Spacklat tårtor . Jaaa garneringen är ju helt klart mest givandeHar spacklat tårtorna. Nu det roliga kvar - dekoration
Ja, det heter att man spacklar när man lägger på t.ex. lagret under marsipan/sockerpasta. Jag har ofta spacklat med smörkräm när jag inte vill riskera att marsipanen smälter t.ex. Alternativt kan man fodra marsipanen med olja/smält smör om den ska ligga direkt mot grädde.Spacklat tårtor . Jaaa garneringen är ju helt klart mest givande
Visste inte det, lät lite kul! Tänker snarare bara fyllning lixom! Tänk, man lär sig nått nytt varje dag!Ja, det heter att man spacklar när man lägger på t.ex. lagret under marsipan/sockerpasta. Jag har ofta spacklat med smörkräm när jag inte vill riskera att marsipanen smälter t.ex. Alternativt kan man fodra marsipanen med olja/smält smör om den ska ligga direkt mot grädde.
HITTADE DEN!!!!Shit pomfritt! Gjorde mamma en tjänst och var ute med hunden idag då hon skulle äta med sina kompisar. SJÄLVKLART tappar jag då hörapparaten
Är nu ute och letar Jag kommer ihåg att jag kontrollerade hörapparaten vid en punkt då den inte fungerade (no shit sherlock, den var lös! ) och så tog jag av mössan vid en senare punkt.
Har nu tittat runt vid bägge punkterna, kunde spåra mina egna spår i snön en bra bit.
Men nothing.
Shieeet..
Bukefalos är bäst, så fort jag säger något så gör buke sitt! Ska aldrig tillbe något annat!HITTADE DEN!!!!
Skönt!HITTADE DEN!!!!
Hade varit skönare om jag hade hittat den vid första gången jag gick där men får väl vara tacksam att jag bestämde mig för att gå tillbaka den vägen igen *wipes forehead*Skönt!
Det är faktiskt en sån sak många av gubbarna säger, att dom ångrar att det varit så och att dom missat så mycket. Och nu är det värre än det var för 20 år sen när dom hade småbarn minst en person har slutat nyligen för att få ihop det på hemmaplan...
Jag är ledsen ... Jag kan inte tro att de smakade braNej men jag halverar receptet, det går nog bra…
Visa bifogad fil 86365
Alltså förlåt, måste nästan be om ursäkt för bilden. Det är de fulaste kakor jag någonsin sett Men de var rätt goda faktiskt, lite sega sådär. Men inte alls i närheten av hur de skulle se ut
Ja, upp för en backig trädgård. Det går, men med tanke på att grannarna inte skottar känns det liksom ovärt. Kommer det mycket snö kör kommunen trottoaren.I skottkärra och köra iväg snön?
Matlåda och sen kanske tårta?Nähepp om man skulle slänga i sig tårta! Eller hinner jag rentav äta matlådan, tro?