Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har spacklat tårtorna. Nu det roliga kvar - dekoration
 

Bifogade filer

  • 20220223_115626.jpg
    20220223_115626.jpg
    240,6 KB · Visningar: 48
Usch ja, håller helt med!

Och med det sagt, vi har gett upp att skotta "vår" trottoar. Det är en stenmur och häck på ena sidan och "stora vägen" på andra. Var ska vi lägga snön? Skottar vi ut den på vägen kör skottaren tillbaka den upp på trottoaren, kasta upp över häcken går inte det är för högt. På båda sidorna av trottoarbiten är det uppfarter, så där kan vi inte lägga snön.. Som tur väl är kommer det inte så mycket snö här så ofta.
I skottkärra och köra iväg snön?
 
Ja, det heter att man spacklar när man lägger på t.ex. lagret under marsipan/sockerpasta. Jag har ofta spacklat med smörkräm när jag inte vill riskera att marsipanen smälter t.ex. Alternativt kan man fodra marsipanen med olja/smält smör om den ska ligga direkt mot grädde.
Visste inte det, lät lite kul! Tänker snarare bara fyllning lixom! Tänk, man lär sig nått nytt varje dag! :)
 
Shit pomfritt! Gjorde mamma en tjänst och var ute med hunden idag då hon skulle äta med sina kompisar. SJÄLVKLART tappar jag då hörapparaten :arghh:
Är nu ute och letar :meh: Jag kommer ihåg att jag kontrollerade hörapparaten vid en punkt då den inte fungerade (no shit sherlock, den var lös! :banghead:) och så tog jag av mössan vid en senare punkt.
Har nu tittat runt vid bägge punkterna, kunde spåra mina egna spår i snön en bra bit.
Men nothing.

Shieeet..
 
Shit pomfritt! Gjorde mamma en tjänst och var ute med hunden idag då hon skulle äta med sina kompisar. SJÄLVKLART tappar jag då hörapparaten :arghh:
Är nu ute och letar :meh: Jag kommer ihåg att jag kontrollerade hörapparaten vid en punkt då den inte fungerade (no shit sherlock, den var lös! :banghead:) och så tog jag av mössan vid en senare punkt.
Har nu tittat runt vid bägge punkterna, kunde spåra mina egna spår i snön en bra bit.
Men nothing.

Shieeet..
HITTADE DEN!!!!
 
Det är faktiskt en sån sak många av gubbarna säger, att dom ångrar att det varit så och att dom missat så mycket. :( Och nu är det värre än det var för 20 år sen när dom hade småbarn :arghh: minst en person har slutat nyligen för att få ihop det på hemmaplan...

Var nya chef blev (tack och lov) ombedd att saga upp sig efter 2 manader 🙄 och nu ar nasta kandidat pa vag in. Han har varit polis och har smabarn och det ar dags att spendera mer tid hemma tycker han och att ha skulbussar att jobba med innebar ju ett nagot annorlunda schema :D. Annu sa lange (har inte traffat honom annu) later det bra och att vilja spendera mer tid med familjen ar ju ett sundhets tecken sa vi har hoga forvantningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp