Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj! Nä jag är hemma i Luleå. Hört att jag har tvillingar lite här och där :D
apropå tvillingar så kom det fram en man på Malta på hotellet och frågade varför jag inte hälsade. Och vad gjorde jag där? Jag fattade inget men då kom det fram att han trodde jag var hans dotter! För vi ser exakt likadana ut, klär oss lika och går likadant. Det var helt scary och han visade mig bild O_o
 
apropå tvillingar så kom det fram en man på Malta på hotellet och frågade varför jag inte hälsade. Och vad gjorde jag där? Jag fattade inget men då kom det fram att han trodde jag var hans dotter! För vi ser exakt likadana ut, klär oss lika och går likadant. Det var helt scary och han visade mig bild O_o

Oj!
Vad häftigt om ni hade träffats IRL...
 
apropå tvillingar så kom det fram en man på Malta på hotellet och frågade varför jag inte hälsade. Och vad gjorde jag där? Jag fattade inget men då kom det fram att han trodde jag var hans dotter! För vi ser exakt likadana ut, klär oss lika och går likadant. Det var helt scary och han visade mig bild O_o
För länge sen när jag skulle kolla på en bostad så när kvinnan som bodde där öppnade dörren så blev hon helt paff och stirrade på mig. Senare sa hon att jag var så lik någon bekant(?) till henne.
Jag tror de flesta har nån slags dubbelgångare nånstans.
 
Nu kan den här veckan ta slut faktiskt. Har sportlov, men har inte så bra flow..
Idag rasade bilen. Den står nu på verkstaden och de felsöker för fullt. Antingen har motorn rasat (bil borta) men förhoppningsvis är det någon ventil som bråkar.
Ingen katt, bästis 2 bortrest, ingen bil..
Dessutom var jag på väg till min psykolog när bilen gav upp. Och det hade jag typ behövt idag..
 
Vilken dag fylld av värdelösa obligatoriska kurser :meh: Åtminstone ett 20 min möte med mina ämneskollegor där vi dels löste en del grejer och dels skratta så att vi grät. :) Hann även med ett 5 min möte med en annan kollega för att diskutera bedömning och vinka åt hens barn och titta på hens hund. :) Klar fördel med teamsmöten! :) De 25 min gav betydligt mycket mer än 2 h om fördomar som skrapade på ytan och mest var inriktad på rekrytering och sen en webbutbildning som bara var urusel och upprepade allt tre gånger, man fick svara på frågor som man fick fel på när man svarade rätt. :arghh:
 
apropå tvillingar så kom det fram en man på Malta på hotellet och frågade varför jag inte hälsade. Och vad gjorde jag där? Jag fattade inget men då kom det fram att han trodde jag var hans dotter! För vi ser exakt likadana ut, klär oss lika och går likadant. Det var helt scary och han visade mig bild O_o
Vi var och glodde runt på ett gammalt slott i trakten. De har himla intressanta texter med bilder om livet på slottet och närliggande områden. På ett foto var en EXAKT kopia av min kompis mamma. Har aldrig sett någon sådan exakt dubbelgångare förr!
Jag minns inte exakt vilket årtal det var. Men utan tvekan lååångt innan hon föddes.
Fotade och skickade till kompis med mamma som också tyckte det var helt otroligt.
 
Första bilden en normal och gullig hund som lyssnar när matte pratar. Därefter en serie efter det bästa ordet i världen yttrats: Mat! 🥳💃:banana:
4863BA72-043A-435E-972D-4143F09C247E.jpeg
 
Fan oxå. Lyckades torktumla träningskläderna i stället för att tvätta dem :banghead:
Inte en chans att jag orkar vara uppe och vänta på att en tvättcykel till.
Frågan nu är om jag ska vara störig och fixa så tvätten är klar när jag vaknar i morgon klockan 5, eller om jag vågar låta den ligga till i morgon eftermiddag.

Undrar hur mycket av kläderna som är förstörda, det är många favoritplagg där :(Det luktar inte gott heller... Luktar fruktansvärt faktiskt.
 
Hemtenta inlämnad check, har gjort mitt bästa.

Min käre fader har fått någon skum ide om att vi ska få Trulis i tävlingsform igen efter 1½ år borta från banan ... Vete tusan om jag håller med, han tycker att jag ska träna honom varannan gång och han varannan gång för han tror inte han fixar mer ( blanda annat drf den andra vallacken ska flytta ) .. Blir lite sådär halv sne faktiskt .. Vi har lite olika åsikter vad det gäller den där hästen, antingen kommer han ledsna efter ett tag pga av tidsbrist och annat och då står jag där själv igen med en halv färdig häst eller så kommer hästen säga ifrån för att han faktiskt inte har någon lust att träna på den nivån igen.

Nej ni ibland blir man lite trött, men om jag nu mot förmodan ska träna Trulbert så får han alltid fixa fram en anpassad vagn annars kör jag inte en meter. Min rygg tar ofantligt med stryk och de har jag ingen lust med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp