Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle skölja rejält med vatten och sedan helt enkelt knäppa igång ugnen, det värsta som kommer att hända om det finns rester av medlet kvar är förmodligen att det kommer att lukta lite kemiskt bränt ett tag, men det måste liksom "brännas bort" hur som helst.

Edit: det finns inget medel som gör ugnen ren utan en jävla massa gnugg, slitna naglar och svordomar om den är skitig, oavsett vad det står på flaskan. :D

Jag torkade inte bara bort, gnodde med men blev inte ren. Hade åtminstone hoppats att den skulle lösa upp fläckarna, men icke. Nu menar jag lösa upp som att de försvinner om man gnor.

Blev riktigt upprörd/irriterad då min rygg sa ifrån på skarpen att den inte gillde det och gjorde svinont. Förstår varför många vill ha ugnen i skåp högre upp. Kass å ha den direkt på golvet. 👎🏻
 
Uppe TIDIGT, trots Sportlov. Ska ju ta bilen till arkivet idag :) ! Kul, men också nervöst. Jag hatar ju att köra till ett ställe där jag inte vet hur det är när man kommer fram. Kommer det att vara mycket trafik? Krångligt att hitta (låter jätteenkelt på beskrivningen, men sådant vet man ju inte :nailbiting:)? Nåja, jag har GPS så det ska väl ordna sig (positiva tankar :D)!

Hoppas nu bara att jag hittar vad jag söker i de två böcker som jag har beställt fram, för det är alltid så tidsödande på arkiv. Man får vänta - ofta rätt länge - efter att man har beställt fram nytt material. Och sedan får man en TJOCK gammal svårläst bok framför sig, som tar evigheter att blada sig igenom. Jag är inte jättebäst på gammal handstil heller, även om det börjar bli MYCKET bättre, så bara det tar sin lilla tid. Och sedan tar arkivet lunchrast mellan kl 12-13, och då plockar de inte fram något. Stänger kl 15 gör de också, så deadline för att få fram material är 14:15, har jag för mig.
 
Själv traskar jag omkring i slask och på is 🤪 De här blir spännande idag och släppa ut Trulis när de blåser f#n .. Men han måste ut några timmar iaf.
 
Jag lider med honom (och dig förstås :D). Jag har ju i alla fall ingen som kan reta mig här hemma :laugh:

Tycker den där konstiga lukten från frysen har fastnat i min näsa :cautious:. Jag hade en himla tur att jag hade så bra lådor i frysen att all vätska stannade kvar där i!

Min svägerskas man gjorde något liknande med en stoor frysbox (typ 300-400l), av någon anledning drog han ur kontakten. Han är jäkligt tankspridd så ett tag senare pluggade han i kontakten igen. Det betydde att allt som tinat och delvis flutit runt frös igen, i form av en gigantisk, frysboxformad iskub 😂

Jag har för mig att hon antydde något i stil med att det där får han klara ut själv :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp