Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag torkade inte bara bort, gnodde med men blev inte ren. Hade åtminstone hoppats att den skulle lösa upp fläckarna, men icke. Nu menar jag lösa upp som att de försvinner om man gnor.

Blev riktigt upprörd/irriterad då min rygg sa ifrån på skarpen att den inte gillde det och gjorde svinont. Förstår varför många vill ha ugnen i skåp högre upp. Kass å ha den direkt på golvet. 👎🏻
En del ugnsfläckar går inte bort vad man än gör. Jag har ett par riktiga dundermedel jag brukar köpa och lämna över natten och sedan gå igenom typ två paket stålull vid flyttstäd, ändå sitter de jävlarna där för att stanna ibland. 😅 Det är ett riktigt hästjobb det där med ugnar.

Hoppas den blev bättre än den var i alla fall! :)
 
Telia förbannade jävla Felia!!!!!! :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

Pappa gick bort i November och jag vet inte hur ånga turer vi haft med dem för att flytta över det mobila bredbandet till hans sambo men icke. Brev på brev på brev från oss fram och tillbaks jag har ringt suttit i telefonkö bivit bortkopplad x antal ggr. Första gången jag ringde till dem var i slutet av November.

Nu får vi påmnnelser om obetalda fakturor bla bla bla

Blir så jävla less
 
En del ugnsfläckar går inte bort vad man än gör. Jag har ett par riktiga dundermedel jag brukar köpa och lämna över natten och sedan gå igenom typ två paket stålull vid flyttstäd, ändå sitter de jävlarna där för att stanna ibland. 😅 Det är ett riktigt hästjobb det där med ugnar.

Hoppas den blev bättre än den var i alla fall! :)
Kan ha varit från förra hyresgästen. Använder inte ugnen så mycket. Nåväl, får kika lite på det när jag kommer hem.
 
Okej, den korta sansade versionen:
Jag har på något sätt råkat stänga av min frys. Så allt där i blev förstört. Nu är det slängt, allt är rengjort och frysen är på igen.

Hur det egentligen var:
🤯🤯 😭😭😭 😤 🤦‍♀️

Ujj det där är min skräck! Vi har massa fint viltkött i våra två frysar. Även färskfoder till hundarna, vanlig mat och så alla mina klövar som jag har vid spårträning :nailbiting: Förstå lukten om allt skulle tina däri samtidigt...
 
Slarvat bot ett messenger meddelande. Sålde en grej på facebook och nu när jag skulle gå in och plocka fram adress så är messenger konversationen borta. Fattar ingenting hittar de inte nån stans. Vad kan ha hänt?
Som tidigare skrev, ibland försvinner allt när man markerar som såld. Brukar säga åt dom som köper att spara adressen så de hittar hit när jag klickat såld. Sjukt störigt.
 
Min älskade bil klarar sig! :banana:

Jag vet att det låter töntigt, men jag gillar verkligen min bil. Jag har döpt den och pratar med henne. Alla på jobbet vet vad hon heter.
Pappa köpte henne helt ny för 21 år sen. Och barn, hundar, hamstrar och julgranar har körts omlott.. Så lite nostalgi.
Eller så är det helt krasst så att jag har rätt svårt för förändringar. Däribland att byta bil.. :meh:
 
Fick tag i styrelsen för att fråga om det otroligt luddiga kring att de kan komma tidigare men det samtidigt är förseningar och hej och hå från BRFen.
Tror jag fick en ny favoritgranne. Han får vara på andra plats efter tanten som jag är balkongranne med som pratar mer katten titt som tätt.
Väldigt tillmötesgående och förstående, och lovade att lösa det och ge besked så snart han får tag i arbetsledare. Skönt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp