Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökt mig på att rengöra ugnen, men får inte bort allt medel och det stod uttryckligen på flaskan att man skulle rengöra noggrant å att det inte får utsättas för värme, är nu lite nojjig om det kommer gå använda ugnen om jag inte får bort allt.
Förstår dig! Därför jag inte använder såna där ”dundermedel”, känns lite läskigt…
 
Försökt mig på att rengöra ugnen, men får inte bort allt medel och det stod uttryckligen på flaskan att man skulle rengöra noggrant å att det inte får utsättas för värme, är nu lite nojjig om det kommer gå använda ugnen om jag inte får bort allt.
Kör med grönsåpa som du värmer i ugnen en stund på 50 grader istället nästa gång slipper du oroa dig 🤗
 
Ja det där medlet kommer jag inte använda fler gånger. Blev inte ens rent efteråt heller. 😤
Jag skulle skölja rejält med vatten och sedan helt enkelt knäppa igång ugnen, det värsta som kommer att hända om det finns rester av medlet kvar är förmodligen att det kommer att lukta lite kemiskt bränt ett tag, men det måste liksom "brännas bort" hur som helst.

Edit: det finns inget medel som gör ugnen ren utan en jävla massa gnugg, slitna naglar och svordomar om den är skitig, oavsett vad det står på flaskan. :D
 
Okej, det regnar och blåser, blåser och regnar och regnar och... ja.. ungefär sådär som det varit i snart tre veckor. Jag vet att vintern här brukar vara skit men det här börjar vara fånigt.
Håller med! Just nu snöar det förvisso en massa utanför fönstret vilket är väldigt trevligt, men det har blåst och regnat mest hela dagen. Och imorgon vid 12 ska det dra igång igen med regn/hagel och 19 sekundmeter. Kuuul. Jag tror faktiskt aldrig att jag upplevt en såhär usel vinter här, eller någon annanstans för den delen!
 
Håller med! Just nu snöar det förvisso en massa utanför fönstret vilket är väldigt trevligt, men det har blåst och regnat mest hela dagen. Och imorgon vid 12 ska det dra igång igen med regn/hagel och 19 sekundmeter. Kuuul. Jag tror faktiskt aldrig att jag upplevt en såhär usel vinter här, eller någon annanstans för den delen!
Nej, den här klår faktiskt alla andra, det går ju inte göra NÅGONTING. Även när det snöar är det ju bara vitt i luften, sedan är backen redan så jävla blöt att det smälter vid kontakt.
Promenera hunden utanför grus elller asfalt är typ bara att glömma, allt är snorhal lera. Blir det blankis kan man i alla fall ta på sig broddar.
 
Okej, den korta sansade versionen:
Jag har på något sätt råkat stänga av min frys. Så allt där i blev förstört. Nu är det slängt, allt är rengjort och frysen är på igen.

Hur det egentligen var:
🤯🤯 😭😭😭 😤 🤦‍♀️
Lider med dig! Min sambo har, vid två separata tillfällen, lyckats dra ur sladden till vår frys när vi åkt på semester. Alltså, två gånger. Vem gör ens ett sådant misstag TVÅ GÅNGER inom loppet av 2-3 år?!

På min brors bröllop hade de små presentationer av varje gäst som avslutades med "fråga hen gärna om..." och så en referens till någon slags situation då saker inte riktigt gått enligt plan. Min sambos var "Fråga honom gärna om vilken sladd man inte ska dra ur när man åker på semester" :D
 
Lider med dig! Min sambo har, vid två separata tillfällen, lyckats dra ur sladden till vår frys när vi åkt på semester. Alltså, två gånger. Vem gör ens ett sådant misstag TVÅ GÅNGER inom loppet av 2-3 år?!

På min brors bröllop hade de små presentationer av varje gäst som avslutades med "fråga hen gärna om..." och så en referens till någon slags situation då saker inte riktigt gått enligt plan. Min sambos var "Fråga honom gärna om vilken sladd man inte ska dra ur när man åker på semester" :D
Jag lider med honom (och dig förstås :D). Jag har ju i alla fall ingen som kan reta mig här hemma :laugh:

Tycker den där konstiga lukten från frysen har fastnat i min näsa :cautious:. Jag hade en himla tur att jag hade så bra lådor i frysen att all vätska stannade kvar där i!
 
Mycket trött!
Tänkte att jag skulle gå hem när jag väl blivit avlöst på sjukhusbevakningen. Åkte till häktet för att dumpa min OC och batongen. Bara det att det visst kört ihop sig även där så jag fick fortsätta jobba till 19 :p

Därefter har jag varit i stallet, duschat inklusive tvättat håret, lagat mat och packat till morgondagens övertid.
Nu ska jag äta! Rätt rimligt eftersom dagens kost har varit en citronmuffin och en proteinbar :rofl: (Ja, det heter på svenska muffins även i singular men det är faktiskt för dumt.)
 
Har tinat en jättemus till gammelman Nipper. Jag tycker att han börjat lägga på sig lite med den nya leverantören, eller också är det bara önsketänkande. 😅 Hungrig är han hela tiden som vanligt i alla fall, jag hoppas bara att han låter bli att bajsa i vattenskålen den här gången. :cautious::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp