Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och vaccinerat mig mot TBE idag och i vanlig ordning kommit hem med bilen full utan att jag har en aning om hur det gått till. 8 säckar barkmull, 8 plantor lavendel, tre tomatplantor, en klippmaskin och en gasflaska till streamern.

Funderar på vad jag ska äta, åt några nävar ostkrokar till frukost och drack en liter juice. Är hungrig nu. Har jag köpt något som går att äta? Nej. :confused:

Pallkragar att bygga på ovanpå hyresbolagets nya fina rabatt som jag fått på uteplatsen, så jag når... markduk under, täckbark eller grus att täcka kanterna med mot ogräs... o kryddor, grönsaker att så, står på önskelistan här.

Skulle bara testa en parfym. Ser i ögonvrån att NKs vassaste sälj-tant närmar sig. Svetten bryter fram men jag tänker: ”jag vet ju hennes knep så är immun”.
Två minuter senare 🙄

9ACA8138-C0C8-4CD0-895B-0E8575BB5CB3.webp

Själv har jag fortfarande inte kommit på vad jag ska äta idag. 🙄

Inte jag heller!

Har två alternativ:

1. Lättstekt lax, smörstekt sparris med smörslungande små potatisar och hollandaise. Till det Yarden chardonnay.

2. Kycklinglårfileer i ugn med matlagningsgrädde, vitlök och parmesan. Till detta matig sallad med sugarsnaps och en bordeaux Chateau Quinsac 2014.

Inte jag heller!

Har två alternativ:

1. Lättstekt lax, smörstekt sparris med smörslungande små potatisar och hollandaise. Till det Yarden chardonnay.

2. Kycklinglårfileer i ugn med matlagningsgrädde, vitlök och parmesan. Till detta matig sallad med sugarsnaps och en bordeaux Chateau Quinsac 2014.
Du skulle kunna få bjuda mig på vilket som - båda alternativ låter supergoda :d !

I jämförelse är det är knappt jag vågar säga vad vi precis åt till middag..... ;) Hemgjord tacopizza med skivade färdigköttbullar, majs och ost. Med en touch av spiskummin och peppar. Det blev faktiskt rätt gott.... :)

Du skulle kunna få bjuda mig på vilket som - båda alternativ låter supergoda :d !

I jämförelse är det är knappt jag vågar säga vad vi precis åt till middag..... ;) Hemgjord tacopizza med skivade färdigköttbullar, majs och ost. Med en touch av spiskummin och peppar. Det blev faktiskt rätt gott.... :)
Hehe jag åt två korvar med pasta och såndär hamburgaredressing till. Det du 🍾🏄‍♀️🏆!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om vi låtsas att man kunde ha vilket djur som helst som husdjur, vilt som tamt, vilket skulle ni ha? Varför? Jag skulle ha röd panda...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 376
Senast: Myrten
·
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 098
Tjatter Jag dricker inte vin, öl eller bubbel. Börjar tröttna på cider/alkoläsk. Så hit me med era drinkar. Ska vara hyfsat enkla och göra och...
2
Svar
21
· Visningar
673
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?