Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara visa en bok jag fick av mamma, så roliga recept!
Denna upplaga är från 1983 så det är förståerlig svenska i den (jag skulle inte vara så bra på att tyda den riktiga boken från 1755!).
 

Bifogade filer

  • Kajsa Wargs kokbok 1983.jpg
    Kajsa Wargs kokbok 1983.jpg
    304,3 KB · Visningar: 136
Var ledig idag. Regnet öste ner och jag kom försent till tandläkaren. Hen gjorde otrevliga saker i munnen och tog en mindre förmögenhet för det.

<snip>

Nar den yngst telningen var liten hade Han klippkort till tandlakaren pa grind av avslagna tander och liknande. Efter ett bespoke nar Han var 5 ar foljde tand lakaren med ut till receptionen Medan Tandis och jag smapratade. Nar vi narmar oss receptionen fragrance jag, “Hur mycket ar jag skyldig dig?”
Sonen tvarstannar och utbrister med hog och chocked rost, “VA, maste vi BETALA for det har ocksa?”

“Du Tucker det ar forskrackligt att betala for ett tandlakar bespoke, va?” Fragade Tandis och forklarade att just det besoket inte jostled nagonting:p
 
Den logiska delen av hjärnan begriper ju att det blir mindre och mindre plats för honom att röra sig på men när det går från tydliga aktiva perioder och tydliga rörelser till inte det på bara några timmar och inte ökar igen så blir jag orolig. Sen hör det absolut ihop med att det varit en mödosam väg till att ens komma så här långt i en graviditet eller ens bli gravid.
Jag tror nog att merparten blir lite oroliga när de ändrar rörelserna. När man är "nästan klar" i graviditeten har man ju på något sätt hunnit skapa någon form av relation till de små liven. Det är ju inte för inte människor köper doppler.

(Med andra ord: det är inte onormalt även om jag förstår att ett bakslag hade blivit väldigt besvärligt för dig då det krånglat)
 
Laddar upp inför nästa helg och försöker överleva oron över min 14 åriga deprimerade dotter som trots att jag gömt alla knivar och verktyg hittade min brodersax och rispade sig i båda armarna.

Ska man behöva vakta henne jämt?
 

Bifogade filer

  • A564B996-E47B-443A-A6E3-E6BCA7310F7B.jpeg
    A564B996-E47B-443A-A6E3-E6BCA7310F7B.jpeg
    408,2 KB · Visningar: 126
Jag tror nog att merparten blir lite oroliga när de ändrar rörelserna. När man är "nästan klar" i graviditeten har man ju på något sätt hunnit skapa någon form av relation till de små liven. Det är ju inte för inte människor köper doppler.

(Med andra ord: det är inte onormalt även om jag förstår att ett bakslag hade blivit väldigt besvärligt för dig då det krånglat)
Det där med att redan ha en relation är så spot on. Jag vet ju när han är som piggast och när han sover. Vad han tycker om för musik (till sambons stora förtret så är inte dödsmetal nån höjdare :D) och hur mycket han älskar när katten ligger och spinner i knät på mig.

Sen är ju faktiskt minskade fosterrörelser något man ska ta på allvar då det kan tyda på att nått inte står rätt till. Därför var det så himla skönt att höra läkarna (för självfallet så var Bebis inte helt samarbetsvillig hela vägen så en överläkare behövde komma för att få ett mått) att utifrån deras perspektiv så var de rörelser som förekom normala men att det inte betyder att JAG upplever det annorlunda eftersom jag känner honom alltid.
Btw, @bumpo , jag använder den här tråden som "bebisvaka". Borde du inte göra en specialtråd för bumpobebisvaka så jag slipper scrolla? 😂
Det skulle nog bli den mest tråkiga tråden ever. Nope, ingen bebis på väg nu heller. Inte nu heller. Varför kommer inte Bebis? Bara massa förvärkar men ingen bebis...
För tro mig ni kommer högst troligt inte vara högst upp på priolistan över personer som bör veta om att nu åker vi in :rofl:
 
Btw, @bumpo , jag använder den här tråden som "bebisvaka". Borde du inte göra en specialtråd för bumpobebisvaka så jag slipper scrolla? 😂
Tips, klicka på fler alternativ knappen till höger om bevaka-knappen ovanför trådens inlägg och sedan klicka på Vilka svarade? Då får du fram en lista med medlemmar som skrivit och klickar du då på @bumpo s antal inlägg så får du fram bara hennes inlägg i den här tråden :up:
 
SÅ himla trött.... Men så glad att vi åkte med de små barnen :) ! De ÄLSKADE bussen - tror till och med att den kanske var det bästa med hela resan :D ! Vi åkte till en "djurpark" med grisar, får, getter, höns, kaniner... Där finns också en fin lekplats. Och så åt vi grillad korv. Men, som sagt, jag tror inte att något av det överglänstes av bussturen.... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 064
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 676
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 891
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp