Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
tumblr_pntjbbFlcX1vb46leo2_r1_400.gif

Liten studsboll åt @bumpo 🥰
 
Eller så ska du visa det så kanske vi kan bukeskramla till ett sånt där smidigt handtag de har i sjukhussängarna? 🤔
På riktigt vår soffa har en liten lutning i sitsen bak mot ryggstödet och med min nya tyngdpunkt så är det en jäkla kamp att ta sig upp varje gång. Sambon har lika kul varje gång :cautious:
Äh, det var @Asko som skrev skötare. Passar bollen dit! 😁
Ja, rätt person ska få skäll för rätt sak... @Asko du är duuum <3
Kanske klokt, annars hade vi väl börjat prata om att döpa ungen till Bukefalos eller nåt :p
Namn är redan bestämde tack så mycket :D
Plus att han måste byta namn till Preben :angel:
Det är nog inga bekymmer :rofl:
Jag tänkte ju mig en bumpo-okapi! 🥰
Alltså det är en bebis jag bär på ingen okapi. Inte bli alltför besviken nu :*
 
På riktigt vår soffa har en liten lutning i sitsen bak mot ryggstödet och med min nya tyngdpunkt så är det en jäkla kamp att ta sig upp varje gång. Sambon har lika kul varje gång :cautious:

Ja, rätt person ska få skäll för rätt sak... @Asko du är duuum :heart

Namn är redan bestämde tack så mycket :D

Det är nog inga bekymmer :rofl:

Alltså det är en bebis jag bär på ingen okapi. Inte bli alltför besviken nu :*
Prova att rulla ner på golvet, då bör det i alla fall ligga i våg när du ska upp 😁🤔
 
På riktigt vår soffa har en liten lutning i sitsen bak mot ryggstödet och med min nya tyngdpunkt så är det en jäkla kamp att ta sig upp varje gång. Sambon har lika kul varje gång :cautious:

Ja, rätt person ska få skäll för rätt sak... @Asko du är duuum :heart

Namn är redan bestämde tack så mycket :D

Det är nog inga bekymmer :rofl:

Alltså det är en bebis jag bär på ingen okapi. Inte bli alltför besviken nu :*
Vaddå? Man ska väl se till att människor ställer sig upp på alla fyra en viss tid efter födseln? Däggdjur som däggdjur? :confused::angel:
 
Rapport från skröpelklubben.

Jahapp. Atypisk lunginflammation.
Fått bredspektrigt antiobiotika för chansen att det skulle vara nån vanlig basilusk var inte så stor. Jag borde haft en CRP på några hundra istället för 9 men det beror på de immunhämmande. Den mer erfarna läkaren fattade bättre än den unga försiktiga som tog emot. Den unga vill skicka mig till akuten. Den mer erfarna läkaren sa att att de inte kunde göra mer saker där, än på vårdcentralen. Bra, orka fara runt och få mer väntetid.

Min njurläkare sa åt mig att jag kunde säga åt dem att ringa henne för att konsultera. När jag sa det till den unga tjejen tittade hon förvånat på mig och sa -varför då?

Bara det att jag inte kan ta tabletter förrän i morgon bitti för jag fick receptet nu på em och de ska tas på morgonen.
 
Rapport från skröpelklubben.

Jahapp. Atypisk lunginflammation.
Fått bredspektrigt antiobiotika för chansen att det skulle vara nån vanlig basilusk var inte så stor. Jag borde haft en CRP på några hundra istället för 9 men det beror på de immunhämmande. Den mer erfarna läkaren fattade bättre än den unga försiktiga som tog emot. Den unga vill skicka mig till akuten. Den mer erfarna läkaren sa att att de inte kunde göra mer saker där, än på vårdcentralen. Bra, orka fara runt och få mer väntetid.

Min njurläkare sa åt mig att jag kunde säga åt dem att ringa henne för att konsultera. När jag sa det till den unga tjejen tittade hon förvånat på mig och sa -varför då?

Bra det att jag inte kan ta tabletter förrän i morgon bitti för jag fick receptet nu på em och de ska tas på morgonen.
Himla bra att du tog det på allvar och kollade upp det. Krya på dig och försök ta det lugnt älskade vän <3
 
Om katten av någon anledning (knock wood) skulle smita ut och rymma så skulle det gamla beprövade knepet att ställa ut butiksgrillad kyckling fungera över förväntan. Inget lockande skulle vara nödvändigt utan jag skulle få en katt som bokstavligen klättrar på mig för att komma åt kycklingen.

Jag har redan soppåsen upphängd på handtaget till städskåpet eftersom Megara bryter sig in skåpet under diskhon. Nu la jag kycklingbenen längst upp i den relativt välfyllda påsen. Hör ett krasch och hittar en katt som hoppat upp och klöst sönder påsen nerifrån. Fick rädda allting och hålla katten på avstånd. Nu är den inlåst i garderoben eftersom jag är för lat för att klä på mig och gå ut och slänga den.
 
Ja ja, jag var ju liiite bättre i förrgår. Så jag passade på att lassa av en stor släpvagn hästgödsel. Sen blev jag sämre igen... märkligt :angel:

Njur sa att jag måste lova att söka vård om jag blev sämre. Och det blev jag ju, så jag sökte.
Himla konstigt att du blev sämre efter att ha skyffla gödsel. Himla konstigt minsann. :D Säger hon som verkligen inte kan begripa varför sammandragningarna blir himla mycket mer intensiva efter 12k steg på en dag :angel:
 
Det där med att redan ha en relation är så spot on. Jag vet ju när han är som piggast och när han sover. Vad han tycker om för musik (till sambons stora förtret så är inte dödsmetal nån höjdare :D) och hur mycket han älskar när katten ligger och spinner i knät på mig.

Sen är ju faktiskt minskade fosterrörelser något man ska ta på allvar då det kan tyda på att nått inte står rätt till. Därför var det så himla skönt att höra läkarna (för självfallet så var Bebis inte helt samarbetsvillig hela vägen så en överläkare behövde komma för att få ett mått) att utifrån deras perspektiv så var de rörelser som förekom normala men att det inte betyder att JAG upplever det annorlunda eftersom jag känner honom alltid.

Det skulle nog bli den mest tråkiga tråden ever. Nope, ingen bebis på väg nu heller. Inte nu heller. Varför kommer inte Bebis? Bara massa förvärkar men ingen bebis...
För tro mig ni kommer högst troligt inte vara högst upp på priolistan över personer som bör veta om att nu åker vi in :rofl:

Va? :eek: Vad menar du? :confused: Vi kommer inte fa veta forst nar ni aker in? :cry: :arghh:

SÅ himla trött.... Men så glad att vi åkte med de små barnen :) ! De ÄLSKADE bussen - tror till och med att den kanske var det bästa med hela resan :D ! Vi åkte till en "djurpark" med grisar, får, getter, höns, kaniner... Där finns också en fin lekplats. Och så åt vi grillad korv. Men, som sagt, jag tror inte att något av det överglänstes av bussturen.... :D

Jag kor ett gang 3-4 aringar nu. De gar halva dagen 4 dagar i veckan (inte Onsdagar) pa "Early Developement Intervention". De ar FRUKTANSVART sota ... till och med han som kraktes ner hela bussen tva dagar i rad. (Bil sjuk, men inte berattade det for mig da foraldrarna bara pratar spanska)
Och hon som skrek bloody murder hela vagen forsta dagen, andra dagen slutade skriket nar nasta barn kom pa och tredje dagen vinkade hon hej-da till mamma och pratade oavbrutet hela vagen till skolan.
 
På hotell och skrollar på telefonen och slötittar på tv. Måste verkligen ta tag i och se om jag kan få nån ordning på min dator. Och beroende på hur kostnaden ser ut där. Köpa en ny dator eller komplettera med en padda.

Kommer inte bli mindre hotellvistelse med jobbet framöver skulle jag tro, så skulle vara extra behövligt att ha någon underhållning att ta med mig...:angel:
 
Va? :eek: Vad menar du? :confused: Vi kommer inte fa veta forst nar ni aker in? :cry: :arghh:



Jag kor ett gang 3-4 aringar nu. De gar halva dagen 4 dagar i veckan (inte Onsdagar) pa "Early Developement Intervention". De ar FRUKTANSVART sota ... till och med han som kraktes ner hela bussen tva dagar i rad. (Bil sjuk, men inte berattade det for mig da foraldrarna bara pratar spanska)
Och hon som skrek bloody murder hela vagen forsta dagen, andra dagen slutade skriket nar nasta barn kom pa och tredje dagen vinkade hon hej-da till mamma och pratade oavbrutet hela vagen till skolan.
Nä, tyvärr inte :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 677
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 896
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp