Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brr vad jag fryser.
4 grader ute och 18 inne. Ska ta mig ner i pannrummet och tända.Såhär kan jag inte överleva.

Fått tid på vc kl 15. Känns behövligt för jag är väldigt skruttig nu.
Avkommans sambo kommer och hämtar vovve. Lite brutalt att börja ensamhetsträningen med ett par timmar ensam medan matte är i vården. ;)
 
Sonen blev rätt stilla på slutet också, eller rättare sagt, han kändes väldigt slö i jämförelse med innan. Som @tanten säger, det kan ju bli så när utrymmet försvinner :heart
Den logiska delen av hjärnan begriper ju att det blir mindre och mindre plats för honom att röra sig på men när det går från tydliga aktiva perioder och tydliga rörelser till inte det på bara några timmar och inte ökar igen så blir jag orolig. Sen hör det absolut ihop med att det varit en mödosam väg till att ens komma så här långt i en graviditet eller ens bli gravid.
 
Den logiska delen av hjärnan begriper ju att det blir mindre och mindre plats för honom att röra sig på men när det går från tydliga aktiva perioder och tydliga rörelser till inte det på bara några timmar och inte ökar igen så blir jag orolig. Sen hör det absolut ihop med att det varit en mödosam väg till att ens komma så här långt i en graviditet eller ens bli gravid.

Jag var inne på kontroll en gång med dottern och en gång med sonen för att titta att allt står rätt till. De uppmanar ju att höra av sig vid minsta oro, så det är super att du gjort det! Alltid bäst att låta vården avgöra om det är något eller inte, och som tur är så är det ju sällan det :heart
 
Måste strax åka pendeltåg och har dumt nog en tid att passa. Extrema störningar överallt enligt SL, men absolut ingen som helst info mer än att det "kan bli förseningar" :grin: Lite svårt att då veta hur långt i förväg man behöver åka. Ibland verkar ju tågen faktiskt gå som de ska. Jag satsar på att ta ett tåg tidigare än vad jag annars skulle gjort och hoppas på att det räcker...
 
Sitter på tåget. Det kommer inte gå hela vägen. "Inställt pga personalbrist" fick jag veta när det var dags att kliva på. Nu vet jag inte om jag ska ta tunnelbana sista biten och tvingas springa för att hinna i tid, eller vänta på nästa pendeltåg, hoppas att det kommer och slippa springa (om det går i tid...).
 
Munter reklam för årets sommarläsning 😂

1684321040897.png
 
Jag har tagit semester hela veckan. Eller semester, det är rena arbetslägret :cautious: jag grejar i trädgården, har kört skrot, storstädat hallen osv osv. Nästan så jag längtar tillbaka på jobbet så jag får vila kroppen lite :rofl: men imorgon ska jag hälsa på min gamla häst med hennes föl och köpa en vingnöt :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 058
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 676
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 890
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp