Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat vikten om att rösta i en timme och hur man röstar och uppmanat dem att prata med grannar, vänner och familj och att få dem att rösta. Förhoppningsvis har varför man måste rösta nått fram och vad riksdagsval kommunalval och regionval betyder. De var iaf imponerade av att regeringen bestod av både män och kvinnor. Svårt ibland att vara helt neutral men det är jag otroligt noga med. Har också förklarat att nej, jag kan inte tala om för dem vilka partier de ska rösta på!
Dom vet inte att regeringen består av kvinnor och män?? Men dom ska rösta?? Dom låter väldigt insatta och intresserade av svensk politik.... Jag hoppas dessa kvinnor sätter sig in mer i politik till nästa val. Dom vet alltså inte ens att Sverige har en kvinnlig statsminister? Tror dom har lite att läsa på.
 
Känner mig grå men har joggat 5,4 km inklusive tempoväxlingar i alla fall.
Nu väntar ☕☕️.
CB49628F-578B-4505-9F2D-43D3069DA89A.webp
 
Tänkte när jag vaknade att jag skulle se tv men det är skönt med lite tystnad.
Iofs har det smällt dörrar och gnisslat i soprummet för tio minuter sen så blev lite besviken, hade velat ha en någorlunda tyst morgon. Fast nu är det inte så mycket ljud.
 
Wow, redan nu! Jag har mest kämpat mig upp ur sängen 😅
Det är också tempoväxlingar, tycker jag. Från liggande, till sittande, still stående och till - tada - GÅENDE.... :up: :D

Urk, det är är 2 grader "varmt" här på morgonen. Jag är jätteglad att jag inte är besatt av "löpardjävulen"... Som ung sprang jag en del och jag minns det som väldigt mycket ångest och dåligt samvete.... :cautious:
 
Det är också tempoväxlingar, tycker jag. Från liggande, till sittande, still stående och till - tada - GÅENDE.... :up: :D

Urk, det är är 2 grader "varmt" här på morgonen. Jag är jätteglad att jag inte är besatt av "löpardjävulen"... Som ung sprang jag en del och jag minns det som väldigt mycket ångest och dåligt samvete.... :cautious:
😂
Jag joggar varannan dag. Jag är inte snabb och försöker bara se det som en god vana. Det gör skillnad för min hjärna. Men visst tar det emot klockan 5. Men efter jobbet är jag ännu tröttare.
 
Adlibris är märkliga. Jag beställde en bok med lite längre leveransdatum. Den skulle först komma mellan den 24 och 30 augusti. Sedan fick jag uppdatering om att den var försenad, men skulle skickas senast den 1 september. Vilket ju uppenbarligen inte har hänt eftersom jag ännu inte har boken. Kanske hade varit vettigt med ytterligare uppdatering om leveransstatus... :cautious:
 
Ok. Då är det olika. Här är ingen anonym.
Anonym är ingen. Då bor du nog i en rätt unik kommun!!

Alla namn och kontaktuppgifter finns på kommunens hemsida.
Men inte kan de flesta kommuninnevånare gå på stan och peka ut att den där kvinnan sitter i handikapprådet. den där mannen sitter i räddningstjänstförbudet, det här personen är suppleant i skolnämnden osv osv.

Dessutom byts folk under mandatperioden.
 
Anonym är ingen. Då bor du nog i en rätt unik kommun!!

Alla namn och kontaktuppgifter finns på kommunens hemsida.
Men inte kan de flesta kommuninnevånare gå på stan och peka ut att den där kvinnan sitter i handikapprådet. den där mannen sitter i räddningstjänstförbudet, det här personen är suppleant i skolnämnden osv osv.
Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med kommunpolitiker då för här vet man ju vilka som sitter i KF, BUN mm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
697
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp