Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).
Grattis :bump:
 
Berättade just för partner om när jag var på ett "bakochfram spagettiparty" på någon av barndomens semestrar, tror det var via bamseklubben. Någon annan här som varit på ett?? :D
:bump:Ja med! Kommer ihåg att vi började med glass och sen spagetti och köttbullar :) Älskade barnklubben, så här i efterhand undrar jag hur tonåringar kunde få ansvar för ett gäng småbarn 😂🙈
 
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).
Men så skitkul! Grattis, vad bra jobbat! :bump::bump::bump:🥳
 
:rofl::rofl::rofl::rofl:
Denna gången var det mina fingrar som är lite för tjocka för min telefon, men jag och sambon har faktiskt diskuterat fördelarna med att ha inneboende hemhjälp :D
Jag, som har både sambo och make här hemma, kan varmt rekommendera ett extra par hjälpande händer i hemmet. Har man tur kan man till och med bli serverad frukost på sängen nån gång ibland.




:D
 
Jag är hemkommen från första heldagen på kontoret sedan jag blev sjuk, och det gick ju alldeles galant! Att sedan bli fullständigt genomdränkt på väg hem p.g.a gul varning för regn och åska från Met Office var lite mindre galant, men lite mysigt är det att sen komma hem och hoppa i torra, varma myskläder. Hade en liten tanke om att träna ett pass ikväll men inser att det kanske vore att utmana ödet lite, så det sparar jag till imorgon då jag ska jobba hemifrån som vanligt. Tackar inte nej till en anledning att inte gå ut mer idag :angel:
 
Hemkommen från stallet; red även idag- skrittade en knapp halvtimme för att känna på hur det kändes med hoppsadel igen då jag inte kunnat rida I den på hela sommaren pga häst varit för fet :cautious::angel:. Kändes bra och jag njöt där i sadeln på min härliga häst i det fina höstvädret 😍. Nu precis ätit middag och ska strax ta tag i att dammsuga nedervåningen :).
 
Senast ändrad:
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).
Men gu så kul!! Grattis 🥳 🥳 :heart
 
Pratat vikten om att rösta i en timme och hur man röstar och uppmanat dem att prata med grannar, vänner och familj och att få dem att rösta. Förhoppningsvis har varför man måste rösta nått fram och vad riksdagsval kommunalval och regionval betyder. De var iaf imponerade av att regeringen bestod av både män och kvinnor. Svårt ibland att vara helt neutral men det är jag otroligt noga med. Har också förklarat att nej, jag kan inte tala om för dem vilka partier de ska rösta på!
Jag - som förtroendevald kommunpolitiker - har förklarat att jag inte berättar vilket parti jag representerar. Och att alla partier är bra.
Det är som med vänner och äktenskap. Man tycker inte lika. Så det jag tycker kanske de inte alls tycker. De måste skaffa sig en egen uppfattning.
Det brukar de hålla med om.

Värre med avkomman som har valplakat med sitt foto på. Hen har svårare att hålla sina sympatier dolda :D
 
Jag - som förtroendevald kommunpolitiker - har förklarat att jag inte berättar vilket parti jag representerar. Och att alla partier är bra.
Det är som med vänner och äktenskap. Man tycker inte lika. Så det jag tycker kanske de inte alls tycker. De måste skaffa sig en egen uppfattning.
Det brukar de hålla med om.

Värre med avkomman som har valplakat med sitt foto på. Hen har svårare att hålla sina sympatier dolda :D
Hur kan man vara kommunpolitiker utan att röja vilket parti?
 
Hur kan man vara kommunpolitiker utan att röja vilket parti?
Olika roller.

Framför min klass med nya svenskar är jag utbildare och pratar demokrati och hur samhället fungerar. Och jag berättar hur det är att vara politiker - att det är alldeles vanliga människor som blir valda till det. De fleata blir förvånade när jag berättar vad jag får i ersättning... (De tror att man tjänar multum som förtroendevald).
I en rollen spelar det inte den minsta roll vilket parti jag tillhör. :)
 
Olika roller.

Framför min klass med nya svenskar är jag utbildare och pratar demokrati och hur samhället fungerar. Och jag berättar hur det är att vara politiker - att det är alldeles vanliga människor som blir valda till det. De fleata blir förvånade när jag berättar vad jag får i ersättning... (De tror att man tjänar multum som förtroendevald).
I en rollen spelar det inte den minsta roll vilket parti jag tillhör. :)
Här vet man ju precis vilka som är kommunpolitiker i respektive parti.
 
Känns ändå väldigt on brand att rida dagen innan jag ska röntga knät :angel:
(korsband och ligament verkar blåslagna men hela, ska bara säkerställa... Men tbf går ridningen 100ggr bättre än trappor 😅)

ABD5194B-B35B-4AFD-B625-96E49B43FBDA.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp