Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
När stallet var klart åkte jag och handlade lite inför imorgon, hittade jätte fina Ljungplantor så köpte med två stycken. Åkte förbi kyrkogården och planterade dem hos Farmor. Kan man tycka är konstigt i sig då vi inte hade någon relation mer en att hon fanns men kändes på något sätt fint att sätta dit dem. Passande nu när hösten knackar på dörren. Får säga till Pappa att jag satt dit dem, brukar vara han som sköter det lilla som görs där ute.
 
Hemma, Megara kom och gosade in sig men har nu tröttnat på att fjäska när inte kurr, bitande på sladdar eller tuggande på mig resulterade i mer mat, helst Dreamies! Stängde av datorn idag, ska fortsätta göra det, ska bli intressant om det ger resultat.

Som vanligt handlade jag mycket mer än det var meningen. Därav är jag en av de som absolut inte! Ska handla ofta :banghead: motstod ännu en dag att köpa chokladglass utan det fick bli frysta jordgubbar och några persikor istället. Nu ska det inte handlas på ett bra tag.
 
Telefonfobin (eller vad man ska kalla det) gjorde sig påmind igen. Fattar inte att en kan få så mycket ångest och obehagskänslor av ett simpelt telefonsamtal?! Satt och stirrade på telefonnumret i säkert 10-15 min innan jag ens klarade av att trycka på "ring samtal"-knappen.

Tacka gudarna för den som kom på sms! 😅 Nu tycker jag visserligen att det är skitjobbigt att smsa folk jag inte känner också, men det är i alla fall bättre än att ringa 🫣
 
Tack för tips! Men ska man sova med locktången? :D
Det är ingen tång utan en mjuk rulle i satin som man lindar håret runt. Man kan sova med den, eller så har man den dagtid om man inte har något emot att gå runt så. Minst 4 timmar bör den sitta i. Jag har den alltid över natten men har absolut varit ute och rastat hundar med den i 😄 Eftersom det inte är ett värmverktyg sliter det inte på håret.
Jag köpte en dyr locktång från GHD i våras men tycker att det tog alldeles för lång tid att locka håret, svårt, plus sliter ju rätt mycket även om man har värmeskydd.
 
Det är ingen tång utan en mjuk rulle i satin som man lindar håret runt. Man kan sova med den, eller så har man den dagtid om man inte har något emot att gå runt så. Minst 4 timmar bör den sitta i. Jag har den alltid över natten men har absolut varit ute och rastat hundar med den i 😄 Eftersom det inte är ett värmverktyg sliter det inte på håret.
Jag köpte en dyr locktång från GHD i våras men tycker att det tog alldeles för lång tid att locka håret, svårt, plus sliter ju rätt mycket även om man har värmeskydd.
Aaah, jag ska investigera mera! <3
 
Det är ingen tång utan en mjuk rulle i satin som man lindar håret runt. Man kan sova med den, eller så har man den dagtid om man inte har något emot att gå runt så. Minst 4 timmar bör den sitta i. Jag har den alltid över natten men har absolut varit ute och rastat hundar med den i 😄 Eftersom det inte är ett värmverktyg sliter det inte på håret.
Jag köpte en dyr locktång från GHD i våras men tycker att det tog alldeles för lång tid att locka håret, svårt, plus sliter ju rätt mycket även om man har värmeskydd.
Jag har totalt shoppingstopp just nu men är SÅ sugen på att beställa en :love:
 
Kör ett par maskiner tvätt, vi är två personer men satan vad tvätt vi har i veckorna 😂🙊 Kan i för sig bero på alla mina stallkläder, träningskläder plus att min sambo också tränar och gärna tvättar sina jobb kläder hemma pga av att han måste ha parfymfria tvättmedel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp