Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt...Fick inte hjärnkollaps av att se elräkningen för augusti; blev precis under 2000 spänn. Nästan exakt dubbelt så dyr mot juli. Hade säkerligen varit billigare om vi inte behövde använda AC för att ha det drägligt inomhus men solläge och värmebölja under sommaren känns ju lite mer normalt än dessa sjuka energipriser!! Är så tacksam för att vi flyttade till ett boende med möjligheten till eldning! (2 grader ute i morse och under 19 inne så närmar sig) :).
...och vår landade på nästan exakt det dubbla utan att ha värmt huset en minut; 650 kWh hushållsel och tappvatten för fyratusen spänn. Det blir en tråkig vinter i SE4, prognosen lutar åt 10-12 tkr/mån i dec-feb.
 
...och vår landade på nästan exakt det dubbla utan att ha värmt huset en minut; 650 kWh hushållsel och tappvatten för fyratusen spänn. Det blir en tråkig vinter i SE4, prognosen lutar åt 10-12 tkr/mån i dec-feb.
Usch!! Vi förbrukade precis under 370 kWh hushållsel, område SE3 så ja ni ligger ju betydligt värre till. Helt sjukliga priser som kommer (mer än det redan gjort) förstöra för så många :cry:. Vi bor ju i en 2a i ett halvt hus så vi har ju egentligen inte så hög förbrukning- det är AC på två våningar vi behövt använda. Sen är det ju varmvattenberedare som vi fyller upp badbaljan med men det lär ju knappt ske i vinter med kommande priser!
 
Pratat vikten om att rösta i en timme och hur man röstar och uppmanat dem att prata med grannar, vänner och familj och att få dem att rösta. Förhoppningsvis har varför man måste rösta nått fram och vad riksdagsval kommunalval och regionval betyder. De var iaf imponerade av att regeringen bestod av både män och kvinnor. Svårt ibland att vara helt neutral men det är jag otroligt noga med. Har också förklarat att nej, jag kan inte tala om för dem vilka partier de ska rösta på!
 
Precis ätit lunch. Fasiken vad blodpudding är underskattat! Jag fattar att många inte gillar smaken, det är nog något man måste lärt sig äta som barn (liksom pölsa, som också är sjukt underskattat!). Men ett paket kostar liksom 10spänn och räcker till två portioner (för mig). Visst, det ska till lite lingonsylt och apelsinjuice men jag kan typ inte komma på en maträtt som är lika billig och samtidigt mättande och förhållandevis nyttig.
 
Trule fått sin motions runda och matte krävde lite fart under tassarna på vissa sträckor och han svarade fint 😄💪 Börjar bli en väl tränad pojke igen 🤭

Just ju ligger fölis och sover vid staketet i solen, undrar hur trött hon kommer vara imorgon när hon åker ut vid 04.30 🥵 Vi måste åka vid kvart i fem hemifrån.
 
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).
 
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).
Hurra för dig! :heart Vad roligt.
 
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).
Åh vad skoj! Grattis grattis!
 
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).

Hurra! Grattis!
 
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).

Men gud så roligt! Och jag är inte förvånad att de ville ha dig, sort grattis! :up:
 
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).
Grattis!! Bra jobbat! 🥳🎈
 
Men gud så roligt! Och jag är inte förvånad att de ville ha dig, sort grattis! :up:
Det är jag :rofl: Just när hon nämnde de andras meriter/erfarenhet så alltså... Nog för att de skrev i annonsen att de är ok med någon utan erfarenhet så länge personen vill lära sig, men jag var helt övertygad om att de ändå skulle prioritera någon med erfarenhet om det fanns någon sådan att välja på.
 
Varit på Store mosse med mamma, hon hade med sig äppelkaka som vi åt innan vi gick Lövö runt.
305567100_5679360318783070_6190350502005147292_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp