Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag ska se på dr Quinn.
Det står på tv4play när nästa avsnitt läggs ut men det läggs ut först sent på kvällen den dagen så jag har gått och irriterat mig på att datumen inte stämmer. Tills jag fattade att det är på kvällen.
Så nu har jag fattat att idag är det gårdagens avsnitt och dagens avsnitt kan jag se i morgon.
 
Dom vet inte att regeringen består av kvinnor och män?? Men dom ska rösta?? Dom låter väldigt insatta och intresserade av svensk politik.... Jag hoppas dessa kvinnor sätter sig in mer i politik till nästa val. Dom vet alltså inte ens att Sverige har en kvinnlig statsminister? Tror dom har lite att läsa på.
De flesta får bara rösta i kommun och regionval.
Och många kommer från länder som inte har demokrati. Det är väl alldeles utmärkt att de får information!?

Självklart ska de få rösta om sin egen kommun! Där de bor!
Menar du på allvar att de ska förvägras rätten att få påverka sin egen närmiljö?

Du gör mig rädd.
 
Kommunpolitiker är man om man väljs som representant för sitt parti i en kommunal beslutande församling.
Ja det var det jag trodde. Jag är inte politiskt aktiv men inga av dessa skulle kunna prata någonstans utan att det framkom vilket parti de tillhör.
Vår kommun består av 10 000 personer.
 
Aaah, jag ska investigera mera! :heart

Jag har totalt shoppingstopp just nu men är SÅ sugen på att beställa en :love:

Jag har en sådan men använder oftast vanligt skärp från morgonrock. Eller ja, jag har väldigt mycket hår så jag har två stycken :D
Rullar sedan upp båda på huvudet och fäster med två klämmor.

20220821_223840.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
697
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp