Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästan alla av de jag kan rösta på.
Hur många partier ställer upp i kommunvalet, regionen, riksdagen?

Vet du vilka alla de är? Alla namn på alla listor.
Då har du extremt bra koll. Ursäkta om jag inte riktigt tror dig.

Jag har skapligkoll på mitt parti men känner inte alla i regionvalet, än mindre riksdagen. De är ju från hela länet.
Och de andra partiernas listor har jag verkligen ingen koll på. Känner igen ett antal men verkligen inte alla i alla partier.
 
Har lagat korvgryta/soppa till lunch och hade, för en gångs skull, huvudet med mig och tog fram knäckebröd och ost som tillbehör. Sablar, vad trevligt det är! Jag måste få med det i hjärnan oftare!
Jag vet ju att jag gillar det, tar alltid knäcke när jag äter med mina elever, men glömmer det hemma.
 
Hur många partier ställer upp i kommunvalet, regionen, riksdagen?

Vet du vilka alla de är? Alla namn på alla listor.
Då har du extremt bra koll. Ursäkta om jag inte riktigt tror dig.

Jag har skapligkoll på mitt parti men känner inte alla i regionvalet, än mindre riksdagen. De är ju från hela länet.
Och de andra partiernas listor har jag verkligen ingen koll på. Känner igen ett antal men verkligen inte alla i alla partier.
Jag är medlem i ett parti och hyfsat politiskt intresserad. Jag hänger med i debatten både lokalt och på riket. Jag är nog specialintresserad av ett par olika ämnen där jag har mer än hyfsad koll. Jag bor också på en liten plats med ca 10 000 invånare.

Men det finns inte på kartan att jag har koll på alla lokalpolitiker. Av kommunfullmäktiges 31 ledamöter och 22 ersättare kan jag säga att jag vet vilka några är. Och jag skulle känna igen färre än hälften om jag mötte dem på Ica. En handfull känner jag så väl att vi hälsar. Längre ner på valsedlarna har jag inte den blekaste aning om vilka människorna är.
 
Hästen var inga problem att få med sig hem, hon fick lukta på hinken med kraftfoder så var hon inne ( hon får inte äta ännu, när vi kom låg hon fortfarande på uppvaket ) men prognosen var inte så god ... Just nu är jag rätt knäckt. Min fina fina häst 💔
 
Sitta på jobb och få magont from hell är fasen inte kul 😩😩 Någon som varit med om att få svinont i nedre delen av magen efter toabesök (var det just idag alla fall)? Fick världens kramp, blev helt kallsvettig och kände mig helt svimfärdig. Har mått hur bra som helst under dagen. Har fått samma sak tidigare men då bara helt random från ingenstans.
 
Sitta på jobb och få magont from hell är fasen inte kul 😩😩 Någon som varit med om att få svinont i nedre delen av magen efter toabesök (var det just idag alla fall)? Fick världens kramp, blev helt kallsvettig och kände mig helt svimfärdig. Har mått hur bra som helst under dagen. Har fått samma sak tidigare men då bara helt random från ingenstans.
får det av gluten.
 
:sleep: ... tidigt ... men nu blir det en ny mycket forvirrande dag. Det ar lustigt, men att foraldrar har sa svart att meddela skoldistrictet och skolbuss bolaget exact var deras barn bor och vilken skola sagda barn ska ga i. 🙄 Naja, framemot nasta vecka, vecka tva i skolan for i ar, ska vi har fatt till det mesta.
 
Sitta på jobb och få magont from hell är fasen inte kul 😩😩 Någon som varit med om att få svinont i nedre delen av magen efter toabesök (var det just idag alla fall)? Fick världens kramp, blev helt kallsvettig och kände mig helt svimfärdig. Har mått hur bra som helst under dagen. Har fått samma sak tidigare men då bara helt random från ingenstans.
Kan också få det ibland, ofta i samband med stress + att jag ätit något som kroppen tycker är lite svårsmält (stress gör min mage extra känslig). Har fått höra att det är när särskilt stora (eller hårda?) gasbubblor passerar i tarmen, som skapats av att magen haft svårt att processa något speciellt. Vet inte om det stämmer rent biokemiskt men jag har godtagit den förklaringen :angel: För mig brukar det gå över ganska fort, max ca 5 min akut smärta.
 
Stort grattis på födelsedagen @ExtraW!

ea90efb04255626a223c23ee2ac142e8.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp