Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och stort grattis på födelsedagen @pepp också! Du får cupcakes :angel:

p1005309__square_GL
 
Sitta på jobb och få magont from hell är fasen inte kul 😩😩 Någon som varit med om att få svinont i nedre delen av magen efter toabesök (var det just idag alla fall)? Fick världens kramp, blev helt kallsvettig och kände mig helt svimfärdig. Har mått hur bra som helst under dagen. Har fått samma sak tidigare men då bara helt random från ingenstans.
Japp, vid väderspänningar, stress eller mens.
 
De flesta får bara rösta i kommun och regionval.
Och många kommer från länder som inte har demokrati. Det är väl alldeles utmärkt att de får information!?

Självklart ska de få rösta om sin egen kommun! Där de bor!
Menar du på allvar att de ska förvägras rätten att få påverka sin egen närmiljö?

Du gör mig rädd.
Okej
Jag trodde dom även fick röst i riksdagen. Det hade jag helt missat. Jag trodde att alla över 18 år fick rösta i Sverige. Jag får nog läsa på mer där. Tack för infon.

Vart, exakt vart har jag skrivit att vi ska vägra dom rätten att rösta? Vart?
Ledsen om jag gjorde dig rädd, det var inte min mening.
Däremot blev jag mycket förvånad över din läsförståelse. Du verkar tolka in precis vad som passar dig.
 
Anonym är ingen. Då bor du nog i en rätt unik kommun!!

Alla namn och kontaktuppgifter finns på kommunens hemsida.
Men inte kan de flesta kommuninnevånare gå på stan och peka ut att den där kvinnan sitter i handikapprådet. den där mannen sitter i räddningstjänstförbudet, det här personen är suppleant i skolnämnden osv osv.

Dessutom byts folk under mandatperioden.

I Stockholm är alla politiker i princip anonyma för allmänheten (om man inte råkar vara tidigare regeringsmedlem). Jag tror inte ens aktiva kommunpolitiker vet namn på alla sina partikamrater som sitter i olika nämnder, styrelser och andra uppdrag.
 
Okej
Jag trodde dom även fick röst i riksdagen. Det hade jag helt missat. Jag trodde att alla över 18 år fick rösta i Sverige. Jag får nog läsa på mer där. Tack för infon.

Vart, exakt vart har jag skrivit att vi ska vägra dom rätten att rösta? Vart?
Ledsen om jag gjorde dig rädd, det var inte min mening.
Däremot blev jag mycket förvånad över din läsförståelse. Du verkar tolka in precis vad som passar dig.
Min man - som inte är svensk medborgare men har permanent uppehållstillstånd - får inte rösta i riksdagsval. Bara i region och kommun. Japp. han är en BRA bit över 18 år.... :D
 
Mina kvinnor kommer till en stor del från länder där demokrati, eller ens en fungerande samhällsstruktur inte existerar och där demokrati är ett främmande ord. Samt där kvinnor är extremt begränsade i sina liv. Att det bland de som bestämmer i Sverige (eg regering och riksdag) finns kvinnor är fascinerande för dem.

Alla som är födda i Sverige ska ha vissa grundläggande kunskaper om hur Sveriges demokrati och valprocess fungerar. Det hör till allmänbildningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp