Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den lediga dagen som började med sovmorgon blev jobb istället så pållan fick vilodag men jag for förbi stallet en kort sväng både före och efter arbetet 😊.
Sambon konstaterade att jag luktade som en hel godisbutik; javars 😂😍. Fick bli hämtmat ikväll och det var som alltid såå gott med sommarsallad och tillbehör 😋 och så har visst pärlan slagit över på 26 000 mil. Men nu får det faktiskt bli att krypa ner och läsa och så sova 😴.
 
Äter Ben & Jerrys och lyssnar på jazz efter en ovanligt mysig fredagskväll med sambon. Med gemensam matlagning, en flaska bättre rödvin och bra musik kommer man långt!

Ska snart krypa till sängs och läsa, ovanligt tidigt för att vara på helgen men kroppen är trött och jag ska på ett crossfit-event imorgon bitti så det är nog lika bra det :)
 
Äter Ben & Jerrys och lyssnar på jazz efter en ovanligt mysig fredagskväll med sambon. Med gemensam matlagning, en flaska bättre rödvin och bra musik kommer man långt!
Var det inte du som gifte dig? :D Tråkigt för din man att du bara hänger med din sambo hela tiden menar jag. (Om det inte är så att du faktiskt har en sambo som inte är din man, in which case, disregard.)
 
Senast ändrad:
Var det inte du som gifte dig? :D Tråkigt för din man att du bara hänger med din sambo hela tiden menar jag. (Om det inte är så att du faktiskt har en sambo som inte är din man, in which case, disregard.)
Amen vad tusan, jag som just trodde att jag kommit ur vanan att kalla honom för sambo! Känns så konstigt att referera till någon som man/make, även om jag haft drygt 2 månader på mig att vänja mig vid det 🙄
 
Suck, varför insåg jag inte går att jag borde färgat håret då? Istället för att vänta tills idag då jag tagit en ny dos vaccin och inte kan lyfta armen för att det gör så satans ont? Är i övrigt helt jäkla gubbgrinig för att hela kroppen gör ont (oklart om jag kan skylla på vaccin där), och lider med min partner som får stå ut med mig. Sedan lider jag med mig själv, för när jag skulle testa det nya billiga och lite hypade ögonfransserumet från the ordinary så upptäckte jag när jag smetat på det att ena ögonlocket redan var svullet? Vill mest bara vråla för att allt känns så fel, haha. Skulle inte bli förvånad om jag får mens om en dag eller två......
 
Amen vad tusan, jag som just trodde att jag kommit ur vanan att kalla honom för sambo! Känns så konstigt att referera till någon som man/make, även om jag haft drygt 2 månader på mig att vänja mig vid det 🙄
Äh, jag är väl i stort sett sambo sedan nåt år eller två, brukar säga partner. Men det har väl att göra med att det låter bättre i mina ögon, och mer privat liksom. Partnern brukar nog kalla mig för sambo.
 
Amen vad tusan, jag som just trodde att jag kommit ur vanan att kalla honom för sambo! Känns så konstigt att referera till någon som man/make, även om jag haft drygt 2 månader på mig att vänja mig vid det 🙄
Haha, jag har tänkt kommentera det en gång innan faktiskt 😄 Hjälper det om du tänker att han är en man (...som är din)? Funkar ju dock inte på engelska tyvärr. Då får du tänka husbonde 😐
 
Puh! Har varit i centrum och tassat runt i titt efter förvaringslådor, hittade en som kunde passa kattmaten. Men sedan gick jag in i mataffären och systembolaget .. :o:angel:
Tur att jag har billig smak på systemet, det blev några flaskor men den totala prissumman överraskade mig positivt :D

Mitt besök där igår blev lite dyrt... de hade fått in nya bordeaux-viner plus att det fanns bara en flaska kvar av ett vin jag har i garderoben så den fick också vara med hem :angel: Den såg så ensam ut :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp