Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dumpade kvar sambon på soffan inatt och tog med han hankatten istället till sängen 🥰 Han knorra så fint. Kajsa sover aldrig i sängen, hon kan hoppa upp på morgonen och knorra lite för matte men det är allt.
Och vilket trevligt väder, det ska regna hela dagen 😂
 
Barnbarnen ar har. De ar MYCKET energiska. Inte alls sa lange efter att vi kom hit textade jag deras far och fragade nar de vaknade i morse och kunde tankas bli trotta. :p Vi kom hit hem vid Forst at vi cupcakes, sedan middag pa tortellinis med pesto, sedan pankakor med farska bar och gradde ... Allt mellan 6 och 8:30. Inte undra pa att de har energi!

Det tog FOREVER att kora hem i dag. Vi bor vaster om Portland och pa vagen hem kom vi pa att det ju faktiskt ar Fredag ... och en 3 dagars weekend. En av de stora helgerna under aret ... "labor day" eller arbetar dagen. Precis alla de 2 millioner manniskor som bor i Portland var pa samma vag som oss ... Om jag hade varit pa vag till kusten hade jag gett upp langt innan vi kom hem till oss. Fy vilken trafik. Lika illa som Los Angeles i rusningstrafik en Fredag.
 
Visst ja, tankte ocksa saga att vi raknar med en mycket trevlig dag med barnbarn i morgon med mycket tid utomhus. Vi har helt perfect vader nu.

Screen Shot 2022-09-02 at 10.32.57 PM.webp
 
Kom precis upp till ett lite kyligt hus igen. Sisådär 18 grader. Men veden ska sparas på så jag drog på fårskinnstofflor och mysig morgonrock istället. Solen skiner så huset lär säkert värmas upp under dagen... :)

Klockan 11ish ska jag köra mot jobbet, trots att det är lördag, och spendera ungefär 3 timmar där. Det är festival/marknad och kollegan och jag ska ha ett stånd där barn får komma och vara kreativa och måla med flugsmällor, leksaksbilar, tallkottar, vispar och andra föremål.... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp