Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det helt orimligt att jag stör mig något infernaliskt på företag som särskriver för att det ”ser snyggare ut”?! För, jag tror och hoppas att dessa personer kan skriva ordentligt och aktivt väljer att särskriva.

Jag fattar att
HÖST
MARKNAD
blir snyggare på en skylt, om man tittar snabbt och inte är svensklärare/språkpolis, än
HÖST-
MARKNAD
men jag vill ändå ta en fet penna och skriva dit ett bindestreck samt #sverigemotsärskrivning :rage:
(För att inte tala om när man ser detta på böcker..! Jag kokar!)

Nu ska jag värma lunch och stampa med fötterna när jag går.
 
@tornblomma påminner mig om en muslimsk (sekulär) kompis. Hon bestämde sig för att köra ramadan ett år. Det året råkade det infinna sig sent i juni. Först var det, nä jag tänker inte fasta i 13 timmar om dygnet då kan jag inte göra mitt jobb. Sedan, nu under sommaren vill jag äta vad jag vill (inklusive fläsk) särskilt när jag går ut med kompisar. Sist, fuck it, jag vägrar sitta på en utomhusrestaurang, hänga med kompisar och inte dricka. Ok, jag kompromissar, jag dricker bara vitt, rosévin och champagne.
 
@tornblomma påminner mig om en muslimsk (sekulär) kompis. Hon bestämde sig för att köra ramadan ett år. Det året råkade det infinna sig sent i juni. Först var det, nä jag tänker inte fasta i 13 timmar om dygnet då kan jag inte göra mitt jobb. Sedan, nu under sommaren vill jag äta vad jag vill (inklusive fläsk) särskilt när jag går ut med kompisar. Sist, fuck it, jag vägrar sitta på en utomhusrestaurang, hänga med kompisar och inte dricka. Ok, jag kompromissar, jag dricker bara vitt, rosévin och champagne.

Lite fiasko ur ramadan-synpunkt där :rofl:
 
Tar det lite lugnt; lite gråmulet och regnstänker ute. Tänkte göra nytta hemma innan jag åker till stallet idag; dels satt en dubbel omgång deg (ska koka gröten nu) på jäsning som ska med flera halvtimmesintervaller, vikas. Startat en maskin disk och tvätt. Och pratat en stund med morfar i telefon när han ringde <3.
 
Suuuuuck. Jag måste bara börja märka mina lådor i frysen :banghead: Idag tog jag ut vad jag trodde var chili men visade sig vara pork bulgogi. vilket imo, inte kan ätas utan Oi Muchim (pepprig koreansk gurksallad). Kimchi har jag hemma, men undrar hur den klarade att vara ute ur kylskåpet i nästan 24 timmar. Iofs på balkongen under skydd så högst 14 grader eller så.

Grävde fram en fryst fläskkarré skiva. Inte direkt gourmetmat om vi säger så, men bra att ha hemma när man tar ut fel saker.
Är det ”riktig” fermenterad kimchi så kommer den nog bara syras lite mer på så kort tid. :up: Om det översta inte har ”juicen” på sig och får lite jästsvampslook, kan du ta bort bara det.

Är det helt orimligt att jag stör mig något infernaliskt på företag som särskriver för att det ”ser snyggare ut”?! För, jag tror och hoppas att dessa personer kan skriva ordentligt och aktivt väljer att särskriva.

Jag fattar att
HÖST
MARKNAD
blir snyggare på en skylt, om man tittar snabbt och inte är svensklärare/språkpolis, än
HÖST-
MARKNAD
men jag vill ändå ta en fet penna och skriva dit ett bindestreck samt #sverigemotsärskrivning :rage:
(För att inte tala om när man ser detta på böcker..! Jag kokar!)

Nu ska jag värma lunch och stampa med fötterna när jag går.
Nej, det är helt jätterimligt! Ba gört. Tack.


Jag har ätit omelett med rätt lyckosamt dolt surkål som jag inte riktigt gillade smaken på, men helst vill slippa slänga. Det blev mitt första men nog inte sista försök på tillredd surkål efter devisen ”döda bakterier är också bakterier” som någon alternativ dietistperson just sa. :laugh: Lyssnar på Lundströms bokradio, ganska trivsamt och har exakt inga planer för idag.
 
Sitter och är sur på sambon som ändrat sig och inte vill åka för att titta på en ny företagsbil i Falun idag, jag hade liksom planerat in ett besök på MAX för att köpa creole fries och västerbottensticks efteråt. :mad:
 
Om man skulle få ändan ur, åka och lämpa av lite kartonger och annat och passa på att handla gurka och annat nödvändigt till min bulgogi.

Om du känner för det så skulle jag vid tillfälle vara oerhört tacksam för att få ta del av en liten bulgogiskola för en mindre vetande på bulgogiområdet. (pga förstår att du sitter på insider-kunnande på en högre nivå!) Jag har hittills bara knåpat ihop något hemgjort med sallat, marinerad entrecote och färdig kimchi + sriracha från Ica. Jag tycker det är gott, men förstår att jag nog missar en massa dimensioner bara när ett speciellt gurktillbehör dyker upp som något nödvändigt. :D

Jag äter i princip inte fläskkött eller kyckling alls, så det är inte heller aktuellt i bulgogiform för mig, men om du har några "måste"-tips och tricks till nötkött, några hemliga kryddor och andra nödvändiga tillbehör - eller kanske rent av en bra vegetarisk variant - så skulle jag vara idel öra.
 
Just nu står jag i kön på gekås, en av mina medpassagerare passar på att ta en liten sovpaus :love::laugh:
 

Bifogade filer

  • 20220903_142153.webp
    20220903_142153.webp
    278,2 KB · Visningar: 67
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
701
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp