Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina grannar som är veganer (som för övrigt initierat min sk vegetariska september :angel: ) är jätteduktiga på att laga mat. Tycker ändå inte tofu är speciellt gott tyvärr. Hur gott de än kryddar/tillagar den.
Kan vara jag som tappat min känsla för konsistens efter 20 år utan kött. Hårdstekt eller friterad tofu år så mycket textur man får liksom. 😅
 
Suuuuuck. Jag måste bara börja märka mina lådor i frysen :banghead: Idag tog jag ut vad jag trodde var chili men visade sig vara pork bulgogi. vilket imo, inte kan ätas utan Oi Muchim (pepprig koreansk gurksallad). Kimchi har jag hemma, men undrar hur den klarade att vara ute ur kylskåpet i nästan 24 timmar. Iofs på balkongen under skydd så högst 14 grader eller så.

Grävde fram en fryst fläskkarré skiva. Inte direkt gourmetmat om vi säger så, men bra att ha hemma när man tar ut fel saker.
 
Lagat och ätit god mat, bakat och ätit en god banankladdkaka, kollat på friidrott och lagt upp håret på band.
Nu ska jag lägga mig i sängen och förhoppningsvis ganska snart sova.

Imorgon ska jag och pappa till stallet och sen ska vi åka norrut. Mamma och pappa lämnar mig i Jönköping för förbundsmöte med myndighetens idrottsförening och fortsätter sedan hem till sig.
Hoppas på en trevlig eftermiddag och kväll i Jönköping innan jag äter hotellfrukost och åker hem på söndag morgon. Ledig helg :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp