Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
De där romerska bågarna med apelsin i var den enda choklad/godis som min mamma fick ha i fred från mig och mina syskon....

(det säger en del om smaken när sötsugna barn/tonåringar ratar)
Jag trodde att de hade begravts där de hör hemma på 80-talet, men så bara för nån vecka föll ögonen på den fruktansvärt illasmakande chokladprodukten från barndomen i en butik. Minns också att till slut var det alltid bara romerska bågar kvar i godisskålarna. Säkert taktik, för ingen kunde ju klaga på att det inte fanns godis även om det var något som ingen skulle äta ens mot betalning.
 
Jag och kollegan har nu knallgula naglar med glitter. Han tyckte det var omåttligt roligt att ha färg på naglarna och jag tänker ta med några stycken och skänka dem i morgon.
Han ångrar att han inte körde på pride naglar, så vi får råda bot på det i morgon när jag tagit med nagellacksborttagning :D Klart han ska ha regnbågsnaglar med holografiskt glitter på!
Nu ska vi tillsammans begrava lilla lådan :heart
 
Trodde jag var frisk efter coviden, men nu är jag supertrött med feber igen.
Men har negativt svar på covidtestet, så kan ju fått en förkylning efteråt. Jag vet inte, men en aning less på att vara sjuk iaf.
Vad trist! Ta hand om dig och lyssna på kroppen. Långcovid är en grej tyvärr, även om det är mer sannolikt att slippa.

Det här är en informativ film om vad vi vet om riskfsktorer att utveckla långcovid/vad som går att göra för att minska risken.

Krya på dig och simma lugnt!
 
Köksbordet är för tillfället okuperat av Storbitanien som måste avsluta ett jobb för att kunna ägna resten av tiden till mig så det får passera att jag måste sitta i soffan med PC i knät.

Mysigt med besök, lång frukost med uppdateringar om vad som hänt sen sist. I morgon skall vi ta en tur på byn och inspektera det nya Munch museet och äta lunch på (tror jag) Teatercafet, klassiker i Oslo.

Ha en fin dag! Det skall jag ha. 💖
 
Jag trodde att de hade begravts där de hör hemma på 80-talet, men så bara för nån vecka föll ögonen på den fruktansvärt illasmakande chokladprodukten från barndomen i en butik. Minns också att till slut var det alltid bara romerska bågar kvar i godisskålarna. Säkert taktik, för ingen kunde ju klaga på att det inte fanns godis även om det var något som ingen skulle äta ens mot betalning.
Köpte dem senast vi vår på Cloetta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 862
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp