Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

  • 20220803_113658.webp
    20220803_113658.webp
    193,8 KB · Visningar: 16
På jobb, tröttare än tröttast. varit igång hela dagen kom i säng runt 11 men kunde inte somna förens runt 1 sen har jag vaknat i omgångar utan att veta varför så är ganska lagom mosig idag.

Kommer bli en lugn dag på jobbet. Vilket både är skönt och lite tråkigt. Hade gärna haft aningens mer att göra men men

Idag ska jag och sambon hämta ut våra nationella ID kort så vi kan boka resa. Lutar åt en slapparvecka i Grekland i september. Inget bestämt men något ska vi göra.

Dags att göra något vettigt
 
Vaken, ställde klockan på 8, gick sådär…
Dagarna blir upp och ner när man inte har något att göra, vill inte vända på dygnet men det blir lätt så! Nu har jag ingen särskild serie att se iaf, fick dock ett tips igår kväll så kanske tar tag i den senare :)
 
På jobbet men jag är så fruktansvärt arg, frustrerad, ledsen och besviken.

Var på väg till jobbet i godan ro och ser att en hund springer mot en liten flock duvor som skräms och flyger iväg. En liksom försvinner för jag ser den inte på himlen, tänker att det var konstigt men fortsatte bara gå. Hundägaren stannar och tittar ner i vattnet en sekund och går sedan vidare. Jag går vidare och passerar stället där hundägaren stod och tittade och funderade på vad hon hade kollat på. Går närmre kanten (är en hög kajkant i sten) och ser en liten grå duva som kämpar för livet.
Visste inte riktigt hur jag skulle få upp den och försökte först med att kliva ner på stegen i närheten och få tag i den men det går inte och jag vill inte kliva ner i vattnet för jag vet ju hur mycket glassplitter etc det är där nere. Upp igen och springer in på jobbet till träavdelningen och roffar åt mig en lång planka. Tillbaka igen och fiskar upp duvan. Lägger den i solen i det mjuka gräset, inser att det nog är en unge. Den kämpar för att få luft så jag backar ifrån för att se om den kan hämta andan, så den inte stressas mer än vad som behövs. Men den blir svagare så jag börjar blåsa luft in i näbben samt picka den på bröstet för att jag tror jag sett någon göra så på youtube? inte fan vet jag, vill bara försöka få tillbaka den. Den repar sig lite och börjar kippa efter andan och röra lite på både vingar och fötter. Jag kämpar på, duvan kämpar på. Vi håller nog på i kanske 3-4 minuter, men sen ger den upp och blir slapp. Jag fortsatte en stund till efter det men det gick inte. :cry: Har den här på jobbet i en kartong nu, vet inte riktigt vad jag ska göra med kroppen.
Vad är det för fel på folk?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp