Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lite som att äta apelsin just efter man borstat tänderna tycker jag. I min mun går inte apelsin och choklad ihop alls. 😅 😅
Det här känns också som något genetisk. Jag har inga problem med att borsta tänderna och sedan äta apelsin, utöver att jag inte vill äta efter att ha borstat tänderna då men det handlar ju inte om apelsin specifikt. Är det vanligt att inte kunna det? Jag har hört talas om det innan men vet ej hur utbrett det är.
 
Det här känns också som något genetisk. Jag har inga problem med att borsta tänderna och sedan äta apelsin, utöver att jag inte vill äta efter att ha borstat tänderna då men det handlar ju inte om apelsin specifikt. Är det vanligt att inte kunna det? Jag har hört talas om det innan men vet ej hur utbrett det är.
Det känns lite som att blanda apelsinjuice och mjölk. :D Kanhända att det är genetiskt. Jag älskar dock koriander. ;)
 
Det gick utför när Angel blev "snäll". Så onödigt! Men resten av rollerna var ju fortfarande kul! :)
Varför missade jag notifikationen om detta?! Viktigt ju!!!

Angel var ju snäll från början, eller tänker du senare? Eller du menar Spike kanske?

Håller med om resten av rollerna. Jag gillar dynamiken med Oz och Willow för att de har en väldigt sund och mogen relation och kommunikation, sina problem till trots. Det ser man inte så ofta på TV. Och Cordelias funktion i gruppen som den som alltid säger sin åsikt är fantastisk.
 
Varför missade jag notifikationen om detta?! Viktigt ju!!!

Angel var ju snäll från början, eller tänker du senare? Eller du menar Spike kanske?

Håller med om resten av rollerna. Jag gillar dynamiken med Oz och Willow för att de har en väldigt sund och mogen relation och kommunikation, sina problem till trots. Det ser man inte så ofta på TV. Och Cordelias funktion i gruppen som den som alltid säger sin åsikt är fantastisk.
Är du säker? Var han så jobbig och trist från början? Hade för mig att han introducerades som big and bad, men Jag kanske bara minns glansdagarna. :D

Spike var okej som både och, han blev ju aldrig tråkig! 🥰

Det är på det stora hela en sådan skön serie som utmanar många könsroller och stereotyper, jag älskar den fortfarande!
 
Hur jäkla trött i huvudet har inte jag varit då som totalt förträngt att jag skulle besiktigat bilen innan 220731 :crazy:

Har bokat tid nu men hallå, hjärnan!
Tre dagar är ju… ingenting? :angel:

Jag känner en person som kom på att det kanske är dags att besiktiga bilen snart, ett ÅR efter att senaste besiktningen gick ut O_o :crazy:

Men med det sagt så hoppas jag att din bil går igenom besiktningen :)
 
Är du säker? Var han så jobbig och trist från början? Hade för mig att han introducerades som big and bad, men Jag kanske bara minns glansdagarna. :D

Spike var okej som både och, han blev ju aldrig tråkig! 🥰

Det är på det stora hela en sådan skön serie som utmanar många könsroller och stereotyper, jag älskar den fortfarande!
Ja, han hjälper Buffy från början, fast han är såklart ✨mystisk✨Sen blir han ju av med och får tillbaka sin själ några turer genom serien 😄
 
Det känns lite som att blanda apelsinjuice och mjölk. :D Kanhända att det är genetiskt. Jag älskar dock koriander. ;)
Låter inte som någon vidare kombination, framför allt inte om man inte gillar mjölk. Med det sagt så har jag inte testat :p
Vet inte vad jag tycker om koriander, kan inte placera hur det luktar/smakar och vi verkar inte ha det hemma. Men min mamma kanske tycker illa om det och att det är därför vi inte har det, och då ökar ju sannolikheten för att jag inte heller tycker om det.
 
Låter inte som någon vidare kombination, framför allt inte om man inte gillar mjölk. Med det sagt så har jag inte testat :p
Vet inte vad jag tycker om koriander, kan inte placera hur det luktar/smakar och vi verkar inte ha det hemma. Men min mamma kanske tycker illa om det och att det är därför vi inte har det, och då ökar ju sannolikheten för att jag inte heller tycker om det.
Du får börja experimentera och notera! Apelsin + choklad är som apelsin + mjölk eller tandkräm för mig och det är gräsligt! :)
 
Insåg just att jag inte ätit på hela dagen, jag vet, jag vet. Bara tanken på att ställa mig och koka spaghetti och dessutom diska durkslaget gör mig matt. Särskilt som jag ska upp sju imorgon. Inget färdigt heller. Gå och lägga mig utan att äta men få några timmars sömn till? Då kommer jag iofs att skaka imorgon och har inte heller någon glass hemma, elände.

Dessutom (lång, arg, frustrerad ramsa om datorbygge som ingen vill läsa om). Så mycket i frysen men ingenting att äta.
 
Insåg just att jag inte ätit på hela dagen, jag vet, jag vet. Bara tanken på att ställa mig och koka spaghetti och dessutom diska durkslaget gör mig matt. Särskilt som jag ska upp sju imorgon. Inget färdigt heller. Gå och lägga mig utan att äta men få några timmars sömn till? Då kommer jag iofs att skaka imorgon och har inte heller någon glass hemma, elände.

Dessutom (lång, arg, frustrerad ramsa om datorbygge som ingen vill läsa om). Så mycket i frysen men ingenting att äta.
Har du inte bröd och ost eller någonting hemma? Jag upptäcker också sådant ibland och trycker i mig något - kanske en pulversoppa! Du ska ju vara extra varsam.
 
Arrrg! min bror vill åka med mig till vår mamma när hon fyller år.
om han betalar så betalar han typ hälften av vad soppan kostar,
för det är ju den enda kostanden för en bil. och han har så mycket packning!
Fan sak be fanskapet hyra eller köpa en egen bil, han gör mig bara arg, för allt är fel vad jag gör/ vem jag är/ vad jag lyssnar på.
ARRRG behövde pysa ur mig lite,.
Säg nej bara. Säg att du inte vet när du åker hem. Att du kanske stannar på vägen hem och övernattar på något hotell.
 
Insåg just att jag inte ätit på hela dagen, jag vet, jag vet. Bara tanken på att ställa mig och koka spaghetti och dessutom diska durkslaget gör mig matt. Särskilt som jag ska upp sju imorgon. Inget färdigt heller. Gå och lägga mig utan att äta men få några timmars sömn till? Då kommer jag iofs att skaka imorgon och har inte heller någon glass hemma, elände.

Dessutom (lång, arg, frustrerad ramsa om datorbygge som ingen vill läsa om). Så mycket i frysen men ingenting att äta.
Måste du gå upp så tidigt då?
 
Kanske som en CVS eller Walgreens i USA då.... :) ?

fast de ar som mini supermarkets ... med apotek (och systembolag!) i butiken :angel: :p och inte ar de sarskilt billiga heller. Nagot billigare kanske, men inte sa det marks direkt. Daremot har vi, liksom jag misstanker det @Sel pratar om ... butiker som ar billigare och saljer specifict smink, har och nagel produkter ... dock bruker det inte finnas tvattmedel dar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp