Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allergin har blivit ännu värre, med hosta och ont i bröstet, så idag gav jag upp och sjukskrev mig 👎
Har kommit lite närmare en kollega på sista tiden, med massa chattande utanför arbetstid, och fick massa meddelanden därifrån när jag sjukanmält mig. Känns fint ändå :)
 
Några av mina kollegor ska iväg och arbeta på annan ort under kommande vecka så jag erbjöd mig att boka hotell. En av killarna skickade en länk till ett fint hotell som tyvärr visade sig vara fullbokat.
Jag skickade då ut ett sms på skoj där jag skrev att jag hade hittat ett annat alternativ. "Har bokat ett jättefint vandrarhem för er. Kom ihåg bara att ta med egna lakan och kuddar! Rasmus, du delar rum med Petter och Nils med Göran. Det finns inga badrum på rummen utan bara gemensamma duschutrymmen och toaletter i korridoren men frukostbuffén ser toppen ut!"

Fick omgående ett skitsurt svar från en av killarna som undrade om jag menade allvar, och om jag nu gjorde det så skulle han stanna hemma istället :laugh:
 
Pulsmöte på morgonen. Semestern är inte riktigt löst. Jag hade lovat mig själv att INTE erbjuda mig, då jag jobbade alla veckor förra sommaren.
"Är det någon som kan tänkta sig att jobba vecka 28?"
......
Jag: "helst inte, men vill ingen annan så kan jag ställa upp" :banghead:

Jag är en idiot :p
 
Kors i taket, jag känner mig bara milt trött och inte som att avgrunden är på väg att svälja mig!
Har dessutom hänt ett antal bra grejer sedan jag kom till jobbet!

Både Ikarina och hennes avkomma har kommit och visat upp pyttetalgisar! :love: Ikarinas avkomma har ätit ur handen på mig i 2 minuter och jag inser att jag måste komma på ett namn till henne. Pyttetalgisarna sitter just nu och sover (ser det ut som) i solen i busken utanför.

Kollegorna har deklarerat att jag inte är wifey material, men det är vår andra manliga kollega. Detta efter att en av kollegorna bett mig fixa en macka och jag reagerat med att skeptiskt glo på honom och säga "Gör din egen macka, gubbjävel!" :angel: Den andra manliga kollegan kommer in i samma sekund och frågar om någon vill ha te 🤷‍♀️ Att inte vara wifey material är största vinsten, känner jag!

Chefen har varit otroligt trevlig och lätt att prata med. :up:

Min kompis blev jätteglad när jag sa ja till att hon kan bo hos mig ett tag i sommar när hon ska repetera mjölkkor. Självklart liksom, varför skulle hon inte vara välkommen. :)
 
Kors i taket, jag känner mig bara milt trött och inte som att avgrunden är på väg att svälja mig!
Har dessutom hänt ett antal bra grejer sedan jag kom till jobbet!

Både Ikarina och hennes avkomma har kommit och visat upp pyttetalgisar! :love: Ikarinas avkomma har ätit ur handen på mig i 2 minuter och jag inser att jag måste komma på ett namn till henne. Pyttetalgisarna sitter just nu och sover (ser det ut som) i solen i busken utanför.

Kollegorna har deklarerat att jag inte är wifey material, men det är vår andra manliga kollega. Detta efter att en av kollegorna bett mig fixa en macka och jag reagerat med att skeptiskt glo på honom och säga "Gör din egen macka, gubbjävel!" :angel: Den andra manliga kollegan kommer in i samma sekund och frågar om någon vill ha te 🤷‍♀️ Att inte vara wifey material är största vinsten, känner jag!

Chefen har varit otroligt trevlig och lätt att prata med. :up:

Min kompis blev jätteglad när jag sa ja till att hon kan bo hos mig ett tag i sommar när hon ska repetera mjölkkor. Självklart liksom, varför skulle hon inte vara välkommen. :)
Repetera mjölkkor? :p
 
IMG20220429115938.webp


Någon är uttråkad efter fem sekunders väntetid 😅 han galer alltid när han väntar, så jag får förklara för alla på kliniken att han inte håller på att dö utan bara är sådan här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 414
· Visningar
39 647
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 811
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 054
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp