Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chefen ringde mig angående att gå till företagspsykolog och pressade på som fan kring anledningen :banghead: Jag visste ju att det skulle hända. Sa att han kan skita i det och att jag backar ur.
Har nu mailat HR, hoppas de kommer med något vettigt svar.
 
Nä iväg till stallet då, hästarna behöver ju lunch 😊. Lite skallebank och lätt upp och ner mage, hoppas jag inte blitt smittad med nått men sånt som märks...! Visserligen har pållan bara blivit skrittad en dag och tömkörd en dag men när man inte mår helt hundra och jag fått ringa runt nu (fått tag på hyresvärden med) får det vara så. Lägga lite arbete istället på att strö upp nytt i boxen 🙂
 
Trotsade förkylningen och for till stallet. Orkade inget fysiskt idag så smörjde igenom utrustningen, i sällskap av en lätt rastlös häst. ❤
IMG_20220317_132516_495.webp
 
Japp. Berättade lite flyktigt om ett stort trauma jag varit med om när jag var yngre som jag inte kunde prata om, om att jag inte kunde äta, att jag var så trött efter jobbet att jag bara gick och la mig och att typ ingenting var kul längre.
Fick svaret att det blir så när man bor hemma, och att jag skulle flytta hemifrån och byta jobb.

Hur hen nu tyckte att det lät som att jag hade ork att flytta hemifrån och byta jobb är fortfarande en gåta för mig. 🤷‍♀️
Spring ifrån ditt jobb och kolla inte tillbaka!

Det har vart mycket du berättat som flera av oss reagerat på som du vet. Nu börjar du komma farligt nära den "berömda" väggen och den där psykologen du pratade med då är en ren idiot!

Jag har vart där; inte orka äta, inte orka något mer än jobbet. Sov när jag kom hem, tvingade i mig en macka när jag vaknade till och sen sov jag igen. Allt annat, tvätt, disk etc blev lidande. Helgerna gick åt till att panikartat försöka hinna med alla hushållssysslor jag inte orkade under veckorna. Det som räddade mig var att pappa reagerade och sa rakt ut att detta går inte. Det var så otroligt skamfyllt för mig att jag inte orkade för "alla" andra orkade ju(fast jag vet ju inte om de orkade, de kanske hade samma fasad som mig). Pappa ringde chefen(med min tillåtelse) och fixade så jag fick gå ner i arbetstid, sedan bytte jag jobb när jag började komma tillbaka på banan igen. Det var en så otroligt lättnad!

Ditt jobb är ett rent kaos och du ger 200% konstant utan att få något tillbaka. Det håller inte och jag lovar dig att det finns chefer som skulle jubla över att du gjorde bara hälften av allt du fixar på ditt nuvarande jobb.
 
Spring ifrån ditt jobb och kolla inte tillbaka!

Det har vart mycket du berättat som flera av oss reagerat på som du vet. Nu börjar du komma farligt nära den "berömda" väggen och den där psykologen du pratade med då är en ren idiot!

Jag har vart där; inte orka äta, inte orka något mer än jobbet. Sov när jag kom hem, tvingade i mig en macka när jag vaknade till och sen sov jag igen. Allt annat, tvätt, disk etc blev lidande. Helgerna gick åt till att panikartat försöka hinna med alla hushållssysslor jag inte orkade under veckorna. Det som räddade mig var att pappa reagerade och sa rakt ut att detta går inte. Det var så otroligt skamfyllt för mig att jag inte orkade för "alla" andra orkade ju(fast jag vet ju inte om de orkade, de kanske hade samma fasad som mig). Pappa ringde chefen(med min tillåtelse) och fixade så jag fick gå ner i arbetstid, sedan bytte jag jobb när jag började komma tillbaka på banan igen. Det var en så otroligt lättnad!

Ditt jobb är ett rent kaos och du ger 200% konstant utan att få något tillbaka. Det håller inte och jag lovar dig att det finns chefer som skulle jubla över att du gjorde bara hälften av allt du fixar på ditt nuvarande jobb.
Fast jag känner inte att det är så dåligt längre. Mycket har förändrats till det bättre och som sagt, inom ett år händer massor med bra grejer som kommer göra mitt arbete roligare.
Det är därför jag vill ge det en allra sista chans, för jag trivs äntligen.

Sen är jag inte så illa däran nu att jag inte kan äta osv, men jag börjar känna den där tröttheten och just därför tar jag tag i det. Jag var samma som du och kände en enorm skam förut. Men den tröskeln klev jag över sist, så det är ju skönt att jag har det gjort nu i alla fall.
 
Spring ifrån ditt jobb och kolla inte tillbaka!

Det har vart mycket du berättat som flera av oss reagerat på som du vet. Nu börjar du komma farligt nära den "berömda" väggen och den där psykologen du pratade med då är en ren idiot!

Jag har vart där; inte orka äta, inte orka något mer än jobbet. Sov när jag kom hem, tvingade i mig en macka när jag vaknade till och sen sov jag igen. Allt annat, tvätt, disk etc blev lidande. Helgerna gick åt till att panikartat försöka hinna med alla hushållssysslor jag inte orkade under veckorna. Det som räddade mig var att pappa reagerade och sa rakt ut att detta går inte. Det var så otroligt skamfyllt för mig att jag inte orkade för "alla" andra orkade ju(fast jag vet ju inte om de orkade, de kanske hade samma fasad som mig). Pappa ringde chefen(med min tillåtelse) och fixade så jag fick gå ner i arbetstid, sedan bytte jag jobb när jag började komma tillbaka på banan igen. Det var en så otroligt lättnad!

Ditt jobb är ett rent kaos och du ger 200% konstant utan att få något tillbaka. Det håller inte och jag lovar dig att det finns chefer som skulle jubla över att du gjorde bara hälften av allt du fixar på ditt nuvarande jobb.
Alltså @Hoarfrost, dra därifrån!!!! Du har väl inte dubbel lön va? Vad väntar du på? Krascha helt??? 💔. Jag ser ju hur det gått på min fd arbetsplats. Det har blivit hundra resor värre sen jag sa upp mig! Hade jag varit kvar tills nu...Jag hade antagligen blivit så mycket mer förstörd. Jag hade en kollega som verkligen är så otroligt härlig och populär för han är suverän i sitt jobb och ständigt ett leende på läpparna! Det är så jag kände honom. Aldrig på dåligt humör. Aldrig. Nu har han fick jag veta av en fd kollega som också sagt upp sig och snart slutar, börjat tappa fattningen och är på uselt humör ofta! Han är inte sig själv längre pga arbetsplatsen! 💔. Känner du att du är dig själv??? Dra. Innan det är för sent.
 
Min lärare har redan rättat provet som klassen skrev för en vecka sedan O_o
Trodde verkligen att jag hade missat något med tanke på att jag tyckte att provet var jättelätt och alla andra sa att det var svårt 😅

Men jag måste ändå säga att det gick bra 😊 Fick nästan full pott (19/20), missade ett poäng pga ett väldigt onödigt slarvfel… och det STÖR mig.
Men jag var i alla fall inte ensam om att missa en poäng på den frågan. En kompis gjorde exakt samma fel på samma fråga och det känns alltid lite bättre att inte vara ensam :p
 
Fast jag känner inte att det är så dåligt längre. Mycket har förändrats till det bättre och som sagt, inom ett år händer massor med bra grejer som kommer göra mitt arbete roligare.
Det är därför jag vill ge det en allra sista chans, för jag trivs äntligen.

Sen är jag inte så illa däran nu att jag inte kan äta osv, men jag börjar känna den där tröttheten och just därför tar jag tag i det. Jag var samma som du och kände en enorm skam förut. Men den tröskeln klev jag över sist, så det är ju skönt att jag har det gjort nu i alla fall.
Vet du att det blir så då?? Vi lovades förbättringar, vi försökte hålla ut....Skitsnack. Det har bara blivit till det sämre.
 
Vet du att det blir så då?? Vi lovades förbättringar, vi försökte hålla ut....Skitsnack. Det har bara blivit till det sämre.
Ja, det är inget som går att backa ur nu när bollarna är i rullning. Det är jag som styr bollarna och bestämmer var de hamnar och hur de ska rulla :p
Iom att det är jag själv som styr det, känner jag att det kommer bli exakt så bra jag vill ha det!

Den största förändringen händer redan till sommaren. Kommer vara stressigt att köra bollen i mål, men även roligt, och efter det kommer ungefär halva världens tyngd (jobbrelaterat då) rinna av mig. :)
 
Ja, det är inget som går att backa ur nu när bollarna är i rullning. Det är jag som styr bollarna och bestämmer var de hamnar och hur de ska rulla :p
Iom att det är jag själv som styr det, känner jag att det kommer bli exakt så bra jag vill ha det!

Den största förändringen händer redan till sommaren. Kommer vara stressigt att köra bollen i mål, men även roligt, och efter det kommer ungefär halva världens tyngd (jobbrelaterat då) rinna av mig. :)
Okej, skönt att det inte styrs över ditt huvud :)
 
Fortsatt jagad så nu har jag lämnat mitt löneanspråk. Så får vi se vad chefen där säger. Känner att det här med lön är så svårt.

Hur går det för dig @LadyCovergirl ? Har du kommit fram till något?

Nej :( Jag har bestämt att jag ska lämna besked den här veckan men jag vet inte riktigt. Det vore roligt med nya utmaningar och jobbet verkar intressant. Men lönen och arbetstiderna är definitivt sämre för mig.
 
Chefen ringde mig angående att gå till företagspsykolog och pressade på som fan kring anledningen :banghead: Jag visste ju att det skulle hända. Sa att han kan skita i det och att jag backar ur.
Har nu mailat HR, hoppas de kommer med något vettigt svar.
Nog fattar han anledningen till att du vill träffa psykologen men vad jag kan förstå verkar han ju närmast hysterisk över att hans totala inkompetens ska avslöjas.

Bra att du tog kontakt med HR så inte bara chefen och chefens chef sitter inne med info om hur ni har det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 481
· Visningar
41 467
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp