Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag känner inte att det är så dåligt längre. Mycket har förändrats till det bättre och som sagt, inom ett år händer massor med bra grejer som kommer göra mitt arbete roligare.
Det är därför jag vill ge det en allra sista chans, för jag trivs äntligen.

Sen är jag inte så illa däran nu att jag inte kan äta osv, men jag börjar känna den där tröttheten och just därför tar jag tag i det. Jag var samma som du och kände en enorm skam förut. Men den tröskeln klev jag över sist, så det är ju skönt att jag har det gjort nu i alla fall.
Det är bra du tar tag i det :heart

Men frågan är inte om det blir roligare inom ett år, det finns massvis av jobb som är roliga. De viktiga frågorna är:
- Kommer din chef bytas ut till någon bättre? Någon som är enkel att samarbeta med, som förstår personalens värde och vet vad rimlig arbetsmängd är?
- Hur långt är det kvar tills dessa förändringar sker? Orkar du vara utmattad, dit du är på väg, tills dessa förändringar sker?
- Kommer förändringarna leda till att du slutar tveka att ansöka om ledigt? Att du slutar tänka på hur det ska gå för jobbet och anpassa dina ledigheter efter det? Det jobb som din chef egentligen ska göra.
- Vad får du ut av dessa förändringar annat än att det blir roligare? Löneförhöjning? Någon förmån? Om förändringarna gör så det blir mindre jobb för dig, kommer du få mer, nya uppgifter din chef hittar istället?

Fundera igenom och sätt en tidsgräns, tex datum X ska du känna att du INTE är på väg att bli utmattad längre. Du ska känna att du kan ta ledigt eller vara sjukskriven utan att det blir fullständigt kaos på ditt jobb, och utan att tänka på att anpassa dig åt jobbet konstant.

Med din arbetsmoral och problemlösningsförmåga så är jag övertygad om att det inte blir nåt problem hitta ett nytt jobb om du börjar söka, och det finns en oändlig mängd roliga jobb :)
 
Kaffe. Herrrregud vad mycket kaffe det krävs för att ta sig igenom denna dagen, denna veckan. Både sambon och jag har galet intensiva veckor på jobbet just nu och kom just fram till att vi behöver semester. Synd bara att det är ynka 10 dagar sedan vi faktiskt hade semester :angel:

Är det påsk snart eller?
 
Imorgon måste jag iväg och ta prover. Jag behöver visa att jag är alkohol- och drogfri inför en screening och eventuell vidare utredning. Och gissa vem som har haft ångest över detta i en vecka och därmed skjutit upp det (med tanken "jag gör det imorgon")? Jag! 🙋🏽‍♀️

Jag har egentligen inget över huvud taget att oroa mig för. Har aldrig varit i närheten av droger och har aldrig druckit alkohol. Eller för att vara exakt så smakade jag pyttelite på alkohol i Juli förra året, men det lär inte ge utslag nu :D Ändå har jag ångest för att det - på något sätt - ska visa positivt 🙄

Sen är jag är spruträdd också, vilket inte direkt gör det enklare/roligare. Men av någon anledning är jag inte det minsta orolig för sticket, bara att provet ska visa positivt (vilket som sagt inte är rimligt alls). Det där med ångest är inte så rationellt… :meh::cautious:
 
Det är bra du tar tag i det :heart

Men frågan är inte om det blir roligare inom ett år, det finns massvis av jobb som är roliga. De viktiga frågorna är:
- Kommer din chef bytas ut till någon bättre? Någon som är enkel att samarbeta med, som förstår personalens värde och vet vad rimlig arbetsmängd är?
- Hur långt är det kvar tills dessa förändringar sker? Orkar du vara utmattad, dit du är på väg, tills dessa förändringar sker?
- Kommer förändringarna leda till att du slutar tveka att ansöka om ledigt? Att du slutar tänka på hur det ska gå för jobbet och anpassa dina ledigheter efter det? Det jobb som din chef egentligen ska göra.
- Vad får du ut av dessa förändringar annat än att det blir roligare? Löneförhöjning? Någon förmån? Om förändringarna gör så det blir mindre jobb för dig, kommer du få mer, nya uppgifter din chef hittar istället?

Fundera igenom och sätt en tidsgräns, tex datum X ska du känna att du INTE är på väg att bli utmattad längre. Du ska känna att du kan ta ledigt eller vara sjukskriven utan att det blir fullständigt kaos på ditt jobb, och utan att tänka på att anpassa dig åt jobbet konstant.

Med din arbetsmoral och problemlösningsförmåga så är jag övertygad om att det inte blir nåt problem hitta ett nytt jobb om du börjar söka, och det finns en oändlig mängd roliga jobb :)
Tack! :heart jag kommer att jobba hemifrån i morgon och då tänkte jag fundera lite kring situationen, när jag har det lugnt och fint hemma och inte är trött tror jag att jag kan ta bättre beslut. Sparar ditt inlägg på telefonen för det kan nog hjälpa mig att tänka.

Alltså, inte för att låta förmer, men jag kan göra mer än vad jag gör på jobbet nu. Nu känner jag att man använder typ 40% av min kapacitet. Samtidigt känner jag att vem sjutton vill anställa mig? Jag suger och har ingen direkt specialitet. Är bara överallt och ingenstans. Bra när jag motsäger mig själv, men men. Tror det känns bättre i morgon när jag får andas ut.
 
Tack! :heart jag kommer att jobba hemifrån i morgon och då tänkte jag fundera lite kring situationen, när jag har det lugnt och fint hemma och inte är trött tror jag att jag kan ta bättre beslut. Sparar ditt inlägg på telefonen för det kan nog hjälpa mig att tänka.

Alltså, inte för att låta förmer, men jag kan göra mer än vad jag gör på jobbet nu. Nu känner jag att man använder typ 40% av min kapacitet. Samtidigt känner jag att vem sjutton vill anställa mig? Jag suger och har ingen direkt specialitet. Är bara överallt och ingenstans. Bra när jag motsäger mig själv, men men. Tror det känns bättre i morgon när jag får andas ut.
Du underskattar värdet av att ha en drivande problemlösare på jobbet :) men som du också är inne på, känns nog bättre när du fått andas ut lite :heart

Ta en funderare om du vill plugga också, om du vill hitta nåt mer specifikt jobb. YH t.ex. eller ta truckkort. Om det inte känns blankt nej så bläddra runt lite på nätet och se om nåt dyker upp. Finns en hel del yrkesutbildningar med bra lön och brist på folk :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 481
· Visningar
41 467
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp