Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är rätt sällsynt med -40 här i Skåne ;) Jag har dock tillbringat en del tid i fjällvärlden och upplevt temperaturer åt det kyligare hållet om än inte -40.
Att åka alpint i -25 grader är kyligt för ansiktet men det är faktiskt värre när det är -17 grader och blåser 20-25 m/s :p

Men sanningen att skriva så tycker jag nog att det är värre att jobba i 30 grader och uppåt, särskilt i mörkblå uniform som andas absolut inte alls. När jag konstant är varm så är jag 24/7 irriterad på det där sättet så det kryper i kroppen :banghead:

Jag håller med fast jag tål värme väldigt bra. -40 är det ju tack och lov inte så ofta och är det kallt går det ju att köra med lager på lager.

Har sovit på jobbet inatt, har köpt en yoga matta så golvet var lite bekvämare än vanligt :D

Har varit lite produktiv och lyckades skicka in min framstegs rapport. Lyckats få klart min QE rapport tillräckligt för att kunna skicka den till min handledare för kommentarer (:nailbiting:). Trots krångel med kartor som vanligt. Nu ska jag renskriva lite formler och tänkte skriva klart anslags ansökan som ska vara inne i morgon. Go me! (för en gångs skull).

Har sovit på jobbet inatt, har köpt en yoga matta så golvet var lite bekvämare än vanligt :D

Har varit lite produktiv och lyckades skicka in min framstegs rapport. Lyckats få klart min QE rapport tillräckligt för att kunna skicka den till min handledare för kommentarer (:nailbiting:). Trots krångel med kartor som vanligt. Nu ska jag renskriva lite formler och tänkte skriva klart anslags ansökan som ska vara inne i morgon. Go me! (för en gångs skull).
Sover du på golvet?

Grattis i efterskott @Matmissbrukaren! Hoppas att du fick en riktigt härlig kväll!

Nu har jag skickat iväg dottern och maken på fältskytte, idag ska hon klara sig mer på egen hand inför skolSM om två helger då man inte får ta hjälp av ledare. (dvs pappa ;) ) Själv ska jag försöka formulera ihop mina svar till de två seminarium i veckan som kommer, jag vet ungefär vad jag vill få fram åtminstone... ;)

Sover du på golvet?

Inte i vanliga fall ;) Men om jag har mycket att göra så brukar jag jobba över natten då jag kan koncentrera mig bättre, så jag brukar ta en tupplur en timme eller två på en stol eller något mot morgonkvisten. Sist skulle jag med ett flyg tidigt också och försökte sova ett par timmar, med enbart en sovsäck som madrass :angel: Det var inte särskilt bekvämt.

Nu kan jag både yoga och ta en bekvämare tupplur :D (personligen tycker jag att de kan skaffa tillbaka våra soffor men det lär ju inte hända :mad:).

@prallan ja, till slut fick vi henne i fällan :) hon hade bott i grannens trädgård verkar det som. :)

Kl, har haft inflyttningsfest igår. Rätt så säker på att man nog kan få sig en mindre fylla om man andas för nära mitt köksgolv. Och jag borde nog duscha av tequila rosen som hamnade i dekolletaget istället för munnen. (Och jag vill framför allt kunna somna om för jag är trött på att bara sova i 3 timmar om nätterna!)

Alltså nej. Det är inte kul att alltid vara för varm. Konstant överhettad med kokande fötter. Usch nej!

Jo, för mig skulle det vara en dröm som går i uppfyllese, så här brukar mina fingrar och tår se ut, iskalla och ingen känsel:
576744_549664558397728_1008264792_n.jpg

Byter mer än gärna till att vara för varm. ;)

Sitter här och laddar för en dag till i traktorn .Efter en natt med kramper i ena benet men som tur är så har jag nästan ingen känsel i benet så värken har inte varit så stark men det beror väl på morfinet .Ha en trevlig söndag i regnet !

Sitter här och laddar för en dag till i traktorn .Efter en natt med kramper i ena benet men som tur är så har jag nästan ingen känsel i benet så värken har inte varit så stark men det beror väl på morfinet .Ha en trevlig söndag i regnet !
Här ska det inte regna :up: men hoppas du oxå får en bra söndag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 030
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 527
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar