Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska gå och lägga mig, klockan är 22.

PSI på över 200 just nu, har legat över 160 sen klockan 18 :crazy: Indonesien: "Ja men det är så här varje år vid den här tiden" eh.....det betyder inte att man kan fortsätta att förpesta alla grannländer och göra stora massor av folk sjuka :rage:

Sonen hann spöa mig i Fia med knuff i väntrummet.
Först hände ingenting i "utredningen" på 3 år. Nu är det 2 möten i veckan i 5 veckor frammåt. Alla förlaggda mitt på dagen.
Tur man inte har ett jobb som man behöver ta ledigt ifrån.
Mig gör det inget men är orolig att sonen tappar mycket i skolan som han redan har svårt med.
Nu ska jag göra ett par räkmackor och softa lite.

Paus med middag. Sen fortsättning med mer pedagogik. Har inte riktigt fattat ämnet än. Någon här som läst pedagogik?

Jag håller med dig, skulle aldrig lämna ugnen, tvättmaskinen, tv, laddare el dyl på.
Mitt hem har brunnit och jag är förföljd av elfel så jag chansar inte. Tro mig, jag vet vad jag talar om.
Ja, har varit med om tre nästan bränder i hemmet och det är obehaligt, så chansar inte heller.
Drar även ur sladden till datorn och laddar inte mobilen på natten, kyl och frys är nog den enda som är igång under natten.

Lyssnar/ser på Landgång på SVT (har den öppen i en annan flik). Det är från Texas, om musik, mat och hästar. En svensk tjej är stallchef på en ranch där. Kommer säkert på play om nån vill se.

Det har varit en händelserik dag idag, en personbil som tyckte det var smart att köra om i en lång högerkurva och så fick vi möte... personbilen släppte inte så mötet fick bromsa och jag också, men jag hängde på starkhornet också för "bilfan" svängde in precis framför fronten på mig för att undvika krock.... det är inte undra på att det sker olyckor i trafiken. :rage: :banghead: :meh:

Nä, nu blir det sängen, ögonen går i kors. Fredag imorgon.:up:

Jag har precis snackat med en kompis och vi planerade inför lördagens fotbollsmatch och lite allmänt om fotboll samt jobbet. Han har varit ledig ett tag men ska snart börja jobba igen på det VO jag är på sen 1 sep :)

Fastnade på FB och läste då den här:

"Du vet att du är en hästmänniska när…

…du drar en 50 000 kronors hästtransport med en 5 000 kronors bil
…du allvarligt överväger att byta din två år gamla bil mot en tio år gammal rostig men fyrhjulsdriven bil
…dina vänner frågar inte längre om du kan träffa dem på helgerna, för de vet att du kommer att säga — ”Nej, jag kan inte, jag ska rida”
…du betraktar en fin golfbana som slöseri med bra betesmark
…din häst får nya skor oftare än du
…när din pojkvän klagar på att du älskar hästen mer än vad du älskar honom och du säger ”…Och?”
…du blir hysterisk av människohår i tvättfatet, men bryr dej inte om hästhår i tvättmaskinen, på dina kläder, i din mat osv.
…du säger ”whoa” till hunden
…din mamma, som inte har några barnbarn, får vykort adresserade till mormor med hälsningar från hästen
…din skatteåterbäring är reserverad för en ny sadel, inte för en familjesemester
…din hästs man och svans får bättre vård än ditt hår (och det syns)
…du har övervägt att flytta till stallet eftersom det är mer välstädat än huset
…din häst förefaller vara rätt person att tala med om dina problem
…du har fler bilder på dina hästar på kontoret än på din familj
…normal middagstid hemma hos dej är kl. 8 på kvällen
…du passar hellre din väns sjuka häst än hennes barn
…du bantar, inte för att bli snyggare, utan för att rida bättre
…varje gång du far till stallet så tar det tre timmar och du fattar inte vart tiden tog vägen
…det första vårtecknet är inte att se en fågel, utan att se en fluga
…du lever på existensminimum, men får ändå på något konstigt vis ihop pengar till veterinärräkningen på 2 000 kronor
"

Inviger min nyinstallerade diskmaskin (den fungerar) och när den är klar köra en tvättmaskin och skriva en draft till hyreskontrakt ut året med min gullige bonusson på mitt hus i Norge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 035
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 631
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25