Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle göra ett ärende. Hamnade på en slags judisk sammankomst. Nu äre fest, Klezmer, spontandans och jag har nästan lovat att konvertera... Kaozz alltså
Jag vill också ha ett liv som innehåller ett positivt kaos! :arghh: Igår kväll var det visserligen kaos när en helt okänd kille ringde på dörren, alla kännetecken för missbrukare man kan ha, åkte moppe mörkret och regnet utan jacka och en baseboll hjälm, telefonen hade dött och han visste inte var han skulle... :crazy:
Efter lite om och med så fick han tag på numret till personen han skulle till och de skulle möta upp honom med bil och han var väldigt glad och tacksam att jag hade lånat ut både min mobil och min dator till honom, jag kände mig mest hemsk som inte ville släppa in honom längre än till hallen... :crazy:

Äter kvällsmat/frukost efter jobbet. Ska snart sova - hoppas jag. Det är beläggningsarbete igång här utanför så det kan bli spännande, just nu paddar (korrekt term??:p) de.:meh:

Nåja, det ska nog gå. Annars får jag väl fly till föräldrarna på landet och sova där :p

Har efter ett flertal flyg och för många timmars resande lyckats ta mig fram till labbet i Singapore. Lakrits har levererats till den Finska kollegan och pga ingen sömn alls på typ hur länge som helst har jag nu jet lagen från hell. Men jag kämpar på och vägrar sova tills ikväll (fast jag kanske skulle boka en säng att sova i någonstans).

Har vigt dagen åt att pappersarbete. Inledde med att jag inte kunde skriva ut ordentligt (hahaha att fundera ut om det är jetlagen som orsakar problemet, datorn eller mjukvara tar en sisådär 45min om ni undrar). Det är väldigt många ord på de här formulären, de frågar efter konstiga saker. Kanske inte det bästa att fylla ut idag.

Sitter i soffan helt dränerad. Flytten är avklarad och kärringen har fått sin nyckel till huset. Hon var så klart inte nöjd men jag sa ärligt talat åt henne att dra åt helvete och lämna mig ifred nu + några andra väl eller inte valda ord... :rage:
I går gick min nya bil dessutom sönder. Ena bromsklossen har lossnat helt på ena bak. Fälgen är förstörd.Det går som tur är på garantin .... Ägaren till firman var inte lika trevlig som säljaren och skickade ut sin kusin för att se om denna kunde hjälpe mig för han bodde i närheten. Kusinen och hans vän kommer ut och skriker och säger att jag ska lämna nycklarna till dom så ska dom köra bilen till verkstad :crazy: Jag vägrar, inga papper och han är inte ens anställd av firman. Bilen är dessutom inte i körbar skick. Dom fortsätter skrika på mig när jag pratar med säljaren i telefonen så när jag till slut ryter i att nu får dom sluta skrika på mig då pekar dom finger, kallar mig och min vän jävla horor och drar :mad: Så nu står min bil utmed en väg. Firmaägaren vill fixa bilen på plats med hjälp av kusinen. Han vill inte göra det lagligt på nåt vis alls och vägrar ta tillbaka bilen.
Så min kropp är paj, jag har väldigt ont efter helgens flytt, jag har ångest och huvudvärk och min bil är trasig och jag vet inte hur jag ska få tillbaka mina pengar. :cry:

Hur mycket ska man egentligen orka med som människa? Allt jag vill ha är lugn och ro!

:(

Erkänner glatt att den där sista posten skrevs för flera timmar sedan. Sen lyckades jag glömma bort att trycka på skicka knappen.

Har i alla fall misslyckats totalt med flera formulär, lyckats med ett efter lite om och men. Jag skrattar också hysteriskt åt minsta lilla, för det mesta är det liksom inte roligt. Eh. Jag har lite kaos jag med.

Sitter i soffan helt dränerad. Flytten är avklarad och kärringen har fått sin nyckel till huset. Hon var så klart inte nöjd men jag sa ärligt talat åt henne att dra åt helvete och lämna mig ifred nu + några andra väl eller inte valda ord... :rage:
I går gick min nya bil dessutom sönder. Ena bromsklossen har lossnat helt på ena bak. Fälgen är förstörd.Det går som tur är på garantin .... Ägaren till firman var inte lika trevlig som säljaren och skickade ut sin kusin för att se om denna kunde hjälpe mig för han bodde i närheten. Kusinen och hans vän kommer ut och skriker och säger att jag ska lämna nycklarna till dom så ska dom köra bilen till verkstad :crazy: Jag vägrar, inga papper och han är inte ens anställd av firman. Bilen är dessutom inte i körbar skick. Dom fortsätter skrika på mig när jag pratar med säljaren i telefonen så när jag till slut ryter i att nu får dom sluta skrika på mig då pekar dom finger, kallar mig och min vän jävla horor och drar :mad: Så nu står min bil utmed en väg. Firmaägaren vill fixa bilen på plats med hjälp av kusinen. Han vill inte göra det lagligt på nåt vis alls och vägrar ta tillbaka bilen.
Så min kropp är paj, jag har väldigt ont efter helgens flytt, jag har ångest och huvudvärk och min bil är trasig och jag vet inte hur jag ska få tillbaka mina pengar. :cry:

Hur mycket ska man egentligen orka med som människa? Allt jag vill ha är lugn och ro!

Men hur många hemska människor ska du lyckas stöta på i rad????

Men hur många hemska människor ska du lyckas stöta på i rad????
Jag vet inte :( Just nu vill jag mest göra som björnen och gå i ide ett tag och slippa allt.

Jag frågade faktiskt min vän om jag är helt kass i mina val i livet och om jag är så hemsk att jag verkligen förtjänar all skit som kommer men hon påstår att jag är en sån där snäll människa som bara har extremt med otur helt enkelt....

Men jösses!
Vad är det för bilfirma!? Går det att få kontakt med någon branschorganisation eller kanske polisanmäla "kusinen" för allt den skrek?

Jag vet inte. Känner bara att man borde kunna klämma åt firman på nåt sätt :crazy: :meh: :mad:

Har du diskuterat bilköpet med kommunens konsumentvägledare?

Men jösses!
Vad är det för bilfirma!? Går det att få kontakt med någon branschorganisation eller kanske polisanmäla "kusinen" för allt den skrek?

Jag vet inte. Känner bara att man borde kunna klämma åt firman på nåt sätt :crazy: :meh: :mad:

Har du diskuterat bilköpet med kommunens konsumentvägledare?
En polisanmälan leder ingen vart på det så det är onödigt att lägga energi på. Jag ska ringa konsumentrådgivaren och höra vad dom säger. Min vän tog numret på deras bil och jag har kusinens telefonnummer om dom fortsätter bråka. Firma ägaren gapade om att han inte hade tid med mig men att jag kunde polisanmäla honom :confused:

Rivstartade den här dagen lite med ett 40 min eftersök på rådjur... Det mesta talar för att rådjuret var oskadat, jag såg inget blod eller hår, inga legor där vi spårade och måste som sagt ha gått iväg rätt långt. Men huliganen tyckte att det var kul att jobba och jag fick mig ett motionspass! :D Men jag måste åka till någon vapensmed och få hjälp med fästena till bärremmen till bössan, den är i helt obalans och blir skittung att släpa på. :cautious:

Lyssnar på de mer "fina" låtarna från Eddie Meduza. Tänk om fler kunde inse vilken musikaliskt geni han var. Han är nog, och förblir, min favoritmusiker om man bortser från de låtarna som ofta relaterar till honom.

Som exempel: Silver Wheels, Young girls and cadillac cars, Honey B. För att nämna några bara ur minnet som sviker i gravidteten. Min apelsinjuice höll på att hamna i diskmaskinen :angel:

Jag började läsa en ny riktigt bra bok igår vid kvart i tio "ska bara läsa tills installations grejen är klar på datorn" blev "jag ska bara läsa till kl 23" "jag ska bara läsa ut ett kapitel till" för att sluta med "nu är det inte så mycket kvar så då kan jag lika gärna läsa ut den"... halv två var den utläst :meh: ställde klockan för jag hade skola, 4.5 timme tills jag skulle upp :wtf: nu ligger jag i sängen och skolkar :angel: igen. Händer aldrig annars, vet inte vad som flugit i mig, men då jag sov riktigt dåligt inatt pallar jag inte pendla mina 1.5 timme till skolan, gå mellan 9-16 och sen 1.5 timme hem igen... hade inte blivit nått vettigt gjort alls.

Allt är för litet idag.
Tighta jeans som skaver på höfterna, nått bygeltjafs med nya bh:n och för trånga skor.
Hur gick detta till?
Men imorgon är det iallafall slut på trångt i munnen för då ryker de två första tänderna:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 652
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar