Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med projektledaren för mitt badrum. Nästa vecka ska allt vara torrt och de sätter igång med att bygga upp det igen :)
Jag har bestämt mig för att lyxa till med golvvärme, lika bra att passa på :banana:
Golvvärme är underbart! Mina föräldrar har det sen några år och varje höst när temperaturen växlar så att den slår lite av och på så ser man ofta katten ligga platt på golvet på ett ställe där slangarna svänger så det är väl extra varmt just där :D

Jag blir så ledsen när jag duschar nu, jag tappar så mycket hår :cry: jag hatar att det är måndag för då är det dags för spruta och idag lyckades jag pricka både nerv och blodkärl.

Ja, jag tycker synd om mig just nu. Patetiskt med tanke på vad som händer i världen nu.

/slutgnällt

Jag blir så ledsen när jag duschar nu, jag tappar så mycket hår :cry: jag hatar att det är måndag för då är det dags för spruta och idag lyckades jag pricka både nerv och blodkärl.

Ja, jag tycker synd om mig just nu. Patetiskt med tanke på vad som händer i världen nu.

/slutgnällt

Man får gnälla ändå. Ditt liv som du lever är ditt liv som du måste leva, oavsett vad som händer runtomkring.
Kram :heart

Tryckt igång tvättmaskinen och funderar på varför i hela fridens dagar min hy i ansiktet är så ilsken sen några dagar tillbaka? Dags -som en reptil- att ömsa skinn kanske :sneaky: O_o :cautious: :nailbiting:
Känns inte som en tilltalande tanke att vänta och se om så är fallet och då jag har både avokado och lite annat smått och gott hemma, så fick den stackars huden sig en mild rengöring, blev inkletad (såg ut som grinchen i färg så det är kanske tur att jag är ensam här där jag bor ibland :o), sen försiktigt avtvättad och insmord med bisalva.

Om det hjälper? Ptja det märker jag om nån dag eller två :up:

/slutgnällt
Håret är en öm punkt. För många år sen tappade jag ca75% av mitt hår på 2 veckor pga en ny ep-medicin (som inte ens hjälpte)

Minns att jag provade allt. Först kamma ihop testarna till en hårtofs. Sen blev det kepsar och sjalar. Var en väldigt jobbig tid mentalt. Kände mig naken och vilse utan mitt långa hår.

Stor kram till dig och ett tips är att testa kiselgelé. Det får håret att växa fortare och bli tåligare.

@Voff: Tack :)

Kisel äter jag redan, i form av dimetikon, för det hjälper till att hålla magen igång. Jag tar också B-vitamin på recept så mina naglar och hår växer supersnabbt (jag blir jätteirriterad, jag får ju springa och klippa naglarna hela tiden :D). Håravfallet kommer och går men nu har det rasat relativt mycket under en rätt lång tid. Att dra ner på medicinen finns inte, då får jag känning av magen direkt.

Just nu funderar jag på om jag faktiskt skulle kunna tänka mig att flytta till Hornstull. Min kompis har en väldigt mysig lägga ner mot Långholmen som hon ev ska sälja. 20-tal, bevarade detaljer, mysig vindskupa med 6 meter balkong på taket med fantastisk utsikt. Badkar och kakelugn. Och rymlig walk-in-closet. Kanske lite liten men jag bor ju redan litet så har ju vanan inne.
Hade troligen inte tvekat om det var i mina kvarter.

Sådär, det knackade spontant på ytterdörren. Då var det ridläraren jag har på lektion ikväll, som undrade vilken häst jag skulle då, om jag skulle ta en av ridskolans eller min egna. Sa att jag kan ta ridskolans och då undrade hon om jag skulle hänga med på en uteritt nu då. Så det var bara till att snajda om snabbt till ridkläder, blev en härlig tur i skogen och vi mötte två grusbilar med släp, och hästar skötte sig exemplariskt och likaså lastbilschaufförerna. :)

Alltså, min svenska är visst inte på topp längre. Sitter nu och skrattar åt mina inlägg, jag vet att jag kan bättre, men det är väl så det blir när man skriver direkt från tanken och sen kanske stannar upp tanken och tänker på något annat, och sen då fortsätta därifrån man stannade. Nåväl, shit happen. :p

Fryser. Dags att sätta på värmen. I morse var det bara +5 grader ute och 17 inne. Inte ok.
Men så har vi plockat ner elementet (vattenburet) i sonens rum när vi renoverade där och det har inte kommit upp ännu, därav är värmesystemet avstängt. Burrr....

Funderar på att gå ut och klippa gräsmattan en sista gång. Då blir jag iaf varm.

Glömde ta med nyckeln till kontoret när jag gick till nedre lagret, och när jag kom upp igen så var dörren låst och alla borta :banghead: aja, det kommer nog någon snart.

Det tog inte så lång tid innan jag blev insläppt :up: Den här dagen har gått i ett typ, men nu är det bara en upplastning kvar innan vi är klara :)

Fryser. Dags att sätta på värmen. I morse var det bara +5 grader ute och 17 inne. Inte ok.
Men så har vi plockat ner elementet (vattenburet) i sonens rum när vi renoverade där och det har inte kommit upp ännu, därav är värmesystemet avstängt. Burrr....

Funderar på att gå ut och klippa gräsmattan en sista gång. Då blir jag iaf varm.
Pratat med projektledaren för mitt badrum. Nästa vecka ska allt vara torrt och de sätter igång med att bygga upp det igen :)
Jag har bestämt mig för att lyxa till med golvvärme, lika bra att passa på :banana:
Har golvvärme i vårat. Underbart. Det torkar snabbt efter duschen, hundarna kan ligga på tork där när de har varit ute och det är såååå skönt att gå på :heart

Känner mig helt mör i huvudet... 800 år av svensk historia på 5 timmar... O_o Tack och lov att man har lite grund att stå på så att man känner igen det mesta...

Nu sitter jag och är lite pirrig, ridlektion ikväll och jag ska rida en av ridskolans hästar som är nästan lika stor som min egna. Ska bli spännande att rida en annan häst. Vi ska dessutom hoppa. Ja, här rider vi nya främmande hästar och har hopplektion. :p

Plåt 1 & 2 med bullar är gräddade, så bara två små flätor och 9 bullar kvar att stoppa in i ugnen :up:

bullar-2_zpsinfyurzg.jpg

@Gnist

Åh skicka hit!:d

Bauhaus roliga. Beställde en kitschen board i somras. Den skulle komma med i leveransen senast slutet på augusti. Men efter senaste check har den inte ens blivit beställd:down:
Sen skulle den komma med i leveransen till den 16/9. Men nu verkar den inte kommit med den heller, skit:mad:
Det betyder att köket och tvättstugan intill inte kan bli klar än. Ingen el eller maskiner igång innan skivan kommer,suck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar