Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste annars får jag utslag över hela kroppen och går under smeknamnet prickikorv...

Ajdå, då förstår jag. Jag borde väl egentligen göra det oftare eftersom mina ben blir ganska torra på vintern men det tar emot att dra fram den där burken med hudkräm som nog är mer än 5 år gammal :o

Ajdå, då förstår jag. Jag borde väl egentligen göra det oftare eftersom mina ben blir ganska torra på vintern men det tar emot att dra fram den där burken med hudkräm som nog är mer än 5 år gammal :o

Äh det funkar lika bra att peela benen med kaffesump och en liten skvätt olja i :angel:

Glömde min sparade kaffesump i köket så idag blev det ingen peeling men jag tar det nästa gång!

Att vara nyduschad är dock skönt... Däri ligger min konflikt :p

Att vara nyduschad med rent har ar jatte skont, sa nagon direkt konflikt ar det inte for mig. Jag duschar varje dag, beroende pa om det ar riktigt varmt ute eller jag ar riktigt smutsig kan jag duscha mer an en gang om dagen ocksa. Haret tvattas ungefar varannan dag ... fast det inte blir sarskilt fett, men jag inbillar mig att det blir dammigt och allmant "lurpigt"

Nu rakar Maken och yngste sonen ha ett aldeles speciellt forhallande till duschen. For dem ar Duschen eller ett Badkar deras "snutte filt". Ar man ledsen stiger man in i duschen, har man ont duschar man, har nagot trevligt hant duschar man ... allt som inte foljer normala vardagliga kanslomassiga handleser tas emot av en dusch. Sonen borjade med det sa fort han kunde saga ordet dusch eller bad:crazy: och ingen av den kan duscha pa kortar tid an en halvtimma:cautious: Nar maken kommer och fragar om han hinner ta en snabbdusch innan maten betyder det att han star dar absolut minst en halvtimma, sa tyvarr ar svaret ofta nej.:p

Jag tycker inte om att duscha pga att jag blir illamående, vinglig och yr av det och har svårt att stiga ur badkaret efter ett tag pga svagt vänsterben och urusel balans. Händer inte varje gång men ibland.

@hastflicka Låter som ni duschar väldigt mycket i er familj :D

Lat oss saga att det var sa BRA nar vi hade egen brunn och gratis vatten. Nar sonen flyttade hemifran, maken jobbade utomlands, en av de andra sonerna bodde ocksa i huset och vattenrakningen gick ner med halften nar yngste sonen flyttade.:angel: Jag ar jatte petig med vilka material jag tvattar tillsammans sa jag gor av med massor av extra vatten pa tvatten ... men inte alls som sonen.:rofl:

Hostar och glor på en dokumentär om Stalin (öhm har alltså inget liv numera pga min ständiga sjukdom).
Kan dock inte koncentrera mig på själva handlingen eftersom jag just insåg att Stalin var en riktig hunk O_o (det verkar iofs varit det enda positiva med honom typ...)

a8bq80Y_700b.jpg

Hostar. Funderar på om man kan bli vältränad av att hosta. Typ få magrutor

Mår piss idag. Men jag vet inte om det är pga av tabletterna :crazy: Eller om jag helt enkelt är sjuk, får ge det ett par dagar och se. Tyvärr är det ju svårt att kontakta min läkare härifrån och få något annat utskrivet så man kanske får härda ut i fyra månader :nailbiting:

Sitter på jobbet med näsan i olika lagar och försöker väcka allt som väckas kan i kropp och knopp. Glömt klockan hemma har jag också :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: aleeza
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
429
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden