Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet men ska ut och jobba strax.
Ätit rester av potatis och norsk lax och aoili.
Men den norska laxen är visst inte nyttig-alls:cautious:

Lyssnar på lite musik och ska sy lite julklappar åt pappa och hans fru. Blir hela kittet med spishandduk, runda grytlappar, dubbel grytlapp och handtagskondom :) Dessutom tvättat upp tygerna jag fyndade idag på Erikshjälpen, 6 olika tyger, färgglatt förutom ett som är helt grått, men det ska jag använda till tygkassar och sy applikationer på tror jag, ev räcker det till nått mer också :)

Sa har ser han ut nu
IMG_0290_zpsj90tdr1q.jpg
Stackarn, han ser eländig ut :(.
TUR att han har fått komma hem igen :up:. Pussa o krama fina hästen :love:.

Dom har maskerad i lokalen brevid mig och hunden är på helspänn, han brukar inte bry sig om något men det här tyckte han inte om. Han reagerar på minsta lilla ljud just nu :(

Jag har ingen aning om vad som ar skilnaden pa hovbolder eller stengallor, men hovbolder later ratt. Han har fatt sta i en hage som var aldeles for blot och hans hovar har inte skotts sa det har blivit vatska/blod inne i hoven som "blast ut" tva tre dagar innan de hamtade honom.
Det ar tyvarr inte sa att han ar 'dehyderated', har brist pa vatska, utan han ar mager som en fagelskramma. Han har inte fatt tillrackligt med mat. Hon sager att hon slutat mata honom for att han gick i en hage med alla hastar, och han klarar sig inte pa bara gras. Han behover tillskott om han ska ma bra. Han ar atminstone 100 kilo undervikt och i vanliga fall vager han straxt under 400 kilo.

Michico gillar INTE ramp, det later nar man kliver pa den :angel: och i vanliga fall foredrar han helt klart en "step up" trailer. Dock inte nu nar han har ont i fotterna att han inte tyckte sig kunna stiga ner som vanligt men valde att hoppa jamfota nar sa han inte behovde sta pa en/tva fotter samtidigt.

Sa har ser han ut nu
IMG_0290_zpsj90tdr1q.jpg
Men lilla plutt då så han ser ut! Skönt att du har fått hem honom. Hoppas han snart mår bättre :heart

Fan, jag klarar inte av att se filmen utan att börja störtlipa vid vissa scener även om jag sett filmen ett flertal gånger förut. Men så bra den är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka