Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
2,5 timmar i lotteriståndet, och sedan upptäckte vi att det var kaos i gårdens kök så jag och vännen ställde oss i disken och såg till att det var ikapp. Vi sköt på hemvfärden Halvannan timme vid disken (stor restaurangdiskmaskin) och ständig diskplock vid borden och sedan var det presentabelt igen.

Det var succé på julmarknaden så att allt tog slut för den stackars husmor. Gröten var slut efter ett par timmar, de 90 skinkmackorna likaså. Kaffet var det kö till och bullarna fick ersättas med nya från frysen.

Vårt lotteri sålde slut på vinsterna så till imorgon får föreningens kassör skaffa mer vinster och fler lottringar.

Ska matchen fortsätta så här så får jag sluta ge hundarna mat på matchdagar, en godis för varje mål

Okej, vi kör ättika först, har två flaskor, ska jag ha en hel flaska i tror ni, eller båda? Blanda med vatten eller bara ren ättika?

Funkar inte det, så tar jag och provar potatismjöl, tror jag har det hemma.
Räcker med en del i varmt vatten så ska det funka :)

Jag har ingen aning om vad som ar skilnaden pa hovbolder eller stengallor, men hovbolder later ratt. Han har fatt sta i en hage som var aldeles for blot och hans hovar har inte skotts sa det har blivit vatska/blod inne i hoven som "blast ut" tva tre dagar innan de hamtade honom.
Det ar tyvarr inte sa att han ar 'dehyderated', har brist pa vatska, utan han ar mager som en fagelskramma. Han har inte fatt tillrackligt med mat. Hon sager att hon slutat mata honom for att han gick i en hage med alla hastar, och han klarar sig inte pa bara gras. Han behover tillskott om han ska ma bra. Han ar atminstone 100 kilo undervikt och i vanliga fall vager han straxt under 400 kilo.

Michico gillar INTE ramp, det later nar man kliver pa den :angel: och i vanliga fall foredrar han helt klart en "step up" trailer. Dock inte nu nar han har ont i fotterna att han inte tyckte sig kunna stiga ner som vanligt men valde att hoppa jamfota nar sa han inte behovde sta pa en/tva fotter samtidigt.

Sa har ser han ut nu
IMG_0290_zpsj90tdr1q.jpg
Stackars liten :(
Skönt att du har honom hos dig nu

Det blev ingen häst, det blev inte ens provridning. Hästen var inte alls kul att hantera och när ägaren red ville jag bara åka hem. Så det gjorde jag!
Nu eldas det i kaminen och det blir nog ett varmt bad innan jag ska krypa ner i soffan.

Sitter i soffan och funderar på om jag ska ta och laga mat.. eller plugga.. eller kanske sitta kvar och lata mig lite till ( lutar mest mot det sistnämnda :angel:)

Blev en pysseldag i stallet i det gräsliga vädret. Dottern och surtant hängde med de andra ut en liten sväng men annars var vi bara inne och ryktade och flätade och mös. :love:
Till sist såg Mulle köttbulle nästan ut som en häst igen. Har aldrig varit med om mer smutsälskande häst i hela mitt liv! :eek:

Tog med sadlar och träns hem och sitter i vardagsrummet och putsar. Mysdag :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka