Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, vi kör ättika först, har två flaskor, ska jag ha en hel flaska i tror ni, eller båda? Blanda med vatten eller bara ren ättika?

Funkar inte det, så tar jag och provar potatismjöl, tror jag har det hemma.
Ren ättika, häll ättikan i någon som du kan lägga "gallret" i så att det badar. Minns inte riktigt hur jag gjorde när jag rengjorde vattenkokaren, ska kolla upp, återkommer strax,

Har tagit ännu mer Bamyl och Rinexin och slumrat på soffan ett tag. Är lite piggare nu men fortfarande ganska ynklig :(

Okej! Tänkte jag lägger det i diskhon, så får det gotta sig ett tag. Har bakpulver med säkerhet, ev bikarbonat ochså. Blanda med det i vattnet?

Då kan du göra så här! Häll kokhett vatten över det du ska rengöra, så det precis täcker det i tex diskhon. Häll i nån tesked bikarbonat och sedan någon dl ättika, det kommer att fräsa och bubbla. Bara ren ättika tror jag är helt meningslöst att ha i.

Mmm, förkyld :down: hade väl gått att stå ut med om jag inte hade så ont i huvudet också.
Nej fy, hoppas du kryar på dig snart, inte kul att va sjuk ju...
glomp.gif

Då kan du göra så här! Häll kokhett vatten över det du ska rengöra, så det precis täcker det i tex diskhon. Häll i nån tesked bikarbonat och sedan någon dl ättika, det kommer att fräsa och bubbla. Bara ren ättika tror jag är helt meningslöst att ha i.
Då kör jag på det :p

Lutar som jag vet inte vad nu :p dock råkade jag komma åt diskproppen så en del vatten åkte ut, så fyller på med lite mer vatten och bakpulver. Fräste rejält när jag hade i bikarbonaten :p och det kom upp som fettklumpar direkt nästan, så lär ju göra nytta :D

@hastflicka - tror att han haft hovbölder, eller stengallor? Troligen är det väl smärta i kombination med lång resa som gjort att han fallit ur. Förhoppningsvis repar han sig kvickt med lite tlc :heart om han är uppdragen vid flankerna så behöver han vätska, finns det något liknande betfor som du kan ge honom för att få i honom mer vätska än det han dricker? :)

Jag har ingen aning om vad som ar skilnaden pa hovbolder eller stengallor, men hovbolder later ratt. Han har fatt sta i en hage som var aldeles for blot och hans hovar har inte skotts sa det har blivit vatska/blod inne i hoven som "blast ut" tva tre dagar innan de hamtade honom.
Det ar tyvarr inte sa att han ar 'dehyderated', har brist pa vatska, utan han ar mager som en fagelskramma. Han har inte fatt tillrackligt med mat. Hon sager att hon slutat mata honom for att han gick i en hage med alla hastar, och han klarar sig inte pa bara gras. Han behover tillskott om han ska ma bra. Han ar atminstone 100 kilo undervikt och i vanliga fall vager han straxt under 400 kilo.

@hastflicka vad skönt att han är hemma nu :love:

Jag tyckte alltid att det var otäckt när vi transporterade hästar när jag bodde i USA för jag var rädd att hästarna skulle bryta benen. Och dyra hästar var det också.
Surtant hade aldrig i livet gått på eller av är jag rätt säker på.

Michico gillar INTE ramp, det later nar man kliver pa den :angel: och i vanliga fall foredrar han helt klart en "step up" trailer. Dock inte nu nar han har ont i fotterna att han inte tyckte sig kunna stiga ner som vanligt men valde att hoppa jamfota nar sa han inte behovde sta pa en/tva fotter samtidigt.

Sa har ser han ut nu
IMG_0290_zpsj90tdr1q.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna