Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig väldigt nere idag. Jag klarar inte av det här vädret. Det bara regnar och stormar. Allt står under vatten, det går inte att rida ordentligt, hundarna vill inte gå ut.. Jag står inte ut. :cry:

Jag och lillhund ligger på sängen och tröstar oss med att titta på komplett galna människor i the Steve Wilkos show. Ska nog släpa mig upp och göra smoothie och lite mackor och hoppas att jag blir lite gladare.

Fantastisk start på dagen! Det regnar, de är slask och då jag öppnar postlådan ligger ett brev från min bredbandsleverantör som jag för några veckor sen upptäckte att jag glömt avsluta bredbandet i min förra lägenhet som jag flyttade ut från i januari 2013 hos..... har funderat på hur jag har missat att jag betalat för dubbla, är samma leverantör här..

i brevet står det att "Oj vi har glömt fakturera dig sen februari 2013 så nu måste du betala ca 9000 kronor"

Så nej jag har inte betalat dubbla, dom har bara "glömt" skicka ut faktura..... -.-

Sa jag dessutom att jag mellan februari 2013 och juli 2015 har haft sambo, men jag vet inte hur jag ska göra om jag ska försöka kräva han på pengar

Kom precis hem från stan, fick ta citodon pga smärtan och tills den verkar så blir det lite datatid. Funderar på att testköra min nya köksmaskin, sugen på lussekatter sen länge :p

eh j
Tydligen, dom kunde vara vänliga och låta mig dela upp det på 4 månader :arghh: bara jepp samma summa som jag såg fram emot att slippa genom att flytta så jag kan leva lite bättre nu när jag har a-kassa :banghead:

Jag skulle bestrida, bara för att. Sen måste det väl finnas någon sorts sista datum för när man får fakturera någon?

Inglorion - som betalar räkningar när det ska betalas, och blir arslig när det är lite mysko.

Är så jävla förbannad! :rage:

Ett inkasso bolag har ljugit för mig och skuldrådgivaren vid två tillfällen. Allt finns svart på vitt.
Nu har dom fått för sig att jag har en obetald skuld till dom och fått hotelser om att jag ska vara rädd för att dom ska skicka fogden på mig ....Eller hur :cool:
Har pratat med två personer på det "krävande" företaget varav en på ekeonomiavdelningen och ingen hittar nån skuld. Men killen på inkasso hävdar att han pratat med bolaget som sagt att det finns en.....är det deras fjärde lögn? Inte heller fick jag prata med hans chef. Det fick man helt enkelt inte förkunnade han. Han har heller inte dokumenterat att han har ringt till bolaget enligt den andra tjejen som jag mer eller mindre tvingade att reda upp saken och med namn och telefonnummer, dokumentation m.m. Hon ska återkomma inom ett dygn.

Jag är skuldfri och tänker fortsätta vara det :devil: Det var det här som skuldrådgivaren varnade om :wtf:
Det tar bara så jävla mycket energi så jag blir galen! Har två prov till i morgon som jag försöker plugga till! :banghead:

Jag skulle bestrida, bara för att. Sen måste det väl finnas någon sorts sista datum för när man får fakturera någon?
Skrev ett irriterat "hur tusan kan det bli såhär" meddelande på deras fbchatt tänkte ta å ringa numret som står imorgon då jag kanske lugnat ner mig.

Är lite osäker på hur jag ska göra med ex:et, de var sagt att han skulle betala parkeringen pga han som har bil och körkort och jag bredbandet, men parkeringen var inbakat i hyresfakturan så den har vi båda betalat 50/50 på, men känns som lite woho att höra av sig efter flera månader har inte ens pratat med han sen slutet av juli/början av augusti, att säga att vi gick ifrån varann som vänner vore årets lögn å bara "hej jag behöver några 1000 från dig"

Fantastisk start på dagen! Det regnar, de är slask och då jag öppnar postlådan ligger ett brev från min bredbandsleverantör som jag för några veckor sen upptäckte att jag glömt avsluta bredbandet i min förra lägenhet som jag flyttade ut från i januari 2013 hos..... har funderat på hur jag har missat att jag betalat för dubbla, är samma leverantör här..

i brevet står det att "Oj vi har glömt fakturera dig sen februari 2013 så nu måste du betala ca 9000 kronor"

Så nej jag har inte betalat dubbla, dom har bara "glömt" skicka ut faktura..... -.-

Sa jag dessutom att jag mellan februari 2013 och juli 2015 har haft sambo, men jag vet inte hur jag ska göra om jag ska försöka kräva han på pengar
Det finns en hel del regler kring det här och jag skulle bestrida om jag vore dig. Jag kan inte reglerna helt och hållet själv vart gränserna går men vet att det varit uppe här på buke förut. Hur är det ens möjligt att dom kunnat fakturera dig för det ena men inte det andra och dessutom det du då skull ha haft längst?

Förresten, jag har gjort minimalt med jobb idag. Var på stan, gjorde lite jobb på ett kafé, lyckades reda ut ett dongle (alltså jag köpte själva grejen igår, idag lyckades jag reda ut vart man kan köpa ett sim kort, i morgon hoppas jag på att köpa pengar till det. Men förhoppningsvis är det tillräckligt snabbt för att koppla upp till datorerna i Singapore så att jag kan få dem att jobba när jag är borta). Men jag glömde mina smärtstillande på vandrarhemmet och mensvärken slog till med rede och blandade sig hej vilt med frossningar (i 32 graders värme :meh:). Beställde två hygrometers och en steripen när jag kom tillbaka till vandrarhemmet, sen somnade jag.

I tillägg är jag lätt yr nästan konstant, vet inte om det är min vanliga yrsel från förra året som är tillbaka eller om det är en bi-effekt från doxyn (mot malaria, yrsel eller döende liksom vad väljer man :rofl:). Vi får se om det blir värre, börjar se grejer igen också, varken yrsel eller att hallucinera saker är ju särskilt bra när man ska typ bo på ett berg i fyra månader :crazy:

I alla fall så dricker jag nu istället öl och försöker sortera ut min poster istället för att vara nykter och sortera ut min poster :rofl: Men min local collaborator har ju liksom inte sagt om jag ska möta han i morgon eller inte, vilket antagligen betyder inte. Så jag har ju inget kritiskt för mig ändå.

Tog tempen nyss och jag tyckte att tempen var fjantigt låg på 37.6 och ansåg att den gott kunde stiga till typ 39 under ett dygn så jag blir kvitt detta någon gång.

Då kom jag på att jag tagit två Alvedon för två timmar sedan :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
55 585
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Svar
1 957
· Visningar
53 890
Senast: MJLee
·