Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och proväter de berömda chia fröna, köpte en påse ekologiska på Lidl för 50 kr.
Men de är helt ok tillsammans med fil och eko.russin:d

Det finns en hel del regler kring det här och jag skulle bestrida om jag vore dig. Jag kan inte reglerna helt och hållet själv vart gränserna går men vet att det varit uppe här på buke förut. Hur är det ens möjligt att dom kunnat fakturera dig för det ena men inte det andra och dessutom det du då skull ha haft längst?

Jag har haft något liknande i England, men då skickade de inte räkningarna till nya adressen. De fakturerade alltså den gamla adressen (helt korrekt) och den nya, men vägrade skicka mig räkningarna för den gamla och påstod att det kontot inte existerade när jag frågade om det och krävde inbetalningsnumret. I slutändan fick jag brev från ett inkasso företag, men beloppet var då så lågt att jag bara betalade fast det var företaget som varit ett arsel. Å andra sidan betalade jag en 5000kr mindre för en annan skuld några år senare för att det företaget VÄGRADE låta mig betala av en 30 000kr skuld, de skickade det till ett inkasso företag som jag betalade 25 000kr för att bli av med skulden. Det var nog en av de märkligaste finansiella historierna jag varit med om.

Jag: Hej jag skulle vilja betala min skuld.
Banken: Eh, alltså nej. Nämen. Kan du ringa om en vecka?

Så pågick det tills inkasso företaget hade skulden (jag fick både fel telefon nummer och "case" nummer till inkasso företaget också av banken kanske ska tilläggas).

Det finns en hel del regler kring det här och jag skulle bestrida om jag vore dig. Jag kan inte reglerna helt och hållet själv vart gränserna går men vet att det varit uppe här på buke förut. Hur är det ens möjligt att dom kunnat fakturera dig för det ena men inte det andra och dessutom det du då skull ha haft längst?

Hittade något om att "om man varken hört av dom eller hört av sig efter 3 år" men tja det är ju fortfarande ett aktivt abonnemang som skaffades för mindre än 3 år sen...

och tja jag har ju betalat fakturor för det bredbandet jag glömt säga upp i min gamla bostad... -.- den som bor där är nog lycklig över gratis bredband :banghead:

Idag har det vart en helt bortkastad dag på praktiken. Inventerat lite till, skrivit ut klister etiketter och klistrat på lådorna på lagret. Det är min dag :banghead: jag lär mig så sjukt mycket om e-handel! :banghead:

Hittade något om att "om man varken hört av dom eller hört av sig efter 3 år" men tja det är ju fortfarande ett aktivt abonnemang som skaffades för mindre än 3 år sen...

och tja jag har ju betalat fakturor för det bredbandet jag glömt säga upp i min gamla bostad... -.- den som bor där är nog lycklig över gratis bredband :banghead:

Preskriptionstiden för konsumentfakturor är mycket riktigt tre år. Så har du glömt säga upp abbonemanget och du nu faktureras för kosnader 3 år tillbaka eller om de nu fakturerar för ditt nya abbonemang är det helt inom lagens råmärken.

Min lokala tapasrestaurang tyckte synd om mig och fixade en mkt svulstig påse med take away. Så nu har jag suttit hemma i soffan och käkat grillade rammracks, friterade bläckfiskringar med aioli, grillad kyckling och guacamole och vitlöksmarinerade skaldjur. Fyfan vad gött! Sköljde naturligtvis ned allt med en slurk rödvin.

Min lokala tapasrestaurang tyckte synd om mig och fixade en mkt svulstig påse med take away. Så nu har jag suttit hemma i soffan och käkat grillade rammracks, friterade bläckfiskringar med aioli, grillad kyckling och guacamole och vitlöksmarinerade skaldjur. Fyfan vad gött! Sköljde naturligtvis ned allt med en slurk rödvin.
Vill också bo nära restauranger haha

Suckar åt en jävligt irriterande person i min närhet som nu gör så att jag måste ut i pissregnet igen(!) trots att jag precis kom in. Jag. Vill. Inte.

Min bror fick en faktura som var över tre år gammal för ett grävjobb en firma gjort på hans tomt. Han behövde inte betala den. Dock valde han att göra detta ändå för han ville anlita dom igen.
Men det kanske inte är riktigt samma sak......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
60 61 62
Svar
1 226
· Visningar
54 675
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Svar
1 893
· Visningar
51 956
Senast: Daff
·