Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågan är, vilka måsten ska jag göra ikväll? Listan kan göras lång.... lägga in tvätten i garderoben, diska, plocka undan rent allmänt, fota fler saker som ska ut i butiken, påbörja julklappar till mamma och hans fru (grytlappar och spishandduk är tanken), påbörja en åkpåse till en kusins vagn som hon har beställt...

Frågan är, vilka måsten ska jag göra ikväll? Listan kan göras lång.... lägga in tvätten i garderoben, diska, plocka undan rent allmänt, fota fler saker som ska ut i butiken, påbörja julklappar till mamma och hans fru (grytlappar och spishandduk är tanken), påbörja en åkpåse till en kusins vagn som hon har beställt...
Jag har konstaterat att jag nog skippar alla måsten ikväll, de finns ju kvar imorgon ;)

Jag har konstaterat att jag nog skippar alla måsten ikväll, de finns ju kvar imorgon ;)
Ja, det är bara det att det blir jobbigt att göra så varje kväll, det blir liksom aldrig något gjort :p Jag skulle ju kunna äta en prinsessbakelse till idag, men, har redan ätit två, en vid lunch och en som förrätt innan maten... Har två kvar. Bjöd på jobbet, men hälften ville ju inte ha så fick med mig tre hem...

Måste erkänna en sak..... Jag ljög för min son igår :o

Sa att jag inte får hundvakt lördag/söndag och inte kan följa med på USM dom dagarna pga att hundvaktens tik löper :meh:

Jag har bokat skjuts samt hotell åt sonen och står för allt trots att det inte är min helg bara för att få vara helt barnledig en natt här hemma! Han är hos mig varenda natt eftersom dom inte har färdigställt hans rum hos sin pappa ännu och jag behöver vara barnledig :angel:

Ska nog se till att vara karlfri med..... :idea: Han är hjuuuuuk, ajaj i halsen och har feber.... Karlar är veka :p

Ja, det är bara det att det blir jobbigt att göra så varje kväll, det blir liksom aldrig något gjort :p Jag skulle ju kunna äta en prinsessbakelse till idag, men, har redan ätit två, en vid lunch och en som förrätt innan maten... Har två kvar. Bjöd på jobbet, men hälften ville ju inte ha så fick med mig tre hem...

Oh no vad hemskt gjort av dom :p

Jag kör den taktiken också, borde bli bättre på att göra lite varje dag

Ja jag är alltid så förundrad över människor som alltid har det rent å fint hemma, och som går och plockar varje dag. Varför finns inte det i mina vanor för :cautious:

Jag gör sånt när jag pratar i telefonen :D

Idag torkade jag köksluckor, spishäll, köksbord, dammade hela lgh, skurade toaletten, handfatet och badkaret samtidigt som jag höll min fd arbetskompis som är lokavårdare sällskap under hennes arbetstid :D

Undanplockat har jag nästan alltid, men diska och städa gör jag alldeles för sällan :cautious:
Jag är urkass på att plocka undan :o Jag städade här i helgen ju, eller när det var, då var det så fint så. Sen tvättade jag, letade efter en plånbok i "bra att ha lådan", fick en reklamation på en produkt, vart på bio, fått testagramlådan, och sen ser det ut som fan igen. :banghead: Bara det här att faktiskt lägga in tvätten direkt, skulle göra stor skillnad, men icke, då fick jag nått viktigare för mig :cautious:

Jag gör sånt när jag pratar i telefonen :D

Idag torkade jag köksluckor, spishäll, köksbord, dammade hela lgh, skurade toaletten, handfatet och badkaret samtidigt som jag höll min fd arbetskompis som är lokavårdare sällskap under hennes arbetstid :D
Haha jag är ingen telefonmänniska :p och skulle jag försöka mig på att skura toaletten med telefon i örat, då hade den säkert trillat ner i toan :p Ska nog däremot slå på ett avsnitt z nation, så kan jag slänga ett öga på det/lyssna medan jag plockar in tvätten iaf.

Det känns som vi alltid har stökigt också, tar typ 2 sekunder efter att jag har plockat undan och gjort fint.
Ändå är vi bara två och dessutom vuxna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
60 61 62
Svar
1 226
· Visningar
54 597
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Svar
1 889
· Visningar
51 848
Svar
850