Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkte somna runt halv tio tio, men kom på sömntabletten lite sent, typ halv tio... Men nu är det dags att göra sej klar för natten!

Jag har pratat med läraren senast i dag. Hon tyckte att jag skulle försöka prata med den andra vilket jag förklarat att jag hade gjort utan större framgång. Vi får väl se vad som händer. Vi får ju ett gemensamt betyg oavsett och jag tänker inte dras ner pga av att den andra inte gör sin del.

Det där är INTE ok! Det är inte ok av lärare att lägga allt på dig.

Du kan inte sparka ut de andra o göra hela jobbet själv..med bara ditt namn? Så fick vi göra. Här skulle inte ges några poäng gratis.

//Squie - som sparkat ut många o hårt...var inte alls uppskattad. ;)

Mår lagom illa efter intag av fika på kladdkakan jag gjorde tidigare (hade marabous apelsinkrisp-choklad hemma som jag bröt i bitar och lade i). Den blev nästan för mastig och söt, men på ett sätt väldigt god. Och vääääldigt kladdig :d.
Ska strax lägga mig och hoppas att morgondagen blir bättre än idag, då jag sovit större delen av dagen.

Okey...jag erkänner..det är lite otacksamt att ha som dille att plugga på nätterna. Det hade varit mycket bättre om en fick lika mkt gjort på dagarna som en får på nätterna. Det blir lätt att en vänder på dygnet...o det är sällan bra.

Funderar på om jag ska göra mig en kopp choklad?

Har dom snygga judar där? ;)

Förmodligen bästa chansen i dagens Polen iaf :cry: de flesta i ghettot transporterades till Belzec och Auschwitz men en del hamnade i Plaszow och räddades av Oskar Schindler. Många överlevare flyttade tillbaka och en del ättlingar till överlevare som åkte till andra länder som Israel har flyttat dit.

Ligger i bingen än.
Vet inte hur jag ska göra med min bil. Fått kostnadsförslag på reparationerna, men utöver det har kylaren har satt igång att läcka igen:meh:
De hade i Bars leak förra året i augusti som tillfällig lösning. Fruktar tyvärr att det är topplocket. :(
Bilen är i nuläget inte värd så mycket. En VW. Golf Variant -00 som gått 26500 mil.
Fint skick för övrigt.

Kom till jobbet, helt tomt här förutom ett jättelass med garderober som bara är avplockat av bilen. Ska dricka lite kaffe innan jag går ut och tar tag i det...

Jag har hjärnskakning och huvudvärk. Hästen lyckades skalla mig under ett ridpass i söndags.. På underkäken, trodde nästan att tänderna skulle ramla ut.
Tur jag varit ledig tills imorgon, borde bli bättre tills dess.

Är glad att jag frågade lönekontoret om jag får semesterlön för torsdag-fredag denna veckan när jag ska vara ledig - det visade sig att min obetalda semester i somras skulle ha varit förskottssemester och därmed betald, så nu får jag elva dagars lön retroaktivt. Inte helt fel, det är ju nästan en halv månadslön de är skyldiga mig.

Hade väl tänkt strunta i det och trodde att jag förmodligen hade missuppfattat mitt kontrakt eller reglerna kring förskottssemester men nädå, jag hade bara ramlat av någon lista. Det tackar vi så mjukost för!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama